פלייטיקה בדרך להנפקת ענק בנסדא"ק – לפי שווי של 10 מיליארד דולר

החברה מתכננת הנפקה של מיליארד דולר - בסוף השנה או בתחילת השנה הבאה ● המהלך מעורר עניין רב בוול-סטריט, על רקע הגידול בתחום הגיימינג בתקופת הקורונה ועקב ההחלטה של בית הנבחרים להקשות על חברות סיניות שמבקשות לפעול בבורסה האמריקנית

בדרך לנסדא"ק. פלייטיקה. צילום: פלי הנמר

ענקית הגיימינג הישראלית פלייטיקה מתכוננת בימים אלה להנפקת ענק של כמיליארד דולר בנסדא"ק, לפי שווי של 10 מיליארד, ושכרה לצורך זה את בנק ההשקעות מורגן סטנלי – כך דיווח אמש (ד') הניו-יורק טיימס. מדובר בעלייה של יותר מפי 2.2 יחסית לערכה ב-2016 ובזינוק של למעלה מפי 11 מערכה ב-2011.

פלייטיקה הוקמה ב-2010 על ידי אורי שחק, בנו של הרמטכ"ל המנוח אמנון ליפקין-שחק, ורוברט אונטוקול כחברה שפיתחה משחקי קזינו. בהמשך היא התפתחה למשחקי רשת נוספים וכיום היא אחת החברות הגדולות בעולם הקז'ואל גיימינג. שנה לאחר הקמתה היא נמכרה לסיזר אנטרטיינמנט האמריקנית תמורת סכום שהוערך בין 80 ל-90 מיליון דולר, וב-2016 קנה אותה קונסורציום סיני שכלל, בין השאר, את חברת ההשקעות של ג'ק מא, המייסד של עלי באבא. רכישה זו כבר בוצעה תמורת 4.4 מיליארד דולר. המטה של פלייטיקה נמצא בהרצליה ויש לה משרדים ב-18 מדינות. לאורך הדרך היא קנתה כמה חברות, בעיקר בתחום הגיימינג, בהן פסיפיק אינטראקטיב הישראלית-בריטית וכמה חברות כחול לבן – ביג בלו פארוט, אדיטור (שעוסקת בפרסום אונליין) וג'לי בוטון. באוגוסט האחרון היא צירפה לפורטפוליו שלה את חברת משחקי הרשת סירייסלי מפינלנד, שפיתחה את משחק המובייל הפופולרי בסט פילד.

החברה כבר בחרה בכמה בנקי השקעות, בכלל זה, כאמור, מורגן סטנלי האמריקני, כדי שישמשו חתמים בהנפקה, שאמורה לצאת לפועל לקראת סוף השנה הנוכחית או ברבעון הראשון של השנה הבאה.

הכוונה להנפיק את פלייטיקה באה על רקע הגידול החד בפעילות וברווחים שלה בתקופת הקורונה, כחלק מהעלייה של עולם הגיימינג בימי הסגר. כוונת ההנפקה של החברה מעוררת עניין רב בוול-סטריט, הן על רקע הגידול בעולם הגיימינג בתקופת המשבר והן משום שמדובר בחברה בבעלות סינית שמבקשת להנפיק בבורסה אמריקנית. בית הנבחרים בוושינגטון החליט לפני כמה שבועות להקשות על חברות סיניות הרשומות בבורסות אמריקניות, מה שעודד חברות ממדינת הענק להנפיק בלונדוןן או בהונג קונג – ולא בניו-יורק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים