נשים ומחשבים: שרון הירשפלד, יס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: שרון הירשפלד, מנהלת אגף פיתוח בחטיבת הטכנולוגיה, יס

שרון הירשפלד, מנהלת אגף פיתוח בחטיבת הטכנולוגיה, יס. צילום: יח"צ

שם ותפקדי: שרון הירשפלד, מנהלת אגף פיתוח בחטיבת הטכנולוגיה ביס.

ותק בתפקיד: תחלתי את התפקיד הנוכחי בתחילת פברואר 2020

תפקידים קודמים: מנהלת מחלקת יישומי לקוח ודיגיטל, מנהלת מחלקת סאפ.

השכלה / שירות צבאי: תואר ראשון במינהל עסקים עם התמחות בחשבונאות. לימודי תואר שני במינהל ציבורי וביקורת פנים.

משפחה: נשואה לירון, מהנדס בית החולים הרצליה מדיקל סנטר, אמא ליובל, סטודנטית לרפואת שיניים, לאיתי, חוג"ד בסיירת יהלום, וליעל, תלמידה בחטיבת ביניים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

בהשכלתי למדתי לימודי ראיית חשבון, אולם מהיום הראשון לשחרורי מהצבא התעסקתי בטכנולוגיה. לאחר שסיימתי את לימודיי והתחלתי בעבודת הסטאז' בעולמות הפיננסים הבנתי שזה לא הכיוון עבורי והחלטתי לחפש עבודה בעולם המחשבים, שתאפשר לי למנף את ההשכלה שרכשתי לעולמות הטכנולוגיים. בשלב זה כבר עבדתי כמנהלת מחלקה, האחראית על חלק ממערכות המידע הארגוניות. הגעתי לחברת יס להוביל את התחום הפיננסי במערכת ה-ERP הארגונית, משם צמחתי לניהול של כל מערכת ה-ERP, ובהמשך – לניהול מערכות הלקוח והדיגיטל. כיום אחריות על כל מערכות המידע האפליקטיביות בחטיבת הטכנולוגיות של יס.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אינני חושבת שיש אפליה כמגמה מוצהרת נגד נשים בתעשייה שלנו. עם זאת, הסביבה הטכנולוגית, בעיקר הבכירה, היא בהחלט ברובה סביבה גברית. די להתבונן  בתעשיית ההיי-טק הישראלית ולראות שהיא סביבה גברית מובהקת. אני סבורה שזה נובע מכמה סיבות, כגון לימודים אקדמיים של מקצועות טכנולוגיים שבעבר אוישו בעיקר על ידי סטודנטים גברים, נושא תמהיל בית-עבודה שהיווה חסם משמעותי לנשים לראות עצמן ראויות לתפקידים בכירים בעולם תובעני וכן למנהלים גברים בקליטה של נשים לתפקידים כאלו. לא פחות חשוב, לעיתים החסם היה בכלל אצל הנשים בראש ובכך שלא ראו עצמן כראויות למלא תפקידים בכירים בעולם גברי. כל אלו ועוד הביאו, לדעתי, למציאות של מיעוט נשים בתעשייה הטכנולוגית – מגמה שלשמחתי הולכת וקטנה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

באופן אישי לא נתקלתי באפליה בתעשייה, אולם חייבת לציין שכאישה העובדת בתחום הטכנולוגי אני עדיין מזהה רוב גברי משמעותי בתפקידים הבכירים ואני בהחלט מאמינה שגם בנושא השכר המוצע לנשים בשוק העבודה בארץ ובעולם בעולמות הללו המצב עדיין טעון שיפור.

החדשות הטובות הן, שככול שעובר הזמן יש יותר ויותר נשים המאיישות תפקידים בכירים בעולמות שלנו. גם התבוננות בתמהיל הנשים למול גברים בפקולטות למקצועות טכנולוגיים באקדמיה מלמדת על מגמה חיובית בתחום.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אתי ענבר

    שרון האלופה!!!! עליה נאמר: גם יפה וגם חכמה. אשה מוכשרת ובעלת תקשורת מעולה.

אירועים קרובים