בצל מלחמות הסייבר הגוברות: אופורה מגייסת שבעה מיליון דולר

אופורה, שאחד ממייסדיה הוא ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, פיתחה פתרון טכנולוגי, שמאפשר מניעת התקפות לפני שהן מגיעות לרשת הארגונית ● תשתמש בהון שגויס להרחבת צוות הפיתוח בישראל, למכירות ולשיווק

אופורה

חברת הסייבר הישראלית אופורה (OPORA) השלימה בסוף השבוע גיוס של שבעה מיליון דולר בהובלת קרן ההון סיכון JVP.

אופורה, שאחד ממייסדיה הוא ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, פיתחה פתרון טכנולוגי, שמאפשר מניעת התקפות לפני שהן מגיעות לרשת הארגונית. הטכנולוגיה מבוססת על גישה של איסוף מודיעין על התוקפים ועל דפוסי ההתנהגות שלהם כבר בשלבים מוקדמים כשהם נערכים לתקיפת סייבר, בדומה לשיטות החדשות המיושמות כיום בעולם הביטחוני.

אופורה, הממוקמת ברעננה, תשתמש בהון שגויס להרחבת צוות הפיתוח בישראל, למכירות ולשיווק. בנוסף, החברה מודיעה על שני חברי דירקטוריון חדשים, המצטרפים לחברה: אראל מרגלית, יו"ר ומייסד קרן JVP, ויוליה קגן, מנהלת השקעות בכירה בקרן.

הפתרון של אופורה מאפשר לעקוב אחר פושעי הסייבר באופן עקבי ובזמן אמת משלבים מוקדמים של התארגנות, תוך מיפוי תשתית ההתקפה ועד התקיפה. הפתרון יודע לזהות את רמת המוכנות של התוקפים בכל שלב, ובהתאם – את רמת הסיכון של האיום. מרבית פתרונות ההגנה שקיימים היום מיועדים להתמודדות עם תקיפה כשהיא נמצאת כבר ברשת הארגונית, אך לא יודעים לאפיין ולסכל את התוקף לפני התקיפה, מה שמותיר את הארגון המותקף במצב פגיע.

הפתרון של אופורה הופך לקו הגנה קדמי, העוקב ואוסף מודיעין מרחבי הרשת על פעילות התוקפים, ובהתאם – יודע לזהות את התוקפים, לספק למערכות ההגנה של הארגון מידע מלא על האיום, כך שהן יוכלו לחסום אותו מבעוד מועד לפני כניסתו לרשת הארגונית. התוצאה: הארגון מקבל מידע מקדים, יודע לתעדף ולנהל את  סיכול התקיפה ובמרבית המקרים לחסום אותה טרם כניסתה לרשת הארגונית.

אופורה הוקמה על ידי מומחי ביטחון וסייבר, שמביאים איתם גישה של סיכול מניעתי, בהם ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, המשמש כנשיא החברה, נועם יולס, בעלת ותק של כ-18 שנים במערכת הביטחון, שנטלה חלק מרכזי בפיתוח דוקטרינות מודיעין ושיטות חדשות לאיסוף מידע, ובכלל זה בתחום הסייבר והדטה, המשמשת כטכנולוגית של החברה, וכריס בל, יזם סדרתי, ממייסדי סקיורוניקס (Securonix), המשמש כמנכ"ל אופורה, שזו חברת הסייבר השלישית שהוא מוביל.

בעקבות הגיוס ציין מרגלית, כי "הגיע הזמן לעבור מהגנה להתקפה ולעקוב אחר תוקפי הסייבר בשטח שלהם לפני שהם יוצאים לפעולה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים