תוכן שיווקי

אירוספייק – המענה לצורך בביצועים ובאמינות בבסיסי נתונים מבוזרים

ספקית הדור הבא של בסיסי נתונים NoSQL בזמן אמת הוציאה לשוק את גרסה 5 של מוצר הדגל שלה

01/07/2020 11:39
שריני סריניוואסן, מייסד אירוספייק ומנהל המוצר הראשי בחברה. צילום: עזרא לוי

כתב: הילל יוסף.

אירוספייק (Aerospike), ספקית הדור הבא של בסיסי נתונים NoSQL בזמן אמת, הוציאה לשוק את גרסה 5 של מוצר הדגל שלה.

הגרסה החדשה כוללת פריצות דרך ביכולת לספק אשכול מרובה אתרים (Multi Site Clustering), המשלבות עקביות חזקה (Strong Consistency) עם תמיכה ביישומים עסקיים רחבי היקף הגדלים במהירות, מופצים ברחבי העולם ודורשים השהייה נמוכה מאוד. גרסה 5 של בסיס הנתונים של אירוספייק מספקת ארכיטקטורת אקטיב-אקטיב בזמן אמת, שפועלת תמיד, וככזו, היא תומכת בצורה חזקה ועקבית בטרנזקציות המופצות גלובלית, עם יכולת גידול.

על פי אירוספייק, "ארגונים גלובליים, המשתמשים בבסיסי נתונים רלציוניים, או NoSQL מהדור הקודם, נאלצים לבצע טרייד-אוף (שקלול תמורות) בין עקביות הנתונים לביצועים גבוהים עבור טרנזקציות רחבות היקף, המופצות ברחבי העולם. בסיס הנתונים של אירוספייק, שמספק יכולות לאשכולות מרובי אתרים, מבטל את הצורך להתלבט בין עקביות חזקה להשהיה נמוכה(Low Latency) , והוא עושה זאת תוך יכולת גידול אופקית, חוסן וגמישות, שנדרשים עבור ארגונים שמערכות ה-IT שלהם פועלות תמיד".

"בנוסף, אפליקציות דוגמת מערכות תשלום דיגיטליות או מערכות למעקב אחר מלאי בזמן אמת, וכן משחקי רשת מסתמכים על מערכות IT עמידות ביותר, עם גישה מהירה לדטה סנטרים המבוזרים ברחבי העולם. זאת, כי לא נכון להתפשר על עקביות הנתונים בכל טרנזקציה, בין אם הנתונים נשמרים בענן פרטי, ציבורי, היברידי, ארכיטקטורה מרובת עננים או בין סוגי עננים שונים", כך על פי החברה.

שיפורים משמעותיים בגרסה החדשה

גרסה 5 של בסיס הנתונים של אירוספייק כוללת שיפורים משמעותיים בביצועים ושיפור פונקציונלי ביכולות ה-XDR (ר"ת Aerospike Cross Data Center Replication) – יכולות לשכפול מידע חוצה דטה סנטרים. אלה מאפשרות ניהול ובקרה טובים יותר של שכפול א-סינכרוני של נתונים, על פני אשכולות (Clusters) מבוזרים גיאוגרפית. השיפורים הללו מאפשרים לארגונים ליצור האב נתונים גלובלי, שמנתב ומגדיל את הנתונים מהקצה לדטה סנטר, או לכל מקום שבו נדרש לשנע אותם – בין אם באשכולות אירוספייק או ב-Data repository אחר.

לדברי שריני סריניוואסן, מייסד אירוספייק ומנהל המוצר הראשי בחברה, "טבע העבודה העסקי כיום הוא של מערכות שפועלות תמיד, כמעט בלא נפילות. הסביבה העסקית של ימינו מחייבת מערכות בסיסי נתונים המספקות עקביות חזקה, הפצת נתונים חוצת עולם, גמישות וביצועים גבוהים. היכולות של אירוספייק בתחום האשכולות מרובי האתרים מאפשרות לארגונים לשלב את העקביות החזקה שמספקות מערכות בסיסי הנתונים מהדור הקודם עם היכולות להפצת הנתונים, האלסטיות והביצועים הגבוהים הניתנים על ידי פתרונות של בסיסי נתונים NoSQL".

סריניוואסן ציין כי "חשוב שיהיה בסיס נתונים יציב. הדטה בייס שאנחנו מציעים מספק אמינות ויציבות של חמש תשיעיות, משמע – הוא עובד 99.999% מהזמן. מאחר שארגונים מריצים מיליוני תעבורות של עסקאות קריטיות בשנייה, חשוב שלא לאבד מידע. בסיס הנתונים מבוסס על ארכיטקטורה היברידית, בה משולבים זיכרון ה-RAM והאחסון, שעובדים יחד ומספקים יעילות רבה יותר של טרנזקציות על כל מכונה. השימוש בבסיס הנתונים שלנו מביא להפחתת מספר השרתים בדטה סנטר בשיעור של פי שישה עד פי 10. הטכנולוגיה שפיתחנו מעניקה יכולת לקצב גבוה במיוחד של קריאה או כתיבת נתונים, בקצבים של מאות אלפים ואפילו מיליונים של IOPS בשנייה, וזאת תוך שימוש בכמות שרתים קטנה במיוחד, המאפשרת חיסכון מהותי ומפחיתה את עלויות ה-IT".

אירועים קרובים