למעלה מ-70 מיליון דולר מטייוואן מיועדים להשקעה בסטארט-אפים ישראליים

ההשקעה במסגרת תכנית ליווי ייחודית וראשונה מסוגה שהושקה בישראל על-ידי חברת החדשנות הגדולה בטייוואן ● בצל הקורונה נבחרו 25 חברות ישראליות, שמתוכן שמונה חברות כבר חתמו על הסכמי שת"פ אסטרטגיים

אירוע ההשקה של IP² LaunchPad. האירוע שודר באונליין סימולטנית ישראל-טייוואן. על מסך - הכנס שהתקיים בטייוואן, צופים בכנס בישראל ובטקס חתימה עם חברת EZMEMS המפתחת סנסורים חכמים וחתמה על הסכם עם TOPCO שעוסקת בתעשיית הייצור של מכשירי בקרה, אלקטרומדיקל, מדידה וניווט. צילום: נטי לוי

Innovation to Industry (בקיצור: i2i), חברת החדשנות הגדולה בטיוואן, השיקה אתמול (ג') בישראל תכנית ראשונה מסוגה בשם IP² LaunchPad, אשר מספקת לחברות סטארט-אפ ישראליות מרכז להשקת פעילות וחדירה לשווקי מזרח אסיה המתחזקים, ומתן מענה לשינוי במבנה הכלכלי העולמי, וכן גישה לקבלת השקעה בטווח שבין 200 אלף דולר בשלב ראשון, ועד 3 מיליון דולר בסיום התכנית. IP² LaunchPad מנוהלת בישראל על ידי רני שפרון, מנכ"ל חברת הייעוץ הישראלית הלתייר גלוב, המלווה חברות סטארט-אפ וארגונים בכניסה והתפתחות בשווקים הגלובליים.

מטרת התכנית IP² LaunchPad לייצר שיתוף פעולה בין החדשנות הישראלית לבין תעשיית הטכנולוגיה ושוק ה-B2B בטייוואן, לחבר את החברות הישראליות עם שיתפי פעולה אסטרטגיים מובילים מתעשיית הייצור וההפצה, מערכת הבריאות, ארגוני מחקר ופיתוח ומשקיעים, וכן לבסס בטיוואן את מרכז העסקים והחדשנות האסייתי של החברות הישראליות, ולהאיץ את הכניסה שלהן לשווקים במזרח הרחוק.

התכנית יצאה לדרך בצל משבר הקורונה העולמי, והחל מחודש מרץ השנה, i2i והלתייר גלוב סרקו עשרות חברות ישראליות, מתוכן נבחרו חברות סטארט-אפ מתחומי הרפואה הדיגיטלית (כ-60% מהחברות), סייבר סקיוריטי (כ-24% מהחברות) ו-AIOT (כ-16%). החברות נמצאות בשלבי מכירות ראשונים, או לקראת יציאה לשוק, ורובן לאחר סבבי גיוס ראשוניים.

עם השקת התכנית אתמול הוכרזו ונחתמו שמונה הסכמים בין הסטארט-אפים הישראלים לבין השותפים בתכנית. ההסכמים כוללים ביצוע פיילוטים, בדיקת היתכנות ו-ולידציה קלינית.

בין החברות שחתמו על הסכם נמצאות CARDIO-CORES – המאפשרת לבצע בדיקת א.ק.ג באמצעות רכיש לביש וביצוע אנליזה בזמן אמת על גבי הענן באמצעות AI – שחתמה על הסכם עם מערכת הבריאות הגדולה בטייוואן שואו-צ'ואן; CYBORD – המפתחת טכנולוגיה לזיהוי רכיבי אלקטרוניקה מזויפים באמצעות AI – אשר כבר ביצעו פיילוט ראשוני בהצלחה עם יצרן האלקטרוניקה Might Electronic; וחברת EZMEMS – המפתחת סנסורים חכמים – שחתמה על הסכם עם חברת TOPCO, שעוסקת בתעשיית הייצור של מכשירי בקרה, אלקטרומדיקל, מדידה וניווט.

ישראל – הראשונה בה פועלת התכנית IP² LaunchPad

ד"ר גרי גאנג, יו"ר i2i, יזם את התכנית בעקבות ביקוריו בישראל בשנים האחרונות, היכרותו עם תעשיית החדשנות הישראלית והחזון לשיתוף פעולה אסטרטגי. טייוואן נמצאת בהתעוררות ומעוניינת לשלב חדשנות מכל העולם. ישראל נבחרה להיות הראשונה בה פועלת התכנית IP² LaunchPad, אשר צפויה לפעול בהמשך במרכזי חדשנות נוספים בעולם. "אני נרגש להשיק את התכנית היום ומאמין כי שילוב בין תעשיית החדשנות הישראלית ותעשיית החומרה והבריאות בטייוואן תזניק את החדשנות בתעשייה בטייוואן", אמר גאנג.

הו צ'ין-צ'אנג, מנכ"ל מינהל החברות הקטנות והבינוניות (SMEA) של משרד הכלכלה (MOEA) בטיוואן: "אני שמח על הידוק הקשרים העסקיים עם תעשיית החדשנות הישראלית. אני מאמין כי השילוב בין התעשייה הישראלית המובילה בתחום פתרונות התוכנה, עם תעשיית החומרה הענקית בטייוואן, שהינה מובילה עולמית בייצור מחשבים אישיים, LCD, סמיקונדקטורים וטלפונים ניידים, וכן עם מערכת הבריאות המובילה בטייוואן, יאיץ את המשך ההתפתחות של כל אחד מהצדדים".

רני שפרון, מנכ"ל הלתייר גלוב, ציין כי בטייוואן יש את אחת ממערכות הבריאות הטובות בעולם. המדינה התמודדה בהצלחה עם וירוס הקורונה, המשק עבד ללא סגר וממשיך לעבוד ביתר מרץ, ולכן מהווה מרכז עסקי משמעותי וממשי בייחוד בתקופה זו, עבור חברות ישראליות אשר מבקשות לחדור לשווקים הגלובליים.

בנוסף לאקוסיסטם והליווי, החברות הישראליות נהנות מביטול תשלומי מיסים בטיוואן עבור הכנסותיהן, מקבלת מענקים, ממרכז משרדים ומחייה. התכנית הינה שנתית ומיועדת לפעול לשלוש שנים לפחות.

על חבר המנהלים של IP² בראשות שר משרד הכלכלה (MOEA) לשעבר של טייוואן, שי-יאן, נמנים נשיא אייסר, מנהל הדירקטוריון של Advantech, מנכ"ל CHT security ומנהלים מובילים נוספים. על השותפים בתכנית נמנים משרד הכלכלה והמסחר בטיוואן, ארגון תעשיית ה-BIO, חברות ענק כמו אייסר, אדוואנטק, סיסקום, האוניברסיטה ללימודי רפואה בטייפה (TMU), רשת בתי חולים ואקסלרטור שואו-צ'ואן מדיקל, יצרן האלקטרוניקה Might Electronic. וכן משקיעים כמו Be Capital, FORMED. חברי הבורד והשותפים בתכנית מחויבים לסייע ולהאיץ את שיתופי הפעולה, גם בצל הקורונה.

כנס השקת התכנית וההכרזה על שיתוף הפעולה התקיים באופן סימולטני בתל אביב ובטייפה ושודר אונליין, בהשתתפות מנכ"ל מינהל החברות הקטנות והבינוניות (SMEA) של משרד הכלכלה בטיוואן, הו צ'ין-צ'אנג, יו"ר i2i, ד"ר גרי גאנג, מנהל משרד הכלכלה והתרבות של ישראל בטיוואן, עומר כספי, הנספח הכלכלי של ישראל בטיוואן, צליל להב, הנספחת הכלכלית של טיוואן בישראל, מונה לי, וכן נציגי עשרות השותפים של התכנית בטיוואן ונציגי חברות הסטארט-אפ בישראל.

לרשימת החברות הישראליות השותפות בתכנית: https://www.startupterrace.com/2020-team

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים