"הטרנספורמציה הדיגיטלית והמעבר לענן מאפשרים המשכיות עסקית"

שמעון חקון, המנמ"ר הגלובלי של נטפים, הסביר מה הביא לכך שהחברה צלחה היטב את משבר הקורונה והמעבר לעבודה מהבית היה קל יותר, וכיצד הם שמרו על מודעות עובדים לאבטחת מידע

שמעון חקון, מנמ"ר נטפים הגלובלית. צילום: ניב קנטור

"הטרסנפורמציה הדיגיטלית והמעבר לענן מאפשרות את ההמשכיות העסקית. כך היה גם בנטפים, לאורך כל תקופת הקורונה", אמר שמעון חקון, המנמ"ר הגלובלי של החברה.

חקון השתתף בוובינר המשכיות עסקית של אנשים ומחשבים, ששודר היום (א'). בכנס הווירטואלי השתתפו מנמ"רים ששיתפו מידע על ההיערכות שלהם בתקופת הקורונה ומנהלי חברות IT שעבדו עמם וסייעו להם במעבר לעבודה מהבית.

נטפים היא חברה גלובלית בולטת בעולם פתרונות ההשקיה. היא מעסיקה 5,000 עובדים, פרושה על פני 110 מדינות ויש לה 17 מפעלי ייצור. מחזור המכירות השנתי המדווח האחרון שלה הוא מיליארד דולר.

"משבר הקורונה יצר לנו אתגרים רבים", אמר חקון. "כל עובדי החברה עברו לעבוד מהבית, למעט במפעלי הייצור, שנחשבים לחיוניים, כי אנחנו חלק משרשרת המזון. בנוסף, נדרשו התאמות בתהליכי העבודה, כולל מענה לצורך של עובדים בבידוד".

צילום ועריכת וידיאו: אורי אלון

חקון קבע כי "הטרנספורמציה הדיגיטלית ותהליכי המעבר לענן שעברנו, שכללו יישום נרחב של כלי Office 365 של מיקרוסופט, הם אלה שאפשרו לנו להמשיך למעשה לעבוד כרגיל בכל רחבי העולם – גם בתקופת הקורונה". הוא ציין שתרומה מיוחדת לתפקודיות הרציפה של החברה נבעה מהשימוש בפלטפורמת טימס של מיקרוסופט, ששימשה לפגישות עבודה שוטפות ורציפות עם עובדי החברה ולקיום וובינרים. "הטימס הפך להיות שלחן העבודה שלנו בזמן הקורונה – הן לשיחות בין העובדים וההנהלה, והן לטובת עבודה שוטפת", אמר חקון.

"המעבר לעבודה מהבית חייב ערנות בהיבט האבטחה"

לדברי חקון, בנטפים הבינו שהמעבר לעבודה מהבית מחייב הגברת הערנות בכל מה שקשור לאבטחת המידע. "הפעלנו פתרון שאפשר לנו כניסה מאובטחת למערכות גם מהבית, עם כל הרגישויות והדגשים", אמר. עם זאת, הוא ציין שאם בימי שגרה, מרכיב המודעות של העובדים לאבטחת המידע הוא משמעותי ביותר, על אחת כמה וכמה בימי משבר כמו הקורונה. "פעלנו לאורך כל תקופת המשבר להגברת המודעות שלהם לאבטחה: העלינו מאמרים, ביצענו תרגולים והדגשנו לעובדים את החשיבות של המודעות שלהם לכך, ברמה היום יומית", ציין.

אחת התובנות שחקון לוקח אתו מהקורונה היא שגם בתקופת משבר, חשוב מאוד לשמור על שיגרת עבודה. "כך עשינו בנטפים לאורך המשבר", ציין. "שמרנו על קשר רצוף עם המנהלים והעובדים – הן ברמה האישית והן בקיום פגישות עבודה וירטואליות עולמיות. זה נתן לנו הזדמנות להחליף רשמים מה קורה בכל מדינה, מבחינת הקורונה ובכלל, ולחלוק אתגרים".

כמו כן, הוא ציין שהספקים שעובדים עם ה-IT של נטפים היו לצדו ולצד אנשיו כל אימת שהצטרכו אותם וסיפקו פתרונות יצירתיים – "דבר שאינו מובן מאליו, בתקופת משבר כמו הקורונה ובכלל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים