הליגה נגד השמצה: "יותר מרבע מהאמריקנים חוו הטרדה חמורה ברשת"

תוצאות סקר חדש שביצע הארגון מצביעות על כך שאנשים מקבוצות שוליים חווים יותר שנאה ברשת במהלך השנה החולפת ● מרבית המשיבים שהוטרדו חוו זאת בעיקר בפייסבוק, וחלק קטן יותר חווה הטרדות או שנאה בטוויטר, יוטיוב, אינסטגרם וב-ווטסאפ

הטרדות ושנאה ברשת. צילום אילוסטרציה: BigStock

עשרים ושמונה אחוזים מן האמריקנים חוו הטרדה חמורה ברשת, הנגועה בשנאה, בשנה החולפת, כולל הטרדות על רקע מיני, מעקבים, איומים פיזיים, חשיפת מידע פרטי או הטרדה מתמשכת, כך לפי סקר חדש שמפורסם היום על ידי הליגה נגד השמצה

אנשים מקבוצות שוליים דיווחו גם הם כי הם מרגישים פחות בטוחים ברשת בשנה הזו, ביחס לעבר: בסך הכל, הטרדות אונליין הקשורות למידע האישי של המוטרדים ברשת עלו מ-32 אחוזים ב-2018 ל-35 אחוזים ב-2020. בנוסף, הטרדות על רקע דתי הוכפלו ב-2020 ביחס ל-2018, לרמה של 22 אחוזים. 

"בהגדרה, קשה להיות חלק מקבוצת שוליים, וזה נכון באותה מידה בעולם המקוון כפי שזה בעולם האמיתי", אמר המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט

לדבריו, "הסקר מספק הצצה לתקופת זמן שלפני משבר הקורונה ומותו של ג'ורג' פלויד, ואנו מאמינים כי כי אם הסקר היה נערך היום, אנשים רבים יותר היו מדווחים על חוויות שליליות ברשת. הטרדות חמורות ברשת היו בעיה גדולה קודם, ובאווירה הקיימת היום, זה אפילו חשוב יותר שפלטפורמות ברשת וקובעי מדיניות יפעלו בנושא". 

בקרב המשיבים כי הוטרדו ברשת, 77 אחוזים דיווחו כי לפחות חלק מההטרדות אותן חוו התרחשו בפייסבוק. חלק קטן יותר חווה הטרדות או שנאה בטוויטר (27 אחוזים), יוטיוב (21 אחוזים), אינסטגרם (20 אחוזים) וווטסאפ (9 אחוזים). 

הליגה נגד השמצה - ADL

הליגה נגד השמצה – ADL

עלייה דרמטית בהטרדות על בסיס זהות

הסקר גם מצא עלייה דרמטית בהטרדות על בסיס זהות. 61 אחוזים מקרב אלו שהזדהו כמוסלמים שחוו הטרדות ברשת, חשו כי ההטרדות התרחשו בשל זהותם הדתית, בהשוואה לשנה שעברה, בה דיווחו 35 אחוזים מקרב המוסלמים על הטרדות בשל זהותם הדתית. 

55 אחוזים מקרב האמריקנים ממוצא אסיאתי דיווחו על הטרדות ברשת בשל מוצאם ב-2020, בהשוואה ל-20 אחוזים ב-2018; 48 אחוזים מקרב קהילת הלהט"ב דיווחו על הטרדות בשל נטייתם המינית ב-2020, בהשוואה ל-63 אחוזים ב-2018; 43 אחוזים מקרב היהודים דיווחו על הטרדות ברשת בשל השתייכותם הדתית ב-2020, בהשוואה ל-35 אחוזים ב-2018; 42 אחוזים מקרב האפרו-אמריקנים דיווחו על הטרדות ברשת בשל גזעם ב-2020, בהשוואה ל-27 אחוזים ב-2018; ואילו 42 אחוזים מקרב בני הקהילה הלטינית דיווחו על הטרדות ברשת בשל זהותם, בהשוואה ל-30 אחוזים ב-2018.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים