"להיאבק בענן זה כמו להילחם בכוח המשיכה"
כך אמר אנדי ג'סי, מנכ''ל AWS בכנס AWS Summit Online 2020 EMEA, שנערך השנה באופן וירטואלי ● "הענן הוא הדרך היחידה לנוע קדימה במהירות. אם ארגונים לא ינועו מהר, הם ימצאו עצמם נשרכים ורודפים אחרי המתחרים שלהם, שעקפו אותם בסיבוב"
"אני בעסקי הענן מאז שהחברה קמה, ב-2006. בחלוף השנים ראינו ארגונים עוברים לענן, מי יותר ומי פחות, אבל זה שהענן הוא הדרך למימוש מוצלח של טרנספורמציה דיגיטלית – זו עובדה בלתי ניתנת לערעור. עדיין, יש מנמ"רים שמתקשים לעשות זאת, מאוהבים בדטה סנטר ובתשתיות שלהם. הם אומרים, 'שהמעבר לענן יהיה הבעיה של מחליפי העתידי'. והם טועים. להילחם בענן זה כמו להיאבק בכוח המשיכה, זה מאבק שנדון לכישלון", כך אמר אנדי ג'סי, מנכ"ל AWS.
ג'סי דיבר אתמול (ד') בכנס AWS Summit Online 2020 EMEA, שנערך השנה באופן וירטואלי.
לדבריו, "החברה סייעה בשבועות האחרונים למגוון ארגונים ופרטים במאבק בקורונה. השקענו 20 מיליון דולר עם השקת מערכת AWS Diagnostic Development Initiative, שתומכת במחקר ובפיתוח של בדיקות מהירות. אמזון (Amazon) הקימה קרן סיוע לשותפים, כגון נהגים ועובדים עונתיים, המתמודדים עם קשיים כלכליים או נמצאים בבידוד, והיא תורמת לארגוני סיוע שונים ברחבי אירופה לתמיכה בנפגעים מהמגיפה". הוא הוסיף, כי "ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון, תרם 100 מיליון דולר לארגוני צדקה בארצות הברית, המספקים שירותי הסעדה למובטלים במדינה בשל המשבר. סייענו לממשל בארה"ב להקים אתר המטפל בארגוני SMB. עזרנו למדינת רוד איילנד להקים מערכת לזכאי מענקים וקצבאות בשל המשבר. תרמנו אלפי תחנות עבודה לטובת לימוד מרחוק של תלמידים מעוטי יכולת".
"AWS מסייעת לעסקים בדיוק כמו שאמזון עוזרת ללקוחות פרטיים", אמר ג'סי, "אנו עוזרים לארגונים המתקשים לתפקד בשבועות האחרונים. בשל השהות בבית, אנשים צרכו הרבה יותר בידור מקוון. התשתיות שלנו סייעו לנטפליקס, לדיסני פלוס, להולו ולאמזון פריים – לעמוד בגידול בביקוש לשירותים שלהם. כך גם לפורטנייט, שהבן שלי משחק, וכך גם לחברות לימוד מקוון, כמו Blackboard".
ג'סי לא היסס לעקוץ את אורקל, יריבתה. כזכור, בסוף אפריל הודיעה פלטפורמת שיחות הוועידה בווידיאו זום, שהפופולריות שלה נסקה עקב המעבר לעבודה מהבית (ולא רק) כתוצאה ממשבר הקורונה, שעברה לתשתית הענן של אורקל. המציאות, התברר, מורכבת יותר, וזום יושבת גם על תשתיות AWS – שעליה ישבה מלכתחילה, וגם על אלו של אורקל. "הרוב הגדול של תשתיות הענן של זום רץ על AWS וכך יהיה גם בעתיד הרחוק", אמר ג'סי.
משבר הקורונה, אמר ג'סי, "היווה אתגר גם עבור ארגונים שנדרשו לספק שירות ללקוחות במוקדים הטלפוניים שלהם – בעוד נציגי השירות עובדים מהבית. לקחנו את שירות הלקוחות של אמזון ובנינו שירות שכזה לטובת הלקוחות שלנו. השקנו ב-2017 את שירות המוקד הטלפוני שלנו, Connect, ומאז הוא צומח באופן מהיר מאוד. כיום נמנים עם לקוחות השירות ארגונים כמו אינטואיט, קפיטל וואן, סיטי גרופ, ג'ון הנקוק, ג'ונסון אנד ג'ונסון והילטון".
"הענן הוא ההווה והעתיד", סיכם ג'סי, "הוא מעניק לארגונים את האג'יליות הנדרשת לתגובה לשינויים בעולם החדש, עם עבודה בסביבת מחשוב מעורבת וחיסכון בעלויות התפעול. עבור ארגונים, הענן הוא הדרך היחידה לנוע קדימה במהירות. אם הם לא ינועו מהר, הם ימצאו עצמם נשרכים ורודפים אחרי המתחרים שלהם, שעקפו אותם בסיבוב".
תגובות
(0)