טכנולוגיה אופטית לתלת ממד: ננו-פבריקה גייסה ארבעה מיליון דולר

הפיתוח של החברה מתל אביב מאפשר הדפסת תלת ממד ברמת דיוק של 1 מיקרון, והמדפסות שלה מיועדות לתעשיית הייצור המדויק

צוות ננו-פבריקה. צילום: עידן גיל

ננו-פבריקה, שפיתחה טכנולוגיה אופטית להדפסת תלת ממד, השלימה באחרונה סבב גיוס הון בסך של ארבעה מיליון דולר, בהשתתפות קרנות בולטות כ-M12 של מיקרוסופט, נקסטליפ ונצ'רס של יוצאי אינטל, i3 Equity Partners וקרן אלפא. עוד לקחו בו חלק מספר אנג'לים.

הסכום הנוכחי מתווסף לשלושה מיליון דולר שהושקעו בחברה עד כה. ההשקעה הראשונית בה בוצעה לפני כשנתיים על ידי i3 Equity Partners, קרן ההון-סיכון הראשונה שזיהתה את החברה, משה נור, מהאבות המייסדים של תעשיית הדפוס הדיגיטלי בישראל, וד"ר רפי גדרון, יזם טכנולוגי וממייסדי כרומטיס. סכום הגיוס הנוכחי מיועד להרחבת המכירות והמשך פיתוח חומרים ייעודיים.

החברה הוקמה ב-2016 על ידי ג'ון דונר, ד"ר לפיזיקה, המשמש כמנכ"ל, ואייל שלף, סמנכ"ל הטכנולוגיות. היא מעסיקה שמונה עובדים והמשרדים שלה שוכנים בשכונת מונטיפיורי בתל אביב. הפיתוח של ננו-פבריקה מאפשר הדפסת תלת ממד ברמת דיוק של 1 מיקרון, והמדפסות שלה מיועדות לתעשיית הייצור המדויק.

"הדרישה לרכיבים זעירים ומדויקים הולכת וגדלה בשנים האחרונות, אך שיטות הייצור הקיימות לא מצליחות לתת מענה לכך. במקביל, ענף הדפסות התלת ממד נכנס למגוון שווקים חדשים והופך לחלק קרדינלי מעולמות הייצור השונים", אמר דונר. "ננו-פבריקה מביאה את טכנולוגיית התלת ממד לרכיבים זעירים, מורכבים ומאוד מדויקים בשווקים כגון ציוד רפואי, אלקטרוניקה ואלקטרו-אופטיקה, מוליכים למחצה והזרקות פלסטיקה".

אחד התחומים הראשונים שבהם בחרה ננו-פבריקה להתמקד הוא תחום התבניות המוזרקות. "אנחנו מציעים ללקוחות קיצור דרמטי של זמן ההמתנה הארוך המקובל כיום בשוק. הטכנולוגיה שלנו מאפשרת להדפיס ולקבל תבנית בתוך שעה לערך, ומיד להזריק את החומר ממנו מיוצר החלק הסופי. זאת, לעומת תהליכי הדפסה שאורכים מספר שבועות ואף חודשים", הסביר שלף. "יש לכך ערך כפול בימים מאתגרים אלה של קורונה, כאשר היצרנים מבינים את החשיבות של ייצור מקומי ומידי, שמאפשר להם לשמור על 'עסקים כרגיל' ללא תלות בספקים מרוחקים".

ערן וגנר, שותף מנהל ב-i3 Equity Partners, העריך כי "ננו-פבריקה עומדת לחולל שינוי בתעשיית הייצור המדויק, שהיא מצפה לו כבר תקופה ארוכה. סכום הגיוס מאפשר לחברה למקסם את הפוטנציאל שלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים