Google Meet – האלטרנטיבה של גוגל לזום – תסנן רעשי רקע משיחות

אתם באמצע שיחת ווידיאו והכלב נובח, דלת נטרקת או התינוק בוכה - לענקית ממאונטיין וויו ולבינה המלאכותית שלה יש פתרון שיבטיח שהקולות הללו לא יפריעו לשמוע אתכם

שירות לשיחות וידיאו המסנן רעשי רקע. Google Meet. צילום אילוסטרציה: BigStock

פופולריות השיא שצברה תוכנת זום בתקופת הקורונה – עת אפשרה ועודה מאפשרת למיליוני משתמשים מדי יום לשוחח אלו עם אלו ולשמור על קשרים חברתיים, ואף על קשרי עבודה, בהיותה פלטפורמת שיחות וידיאו – היא מקור ברור לחיקוי ולקנאה מטעם ענקיות טכנולוגיה רבות.

גוגל, מן הסתם, היא אחת מחברות הענק ששואפות לכבוש גם כן את יעד וזירת שיחות הווידיאו מרובות המשתתפים – השונות בדיוק בשל כך מאלו שניתן לקיים בווטסאפ. החברה, שניסתה את כוחה בתחום שיחות הווידיאו במשך שנים, מציעה למשתשמשים כיום אלטרנטיבה לשירות זום המכונה Google Meet.

אבל הענקית ממאונטיין ווי מבינה היטב שבכדי לנצח את זום עליה לבדל את המוצר שלה באמצעות תוספת ייחודית. מבינה – ומיישמת.

התכונה האחרונה שהתווספה ל-Meet, ושאותה מדגימה גוגל בסרטון שהועלה ליוטיוב, היא ביטול רעשים עבור ועידת וידיאו, שיכולה, לפי החברה, לחתוך הרבה מרעשי הרקע המעצבנים שבדרך כלל אנו נתקלים בהם בשיחות הללו. הכוונה היא למשל לנביחת כלב, קולות ילדים, טריקת דלתות או חלונות, ורעשי רקע אחרים, שבהחלט עלולים להפריע למהלכן התקין של שיחות הווידיאו, בעיקר אם הן עסקיות.

להיט בימי קורונה. שיחות רבות משתתפים בווידיאו. צילום אילוסטרציה: BigStock

להיט בימי קורונה. שיחות רבות משתתפים בווידיאו. צילום אילוסטרציה: BigStock

הפיצ'ר הוכרז במקור באפריל, אך הוא מתחיל להיפתח כעת לשימוש, אם כי יכול לקחת עוד חודש עד שכלל המשתמשים יוכלו לזכות בתמורות שהוא מביא איתו.

סרג' לאשפל, מנהל ניהול המוצר של G Suite, שוחח עם VentureBeat והסביר כיצד הפיצ'ר החדש עובד. הוא חשף שמדובר על תוסף מבוסס בינה מלאכותית.

"חשוב לומר שהפרויקט הזה עומד על כתפיהם של ענקים," אמר לאשפל, "זיהוי דיבור והשבחתו זכו להשקעה רבה בגוגל במהלך השנים".

הוא הסביר כיצד התחום קשור להסרת רעשי הרקע ואמר כי "ברגע שיש לך AI שיכולה לזהות דיבור, כנראה שאתה יכול גם להשתמש בטכנולוגיה זו כדי לאתר דברים שאינם דיבור, ולהסיר אותם מהשמע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים