מוקד טלפוני חדש יציע תמיכה טכנולוגית לבני הגיל השלישי

המוקד הוקם על ידי סמסונג ישראל ועמותת מטב, ויאפשר לקשישים מאותגרי טכנולוגיה לשמור על קשר עם בני המשפחה, בימים שבהם הם נאלצים להיות מבודדים בבית

אוריינות דיגיטלית לגיל השלישי. צילום אילוסטרציה: BigStock

סמסונג ישראל ועמותת מטב, שתומכת בקשישים, השיקו לפני ימים אחדים את פרויקט נשארים יחד בבית – מוקד טלפוני שיציע לבני האוכלוסיה המבוגרת תמיכה טכנולוגית, על מנת להקל עליהם במידה מסוימת בתקופה קשה זו. מספר הטלפון של המוקד הוא 8201*.

נציגי המוקד הם עובדי ומתנדבי מטב, שמנוסים בעבודה עם בני הגיל השלישי. הם יוכלו ללמד, לסייע ולהדריך את הקשישים כיצד להתגבר על הפחד משימוש בטכנולוגיה, ולצייד אותם בכלים שיעזרו להם ליצור קשר עם אהוביהם, בני משפחתם וחברים.

המוקד פועל בימים א'-ה' בין 09:00 ל-14:00. בעת שהוא סגור, פועל תא קולי, שבו יכולים המתקשרים להשאיר את שמם ומספר הטלפון שלהם, והצוות יחזור ויסייע להם כבר למחרת בבוקר.

מיה סגל, דוברת סמסונג ישראל ומנהלת קשרי הקהילה בחברה, אמרה כי "בעקבות התקופה המורכבת וכיוון שמסתמן שהנחיית הבידוד של בני הגיל השלישי עתידה להימשך, החלטנו להרים את הכפפה וליצור פלטפורמת תמיכה טכנולוגית ייחודית עבור אוכלוסייה זו. כעת יוכלו המבוגרים המבודדים בביתם לתקשר עם אהוביהם על ידי אפליקציות ואמצעים טכנולוגיים המאפיינים את רוח התקופה, ללא חשש מהתמודדות עם קשיים טכנולוגיים, ותוך עזרה צמודה של נציגי המוקד שלנו".

לדברי ליאור שטרסברג, מנכ"ל מטב, "בשנים האחרונות, אנחנו מפעילים יותר מ-5,000 מתנדבים בפרויקטים שונים להפגת הבדידות ולחיבור בין דורי. הם מצטרפים למטפלות הסיעודיות שלנו, שעוסקות גם בכך, לצד הטיפול המקצועי. חשוב להבין שבדידות היא לא סתם שעמום – היא פוגעת באופן אנוש באיכות החיים ובבריאות הנפשית והפיזית של הקשישים. מגפת הקורונה החמירה את הבדידות לכולנו, ובמיוחד לאוכלוסייה המבוגרת, שנאלצת להישאר ספונה בבית לתקופה ארוכה, לוותר על שגרת היציאה ממנו ולהימנע ממפגש עם קרובים וחברים. המוקד יסייע לאזרחים הוותיקים לבנות מחדש את החיבור החברתי שהם כל כך זקוקים לו, להשתתף במפגשי העשרה חברתיים מקוונים, לשמור על קשר עם המשפחה, ולא לפספס אף אמוג'י או תמונה של הנכדים בווטסאפ המשפחתי. ביחד, נחזיר להם את החיוך".

תגובות

(8)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רחל זהבי

    איך אפשר ליצור קשר איתכם ? יש לי בעיה במערכת ההפעלה של המחשב, הוא לא נדלק, האם יש מישהו שיכול להדריך אותי איך מפעילים אותו?

    1. שושנה חסון

      שלום, אני מנסה להדפיס דרך המחשב ועולה לי ההודעה הבאה "מדפסת לא מקוונת", לא יודעת איך לטפל בזה. תודה מראש.

  2. ברוריה שטרית

    מבקשת עזרה למכשיר הנייד שלי סמסונג,בעיה עם השרת,,,,אנא צלצלו אלי והדריכו אותי דחוף לי ,,תודה רבה,,,,

  3. אנה נרד

    שלום! קדושה בשם אנה נרד דיברת רוסית צריכה עזרה טכנולוגית עם הטלפון האם אפשר לקבל סיוע עם מתנדבים?

  4. יעל אולמר

    לא הבנתי מה הכוונה ב Your comment is awaiting moderation. מה מפריע להודעה שלי להשלח גם ללא הקורונה אני ספונה בביתי (83.4) "בדידות מזהירה" כי אינני ניידת כבר. לרופאים ולטיפולים רפואיים אני מגיעה בליווי בתי או חתני במונית. אשמח אם תצליחו לפתוח את התגובה שניסיתי לשלוח אבל לא הגיעה לידכם.

  5. יעל אולמר

    יעל אולמר15 באפריל 2021 at 19:30 כמהה מאוד לעזרה בבעיות מחשב שנתקלתי בהם. מחפשת מלאכים כמוכם שיעזרו. נעלם לי הפוטושופ גם משולחן העבודה וגם מסרגל המשימות. אני זקוקה מאוד לתוכנה הזאת. כל המדריכים של גוגל ושל אחרים לא עזרו לי. מתחיל בזה שאני לא מוצאת את רשימת המשימות שלי כדי לבדוק האם הפוטושופ רק הסתתר או שצריך להוריד אותו מחדש. אני תמיד נתקעת בהסבר בנקודה שאני לא מצליחה להמשיך ממנה והלאה. בעייה נוספת שמטרידה אותי. אני משתתפת בקבוצה של ציור אינטואינטיבי. לעיתים קרובות קורה שאני שולחת הרבה יותר מאשר ציור אחד. איך מוחקים ציור שנשלח כך שיישאר רק אחד רצוי. הייתי שמחה לקבל סיוע טלפוני או במייל אבל שיהיה כתוב כמו למתחילי מתחילים צעד צעד. מליארד תודות מראש יעל

  6. דליה פנקס

    רציתי לדעת אם העזרה תהיה בטלפון ,או שהמתנדבים יגיעו הביתה כדי לעזור למבוגרים מנותקי הקשר .כבר נסיתי להתחבר לזום בסיוע בטלפון ,ולא הצלחתי ..דבר אחר ,תהיו ברוכים ותצליחו בעבודת הקודש שנרתמתם אליה .

אירועים קרובים