נטפליקס תשקיע 100 מיליון דולר בבנקים שבבעלות שחורים

ענקית התוכן האמריקנית הבינלאומית הודיעה כי בכוונתה להפריש כשני אחוזים מיתרת המזומנים שלה ליוזמות המתמקדות בתמיכה בקהילות שחורות בארה"ב, בעקבות המחאה לשוויון גזעי המתפשטת ברחבי העולם

נטפליקס

מאז שג'ורג' פלויד נחנק למוות במיניאפוליס – לעיניי המצלמות – על ידי שוטר לבן, המחאה למען צדק ושוויון גזעי לא שוככת, למעשה נראה כאילו התובנות בעקבותיה מפעפעות עמוק יותר לתודעת העולם. רבים – החל בחברות ענק, כולל חברות עמק הסיליקון, המשך במפורסמים ופוליטיקאים, וכלה במה שמסתמן כמרבית הציבור כיום – קמים ומביעים תמיכה בקמפיין של תנועת חיי השחורים חשובים (Black Lives Matter) וקוראים לשינויים רדיקליים במאזן הכוחות בתקווה ליותר צדק חברתי לכל.

אחד הנושאים המועלים בנוגע לקיפוח הקהילה השחורה בעולם המערבי, הוא פער ההכנסות בין השחורים והלבנים. לנוכח כך – וכאקט נדיב של ממש, שאינו רק על תקן תמיכה מורלית, כמו שהייתה הסרט הסרט "חלף עם הרוח" מהשירות שלה – הודיעה לאחרונה חברת נטפליקס כי תשקיע כשני אחוז מההכנסות שלה, המוערכים בכ-100 מיליון דולר, בבנקים שנמצאים בבעלות שחורים ובארגונים לפיתוח קהילתי. ענקית ההזרמה אונליין הוסיפה ואמרה כי המימון יגדל ככל שהחברה תגדל.

נטפליקס הבהירה כי למוסדות פיננסיים שבבעלות שחורה אין כל כך הרבה הזדמנויות גישה להון, וכי יוזמה זו שלה תסייע לבנקים הללו לספק הלוואות רבות יותר לקהילותיהם. ולא רק זאת אלא שנטפליקס הפצירה בחברות אחרות ללכת בדרכה ולתרום אף הם מהכנסותיהם למאבק.

עוד ועוד התגייסות מטעם ענקיות הטכנולוגיה. מחאת "חיי השחורים חשובים". צילום: BigStock

עוד ועוד התגייסות מטעם ענקיות הטכנולוגיה. מחאת "חיי השחורים חשובים". צילום: BigStock

הבדל משמעותי בעבור הקהילות המוחלשות

"אנו מאמינים כי הבאת הון רב יותר לקהילות אלה יכולה לעשות את ההבדל המשמעותי עבור האנשים והעסקים שבהם, לעזור למשפחות רבות יותר לקנות את הבית הראשון שלהן או לחסוך לקולג', וליותר עסקים קטנים להתחיל או לצמוח", ציינו מנכ"ל תחום הטאלנטים של נטפליקס, אהרון מיטשל – שהיה מי שהציע את היוזמה מלכתחילה לנטפליקס – ושאנון אלווין, האמונה על תחום הפיננסים בחברה, אשר חתומים על הפוסט, שפורסם בבלוג של נטפליקס ובישר על היוזמה.

מבחינת ההשקעות, נטפליקס אמרה שהיא תתחיל בהעברת 25 מיליון דולר ל-Black Economic Development Initiative – קרן חדשה שמנוהלת על ידי קבוצת תמיכה ביוזמות מקומיות, שתשקיע במוסדות פיננסיים בבעלות שחורה המשרתים קהילות מוחלשות. סכום נוסף של 10 מיליון דולר יועבר ל-Hope Credit Union, ממיסיסיפי, המשרת כ-1.5 מיליון בני אדם במטרה לסייע ביצירת הזדמנויות כלכליות בקהילות שחורות.

הצעד של נטפליקס מגיע בזמנים שבהם חברות אמריקניות רבות מתמודדות עם לחץ גובר מצד בעלי המניות שלהן, הלקוחות והצוות, לנקוט בפעולות נגד אי השוויון הגזעי הנרחב. החודש נחשפו מספר תכניות לשוויון גזעי, כולל תוכניות השקעה גדולות של ארבעת ענקיות הטכנולוגיה הגדולות מכולן – אפל, ויוטיוב של גוגל, כמו גם פייסבוק, אמזון  – שכל מטרתן היא תמיכה במחאה וניסיון לייצר שוויון חברתי הוגן. או לפחות להתקדם לכיוונו של כזה סופסוף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים