צרות עם מכשירי אפל: המסך הופך לירוק

מספר גדול של בעלי iPhone מדווחים באתרים טכנולוגיים וברשתות החברתיות על  פגם במסך המכשיר שלהם, המתבטא בגוון ירקרק ש"מרוח" על המסך כולו ● אפל לא מסרה כל פרטים, אבל לפי דיווחים החליפה את המסך במסגרת האחריות

IPhone 11 PRO. מתי יגיע ה-12?צילום: אפל

גם אם לא בצורה פומבית, מסתבר שאפל (Apple) מודעת לקיומה של בעיה רצינית במכשירי iPhone ו-iPad שמשפיעים בעיקר על מכשירי הפרימיום שלה iPhone 11 Pro ו-iPhone 11 Pro Max.

לפי ידיעה שפורסמה לראשונה ב-Macrumors, מספר גדול של בעלי iPhone מדווחים באתרים טכנולוגיים וברשתות החברתיות על  פגם במסך המכשיר שלהם, המתרחש גם כתוצאה מפעולות שונות, או במצב קבוע. יש כאלה שהתופעה החלה להופיע במכשירם לאחר העדכון האחרון של מערכת ההפעלה, ואחרים שפנו לאפל, והחברה ראתה בכך תקלת חומרה שדרשה החלפת מסך.

התקלה מתבטאת במין גוון ירקרק ש"מרוח" על המסך כולו, שמתרחשת במצבים שונים: אם בתאורה נמוכה, או לשניות בודדות בפתיחת המכשיר, ואצל אחרים באופן קבוע. לפי הידיעה, המכשירים המושפעים ביותר מן התקלה הם דגמי ה-11 Pro ו-11 Pro Max, אבל גם בעלי דגם ה-X מדווחים עליה – והמשותף לכולם הוא מסך OLED. חלק מן המדווחים מעידים, שהתופעה הופיעה לאחר השדרוג לגירסת מערכת ההפעלה iOS 13.4 והחמירה לאחר השדרוג לגירסה iOS 13.5 ו-iOS 13.5.1, ואחרים מציינים, כי הבעיה הופיעה מיד עם פתיחת מכשיר חדש. משתמשים שמכשירם מושפע מן התקלה מדווחים, כי הבעיה נותרת גם בגירסת הבטה של iOS 13.5.5.

באתרים הטכנולוגיים עולה השאלה לגבי אופן התיקון של התקלה. בהתחשב בדיווחים על בעיות בעקבות עדכוני iOS, נראה שאפל יכולה לתקן זאת באמצעות תוכנה. עם זאת, הדבר הופך למורכב בשל העובדה, שהמשתמשים שהתקלה מופיעה במכשירים מגלים, כי צילום מסך וצפייה בתמונה במסך אחר לא מעלימה את הגוון הירוק, מה שמרמז שהוא אינו ברמת התוכנה. אפל גם הכירה בבעיה במקרים מסוימים ואישרה למשווקים מורשים שלה להחליף את המסך במסגרת האחריות.

ייתכן גם שהבעיה נובעת משילוב של תקלת תוכנה וחומרה, שגורמת למסכי OLED להיות מושפעים ממנה בשל שינויים שבוצעו בעדכוני מערכת ההפעלה האחרונים.

עד כה אפל לא הגיבה לבקשות התקשורת ולא מסרה כל הסברים או פרטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים