נשים ומחשבים: דבורה כהן, זומד

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: דבורה כהן, סמנכ״לית מכירות של זומד (Zoomd).

דבורה כהן, סמנכ״לית מכירות של זומד (Zoomd). צילום: יניב אסא

שם ותפקיד: דבורה כהן, 35, סמנכ״לית מכירות של זומד (Zoomd).

משפחה: נשואה+ שלושה – תאומים בני 5 וילד בן שנה וחצי. גדלתי בפריז, וב-2007 עברתי לניו יורק. לפני שמונה שנים, ב-2012, בעלי ואני עלינו לישראל ממניעים ציוניים.

ותק בתפקיד: לפני שנה הצטרפתי לזומד, חברה ישראלית המספקת פלטפורמה למנועי חיפוש לאתרים ופלטפורמת הפצה ושיווק. החברה התמזגה עם מובלין (Moblin) ב-2017 והתחילה להיסחר בבורסה בטורונטו לפני חצי שנה. מאז אני מחזיקה בתפקיד סמנכ״לית מכירות ואני האישה היחידה בהנהלה הבכירה של החברה.

תפקידים קודמים: דירקטורית בברייטקום, ובהמשך ניהלתי את מחלקת הפיתוח העסקי של סטארט-אפ. כעבור שנים של ניסיון הקמתי את טיצ'קריר (Techcareer), חברת גיוס שעוזרת לעולים חדשים להשיג עבודה בענף ההיי-טק הישראלי על ידי הנחיה וכתיבת קורות חיים, שפועלת עד היום.

השכלה/שירות צבאי: תואר בתקשורת בפריז בבית הספר היוקרתי Novancia, תואר שני במינהל עסקים ב-ISC.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

מאז שאני זוכרת את עצמי היה לי יצר לעשייה ורצון להיות חלק מעולם ההיי-טק. העולם הזה מאפשר לי להיות חלק ממשהו גדול יותר, כזה שמאפשר לך לפתח רעיונות ופתרונות שמישהו לא חשב עליהם קודם. תחום ההיי-טק מאפשר לי להיות יצירתית ותמיד לחשוב על חדשנות.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

האפליה תמיד קיימת, אבל אני חושבת שלא זה צריך להיות העיסוק שלנו, הנשים, אלא מה אני יכולה להביא מעצמי, ולחשוב תמיד קדימה מבלי לחשוש שמשהו יבלום אותך בדרך. אני חושבת שעם מוטיבציה, יצר לעשייה ועבודה קשה את יכולה לעשות הכול.

האם נתקלת באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

אני לא זוכרת שנתקלתי באפליה נגדי בתעשייה על רקע היותי אישה. אני בעמדת מפתח יחד עם שישה גברים ומעולם לא הרגשתי שמתייחסים אלי אחרת או מפלים אותי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים