מתקפת סייבר רחבת היקף על אוסטרליה; סין מכחישה שזו היא

סקוט מוריסון, ראש ממשלת אוסטרליה, אמר, כי הממשלה יודעת שמדובר בשחקן סייבר מבוסס מדינה ומתוחכם  וכי המתקפות כוונו כלפי ארגונים מכל המגזרים * סין: "הטענות הן שטויות מופרכות לחלוטין"

אוסטרליה מותקפת. אילוסטרציה: BigStock

אוסטרליה חוותה מתקפת סייבר רחבת היקף ביום ו' האחרון. המתקפה בוצעה על ידי האקרים שלוחי מדינה.

סקוט מוריסון, ראש ממשלת אוסטרליה, סירב להרחיב על המתקפה, ואמר כי המתקפות, שנעשו על ידי שחקן מדינתי, כוונו כלפי ארגונים מכל המגזרים, לרבות הממשלתי-ציבורי, כמו גם המגזר הפרטי. מוריסון קרא במסיבת עיתונאים שערך "להעלות את המודעות" למתקפות הסייבר במדינה.

"בהינתן העצות שקיבלתי ממומחי הסייבר שלנו", אמר, "ארגונים במדינה מותקפים בשעות אלו על ידי שחקן איום סייבר מדינתי ומותחכם". ראש הממשלה הוסיף, כי "מתקפות הסייבר מכוונות לארגונים אוסטרליים ממגוון מגזרים, כולל הממשלתי, מוסדות שלטון, התעשייה, ארגונים פוליטיים, חינוך, בריאות, ספקי שירותים מרכזיים ומפעילי תשתיות קריטיות אחרות."

אף שמוריסון אמר, שהממשלה יודעת שמדובר ב"שחקן סייבר מבוסס מדינה ומתוחכם – בגלל היקף המתקפות, המיקוד והכלים שבהם נעשה שימוש", הוא לא אמר נגד מי בדיוק המתקפות כוונו, מה היה המיקוד שלהן, והוא אף סירב לנקוב בזהות המדינה שתקפה. "מה שאני יכול לאשר הוא, שאין מספר גדול של שחקנים מבוססי מדינה שיכולים לעסוק בפעילות מסוג זה", אמר. "על סמך הייעוץ שקיבלנו, ברור כי המתקפות נעשו על ידי שחקן איום מבוסס מדינה, בעל יכולות תקיפה משמעותיות מאוד".

לשאלה האם סין היא העומדת מאחורי המתקפות, השיב ראש ממשלת אוסטרליה, כי "אנו בטוחים מאוד שמדובר במעשיו של שחקן מבוסס מדינה, לא הלכנו רחוק מזה. אני לא יכול לשלוט בספקולציות… פרסתי בפניכם את העובדות הידועות".

ראש הממשלה האוסטרלי אמר, כי המרכז האוסטרלי לאבטחת הסייבר עובד עם המגזר הפרטי כדי לסכל את הפעילות ההתקפית. "לצערנו", ציין מוריסון, "הפעילות הזאת אינה חדשה, אך התדירות שלה גברה".

סין הכחישה כל קשר למתקפות ואמרה, כי הנחות שכאלה הן מופרכות. גורמים בממשל האוסטרלי אמרו לעיתונות המקומית, כי המתקפות הגיעו מסין "כמעט בוודאות". מכון המדיניות האסטרטגית האוסטרלית טען, כי "בסבירות של 95% המתקפות הגיעו מסין – בגלל גודלן ועוצמתן". בתגובה להכחשה הסינית, שלפיה הטענות נגדה הן "שטויות מופרכות לחלוטין", וכי המכון ממומן על ידי חברות נשק אמריקאיות, אמר פיטר ג'נינגס, מנכ"ל המכון, כי "תגובת סין היא שטויות מצחיקות".

עינת מירון, מומחית לחוסן בסייבר, אמרה כי "לא מן הנמנע, שמתקפה דומה עלולה להגיע גם לישראל, או לארגונים ישראליים – בשל קשרי מסחר ואפילו פוליטיקה". לדבריה, "כצעדי מנע מיידיים, ארגונים יכולים להקטין את החשיפה שלהם לסיכון סייבר דומה באמצעות השלמת עדכוני תוכנה, החלפת סיסמאות מיושנות, או כאלה שבשימוש בכמה אתרים, והוספת אפשרות להזדהות כפולה – כדי להקשות על מימוש המתקפה גם

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים