מנכ"ל סאפ לאנשים ומחשבים: "נרחיב את ההשקעה בישראל"

לדברי המנכ"ל, כריסטיאן קליין, "יש בישראל רעיונות טובים, שמביאים למצב של Win-Win" ● במסיבת עיתונאים אונליין הוא דיבר על ההתמודדות עם משבר הקורונה – של סאפ ושל ארגונים בכלל

כריסטיאן קליין, מנכ"ל סאפ. צילום: אתר החברה

"פגשתי באחרונה את שי אגסי, שהיה בכיר בהנהלת החברה. דיברתי איתו על ריבוי חברות הסטארט-אפ שיש בישראל ועל שיתופי הפעולה שאנחנו עורכים עם כמה מהן. אנחנו משקיעים בישראל, בין השאר באמצעות זרוע ההשקעות שלנו לחברות הזנק בשלב מוקדם. אנחנו יודעים שלא כל החוכמה נמצאת אצלנו ולכן אנחנו עורכים שיתופי פעולה רבים. נמשיך להשקיע בישראל, כי יש בה רעיונות טובים, שמביאים למצב של Win-Win", כך אמר לאנשים ומחשבים כריסטיאן קליין, מנכ"ל סאפ. קליין דיבר במסיבת עיתונאים אונליין, שנערכה במסגרת כנס SAPPhire Now Converge של החברה, שמתקיים השבוע.

מטבע הדברים, קליין הקדיש חלק מדבריו למשבר הקורונה ולפעילות סאפ במהלכו. "כמנכ"ל, כמו כל מנכ"ל, בעת משבר הקורונה נדרשתי לדאוג לנכס הכי חשוב של החברה – העובדים", אמר. "בצד העסקי, כמו הרבה חברות במגזרי תעשייה שונים, היו אזורים שבהם נפגענו ומנגד, כמה מהפתרונות שלנו הפכו לרלוונטיים במשבר יותר מתמיד – כמו היכולת לשינוי בתמחור היצע המוצרים וחוסן לשרשרת האספקה".

משבר הקורונה: "לא נשאיר פצועים; נשנה את מודלי התמחור"

"הקורונה הביאה לשינוי בדפוסי העבודה, עם עבודה מהבית ומרחוק. זה יישאר גם בעידן הפוסט קורונה, באופן חלקי", הסביר. הוא ציין כי הקורונה האיצה את המעבר מהגלובליות ללוקליות: "ארגונים נדרשים ליותר לוקליות, כי הגלובליזציה נסוגה לאחור", אמר קליין. "יש לנו לקוחות מתעשיות רבות, שנפגעו בשל המשבר ואנחנו בוחנים כיצד לעזור להם. לא נשאיר פצועים בשדה הקרב, נשנה את מודלי התמחור".

"צדקנו בכמה אמירות שאמרנו בטרם המשבר, בין השאר לגבי חשיבות הנתונים והצורך בבניית אגם נתונים. המשבר הוכיח כמה חשוב לנצל את המידע הזה כדי לצלוח את התקופה. בקורונה, ארגונים נדרשו לקבל החלטות במהירות, החלטות נכונות, מבוססות עיכול נתונים והפיכתם לתובנות מניעות לפעולה עסקית", הוסיף.
"הקורונה חיידה את הצורך בטרנספורמציה הדיגיטלית"

"המשבר", הסביר קליין, "חידד את הצורך בנחיצות של הטרנספורמציה הדיגיטלית. שוחחתי עם לא מעט מנכ"לים, שאמרו שהם מתקשים בתפעול הדטה סנטר שלהם ומבקשים לעבור לענן, ואנחנו עוזרים להם בכך. בסופו של דבר, התוכנה היא המניעה את העסק. נמשיך בשיתופי פעולה עם חברות IT אחרות, ביניהן VMWare, כדי לסייע לארגונים להאיץ את הצמיחה שלהם על ידי המעבר לענן".

קליין אמר שאין סתירה בין ידידותיות לסביבה לשורת הרווח. "אני מאלה שמאמינים שארגונים יכולים לפעול באופן ידידותי לסביבה, ולעשות זאת באופן רווחי", אמר. "לכן הכרזנו בכנס על תוכנית Climate 21 , שנועדה לתמוך בלקוחות המעוניינים לפעול בתחומים הקשורים לצמצום פליטת גז החממה והגנת הסביבה. נטמיע מדדים סביבתיים בכל מערך הפתרונות שלנו. הדבר יסייע ללקוחות להבין, לנתח ולמטב את פליטות הפחמן של המוצרים והפעילות שלהם. השקנו כבר אפליקציה לניתוח אנליטי של פליטות פחמן".

מיטוב מודלים עסקיים לצד חדשנות דיגיטלית

"ארגון חכם", ציין קליין, "נדרש לפעול בין מיטוב המודלים העסקיים הקיימים לבין חדשנות מבוססת דיגיטל, שתייצר הכנסות חדשות. אנחנו מציעים פתרונות ענן ורטיקליים, המרחיבים את התהליכים החכמים המנוהלים במערכות שלנו. הפתרונות הללו ייבנו על בסיס טכנולוגיות שנמצאות ב-Business Technology Platform שלנו, שמשלבת פתרונות שמהוונים את הנתונים לערך עסקי. הם יפעלו על בסיס מודל של תהליכים פתוחים, טכנולוגיות בינה מלאכותית, אינטרנט של הדברים ושירותים עסקיים כדי לייצר חוויות משתמש ולקוח טובות יותר".

הוא התייחס לשרשרת האספקה ואמר כי בשלושת חודשי המשבר, "לא הפסקתי לדבר על כך. זה תחום חשוב לארגונים, שאנחנו חזקים בו. ארגונים נדרשים לטפל בשרשרת האספקה לכל אורכה – מהתכנון ועד לתפעול. זאת, כדי לייצר תובנות משמעותיות, אוטומציה ויכולת תגובה. במסגרת יוזמות של תעשיה 4.0, החדשנות הזו יכולה לסייע לחברות לתכנן ולייצר מוצרים חכמים. נדרשת יכולת ללכוד ולנתח את המידע הרב שזורם מחיישנים בכל שלבי שרשרת האספקה. זה יאפשר ללקוחות לעבור מיוזמות תעשייה 4.0 הממוקדות בייצור לבנייה של אסטרטגיה עסקית, שחוצה את כל החברה".

קליין סיכם באמרו כי "בזמנים של חוסר ודאות, חברות צריכות שותף אמין, שיסייע להן לבצע החלטות מושכלות כדי לקדם גמישות, זריזות ועמידות במהלך משבר הקורונה – ולאחריו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים