הפרק ה-100 של ההסכת אנשים ומחשבים: השפעות הקורונה על עולם הדיגיטל

אנחנו שמחים להתחיל סדרה של הסכתים בשם: "קורונה Exit" שיעסקו בהשפעות הקורונה על עולם הדיגיטל ● נעסוק בתחומים שונים ומגוונים, עם כפפות ואלכוג'יל כמובן, שהקורונה נגעה בהם ושינתה אותם לפחות זמנית ואולי אפילו באופן קבוע ● האזנה נעימה והעיקר הבריאות

27/05/2020 16:49
קורונה אקזיט

זה נראה כאילו עברו מאז שנים רבות אבל רק לפני מספר חודשים חגגה האנושות סיומו של עשור. הכוסות הורמו, הסיכומים סוכמו והתחזיות ניצפו. ואז באה הקורונה וטרפה את הקלפים האנושיים והטכנולוגיים.
לפתע עולם שלם נאלץ להתמודד עם סיטואציה חד פעמית שבה אנשים רבים נמצאים בהסגר ואינם יכולים לעבוד, להיפגש או אפילו סתם להתחבק.
אומרים שאין וואקום בפוליטיקה אבל החודשים האחרונים הוכיחו לנו שגם בטכנולוגיות אין וואקום ובמקום שבו הקשר הבינאישי היומיומי נעצר צומחות טכנולוגיות חדשות ופרדיגמות משתנות.

קבוצת אנשים מחשבים שמחה לחנוך סדרת הסכתים חדשה בשם "קורונה EXIT" שתעסוק בהשפעת הקורונה על עולם הדיגיטל.
המסע שלנו יעבור בתחנות רבות: טכנולוגיה, רשתות חברתיות, פרסום, הוראה, מוזיקה, פוליטיקה, מאבקים חברתיים ועוד תחומים שבלילה שבו התחלפה הסיפרה 2019 ל-2020 אף אחד לא חשב ששינוי כל כך גדול עומד לקרות בהם.

בפרק הראשון בסדרה ראיינתי את חגית קלימן, חגית קלימן, מנהלת ויועצת אסטרטגית לפעילות ברשתות חברתיות.
"ליבת הפעילות בתקופת הקורונה הייתה ברשתות החברתיות", אמרת קלימן. "זה היה פתרון קל לעת מצוא. בזירת הדיגיטל היו כל שחקני המפתח שאנחנו מכירים: פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וכמובן, הסוס השחור של הדיגיטל בתקופת הקורונה הרשת החברתית זום שפרצה אלינו בסערה. רשת הזום החברתית הייתה עוד לפני הקורונה אך פרצה לתודעת ההמונים בעקבות המשבר."

האם יש נתונים על נפח השיח בתקופת הקורונה?

"כמות המשתתפים ברשתות החברתיות לפי הדיווח של החברות עצמן גדלה מאד אבל בד בבד חברות מסחריות הורידו את המינון של הפרסומות מה שפגע ברשתות החברתיות כלכלית. רק פייסבוק דיווחה בחודש מרץ על ירידה של כ 27%"

ומה באשר לשיח הפוליטי ברשתות?

"פוליטיקאים שתמיד השתמשו ברשתות על מנת לקדם מסרים לציבור המשיכו לקדם מודעות בתשלום מאחר ומדובר לא בפרסומת לעניין מתכלה או מסחרי והיה להם חשוב דווקא בתקופה הזו להעביר מסרי הרגעה ובכלל."

ניתן להאזין לפודקאסט המלא כאן ובכל פלטפורמות ההסכתים המוכרות לכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים