בשבוע הבא: האקתון למיגור אלימות במשפחה – על שם מיכל סלה

משתתפי האירוע, שייערך שלושה ימים ויסתיים באירוע בבית הנשיא, יפתחו טכנלוגיות למיגור האלימות במשפחה ולהצלת חיים ● האירוע מתקיים ביוזמת הפורום על שם סלה, שנרצחה על ידי בן זוגה

מיכל סלה ז"ל. צילום משפחתי

כ-1,000 מתכנתים מחברות בולטות כגון מיקרוסופט, פייסבוק ומובילאיי ישתתפו בשבוע הבא בהאקתון על שם מיכל סלה ז"ל, שנרצחה על ידי בן זוגה בפרשה שהסעירה את המדינה. במסגרת ההאקתון, שייערך החל מיום ב' הקרוב, יום הולדתה של סלה, במשך שלושה ימים, הם יפתחו טכנולוגיות שמטרתן לסייע במיגור האלימות במשפחה ובהצלת חיים. אירוע הגמר יתקיים ביום ד' בבית הנשיא בירושלים, במעמד נשיא המדינה, ראובן ריבלין, וישודר בלייב בעמוד הפייסבוק של פורום מיכל סלה, שיזם את קיומו. הטכנולוגיות הזוכות ייבחרו על ידי צוות שופטים שכולל, בין היתר, את השר היוצא לביטחון פנים, גלעד ארדן, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, רונית אטד, ומנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני.

ההאקתון, ששמו Safe@Home, נוצר מתוך "השליחות שמיכל הותירה במותה – להושיט יד, לעזור ולהציל חיים", כך על פי פורום מיכל סלה, עמותה שפועלת כדי למנוע את הרצח הבא. בעמותה אומרים כי היא "פועלת לתרגם את תמרורי האזהרה לציבור באמצעות חשיבה חדשנית, מחוץ לקופסה, והכנסת שחקנים חדשים למגרש. היעד הוא שיח משותף ואקו-סיסטם של מומחים וגופים שעוסקים בתחום אלימות במשפחה עם הקהילה הטכנולוגית, להגשמת החזון של פורום מיכל סלה – אפס נרצחות בשנה".

מי בחברות המשתתפות ובחבר השופטים?

לצד הפורום, ההאקתון נערך ביוזמת קודה וקהילת המפתחים in.dev. מדובר באירוע וירטואלי, שיתקיים על גבי מיקרוסופט טימס, ותומכים בו גופים בולטים בתעשיית ההיי-טק, המגזר הציבורי והמגזר השלישי.

צוות השופטים שיבחרו את זוכי ההאקתון מורכב מ(לפי סדר ה-א"ב): רונית אטד, מנכ"לית מייקרוסופט ישראל; גלעד ארדן, השר היוצא לביטחון פנים; טל בביוף, סגן נשיא מובילאיי; לילי בן עמי, יו"רית פורום מיכל סלה ואחותה של מיכל; אפרת דובדבני, מנכ"לית מרכז פרס לשלום ולחדשנות; הראל טובי, מנכ"ל בית הנשיא; עו"ד צילית יעקובסון, יו"רית עמותת בת מלך; עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל; ואיריס פלורנטין, סמנכ"לית בכירה במשרד העבודה והרווחה וראשת הוועדה הבינמשרדית להתמודדות עם אלימות במשפחה.

רשימת השותפים כוללת את מיקרוסופט, in.dev, קודה, פייסבוק ישראל, פנגאה, אמדוקס, מובילאיי, אטנטי, אלביט, אינטל, Wix, פיליפס, מרכז פרס לשלום ולחדשנות, עמותת בת מלך, נעמ"ת, ויצ"ו, ל.א לאלימות, פורום המקלטים, משרד עורכי הדין מיתר, Xtra-mile, מנורה, ג'וינט אלכא, משרד העבודה והרווחה, המשרד לביטחון פנים והאוניברסיטה הפתוחה.

בן עמי אמרה כי "לאחר הרצח של אחותי שאלתי: איך ניתן היה להציל את מיכלי? תשובה שמצאתי היא להעתיק את הטכנולוגיות הקיימות מעולם הלוחמה בטרור לעולם שבתוך הבית. העשייה במסגרת פורום מיכל סלה יוצקת סוג של משמעות לרצח המיותר כל כך של מיכל, וזורעת תקווה שהסיפור שלנו יציל חיים של נשים ומשפחות".

להצטרפות להאקתון לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים