שירות הדפסת התמונות מבוסס ה-AI של גוגל ייפסק בסוף החודש

הענקית ממאונטיין וויו הציעה את השירות החל מפברואר למנויים חודשיים, וזה כלל בחירה מושכלת שעשתה הבינה המלאכותית של עשר התמונות המוצלחות ביותר של המשתמש - והדפסתן על כרטיסים ● אבל אז החלה המגיפה העולמית - האם היא שפגעה ביוזמה?

חברת גוגל עומדת לסיים בסוף החודש את שירות הדפסת התמונות האוטומטי ומבוסס הבינה המלאכותית שהציעה בחודשים האחרונים, ושככל הנראה לא צלח, לפחות לא במתכונתו הראשונית.

השירות, שהחל בפברואר, כלל מנוי בעלות חודשית של שמונה דולרים. בתמורה לסכום זה, בחרה הבינה המלאכותית מתוך אלבומי גוגל (Google Photos) את 10 התמונות הטובות ביותר של המנוי, לפי הבנתה המושכלת, ושלחה אותן (אחרי עריכה של המשתמש, אם חפץ בכך) להדפסה על כרטיסי קרטון בגודל 10X15 – אבל אז באה הקורונה.

Google Photos

Google Photos

הרעיון המרכזי מאחורי השירות היה לספק ללקוחות את הכרטיסים המודפסים החינניים, שיכלו להוות גם מתנות, ושעליהם הופיעו תמונות שה-AI בחרה, בהתאם לקביעת המשתמש של עשרת הנושאים המועדפים עליו ובהתבסס על זיהוי פנים (של בני אדם וכן של בעלי חיים), נופים ונושאים מעורבים אחרים. הבינה המלאכותית הייתה אמורה להשכיל לבחור את התמונות הטובות ביותר בהתאמה להגדרות המשתמש, ואז לאפשר למנוי גם לבצע עליהן שינויים, או בכלל לבחור אחרות תחתיהן.

על פי הדיווח של Droid Life, גוגל שלחה באחרונה הודעה למשתמשים באפליקציית התמונות הזו על כך שהשירות לא יהיה זמין לאחר ה-30 ביוני. גוגל הוסיפה, "תודה על המשוב שלא יסולא בפז במהלך החודשים האחרונים. סיפקת לנו מידע רב ומועיל על האופן בו אנו יכולים לפתח תכונה זו, אותה אנו מקווים להנגיש באופן נרחב יותר. אנא פקח עיניים לעדכונים עתידיים". החברה הוסיפה וציינה לסיכום כי "למרות שנסיים את תכנית הניסיון, אנו מקווים שחווית שמחה כלשהי מההדפסים שקיבלת במהלך הדרך".

לא ברור אם עיתוי ההשקה, ממש דקותיים לפני שפרצה המגיפה עולמית, הוא שפגע בשגשוג השירות. הקורונה, לפחות לכאורה, הפריעה וגזלה את תשומת הלב של מרביתנו מעניינים "שוליים" כמו תמונות חביבות. וכמו כן הוצאות עודפות שאינן הכרח הפכו לפחות ופחות רצויות בעבור רבים. עם זאת, הסיבה האמיתית להפסקת השירות המקורי תיחשף כנראה בעתיד, כשנגלה מה הצעד הבא שענקית הטכנולוגיה עומדת לעשות בתחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים