מנמ"ר עיריית רמת גן: "הטכנולוגיה מסייעת לנו להיות בקשר עם האנשים הבודדים"

קובי נח, מנמ"ר עיריית רמת גן, מספר על ההיערכות הטכנולוגית בעיר להתמודדות עם משבר הקורונה והשלכותיו, ואמר כי היא מסייעת בטיפול באוכלוסיות השונות, בדגש על אנשים בודדים ומבוגרים

קובי נח, מנמ"ר עיריית רמת גן. צילום: ניב קנטור

"משימת העל של מערך המחשוב בעיריית רמת גן הייתה, ועודנה, שמירת הקשר עם התושבים, בכלל ובזמן משבר הקורונה בפרט. הטכנולוגיה מסייעת בכך, בדגש על קבוצות הגיל השלישי והתושבים הבודדים", כך אמר קובי נח, מנמ"ר העירייה.

נח דיבר במפגש השלישי בסדרת מפגשים וירטואליים על אתגרי העבודה מרחוק בעידן הקורונה שעורכת קבוצת אנשים ומחשבים. את המפגש, שהתקיים לפני ימים אחדים, פתחה נטלי גבאי, סמנכ"לית האירועים והשיווק של הקבוצה. ההרצאות שבמפגשים ישודרו לאחר מכן כפרקים עצמאיים בפודקאסט של אנשים ומחשבים.

בדבריו סיפר נח על תהליך המעבר לעבודה מרחוק בעיריית רמת גן, ועל השימוש שהיא עושה בטכנולוגיה בניהול משבר הקורונה בעיר. "התחלנו בזמן אפס, מהצורך למצוא פתרון לעבוד מהבית. יחד עם בינת, הקמנו מרכזיה מהבית לטובת יכולת של המוקדנים לעבוד מהבית. כמו כן, גייסנו את טכנאי מוסדות החינוך בשיא הכוח ובאופן מידי, בתוך שלושה ימים, והתקנו 300 מחשבים ניידים עם חיבור VPN", תיאר.

הוא הציג את פרויקט לייב סדר, שבמסגרתו יזמה העירייה ליל סדר משותף לתושבים, בהשתתפות ראש העיר, כרמל שאמה הכהן. "הרעיון היה לחבר אנשים, דודה ובעיקר סבא וסבתא. הרעיון היה שאנשים יושבים מול הטלפונים שלהם ורואים את כולם. אין המדובר על מפגש זום סטנדרטי אלא על קריאה אינטראקטיבית של ההגדה, כשהמסך נחלק לשלושה רבעים הגדה ולמעלה יש מצלמה. תחילה פעלנו למימוש הרישום: הקמת שולחן סדר, שניתן לארח בו 50 איש. בעל הסדר יוצר את החדר, בתוכו מזינים פרטים, מתי יחל הסדר ומי ישתתף בו. דאגנו לאוכלוסיות מבוגרות בבידוד, או לאנשים בודדים – שגם הם ישויכו למשפחה שמוכנה לקלוט אותם", אמר נח.

לדבריו, "ה-'שוס' היה שכל אחד נכנס, ראה את ההגדה, עורך הסדר ראה מי מחובר, ויכול היה להחליט מי יקרא ואיזה חלק בה. כך, היה חיבור בין רמת גן, גדרה וניו-יורק".

צילום ועריכת וידיאו: אורי אלון

הוא ציין כי "בנינו את המערכת בשיתוף מלם מערכות מקבוצת מלם תים לטובת שיתוף עצמאי, לא תלוי זום. ההערכה שלנו הייתה שבעת ההיא, הזום לא יניב תוצאות מיטביות. בנינו מערך שרתים עצמאי לקלוט עשרות אלפי משתתפים שהשתמשו באפליקציה".

חיבור בין לחצני המצוקה למוקד העירוני

פרויקט נוסף שנח ציין הוא חיבור בין לחצני המצוקה של התושבים למוקד העירוני. "זאת, בשל ההנחה לפיה בעת אירוע, חבר קרוב או שכן יגיע לפני העיריה, על מנת לסייע במיידי", אמר. "בתהליך הרישום מוכנסים פרטי הקרובים ולאחריו נשלחת הודעה בה רואים מה נדרש: קבלת תרופות, הוצאת הכלב או עזרה נפשית. כאשר המבוגר לוחץ על לחצן המצוקה, נפתחת שיחת וידיאו מול המוקד העירוני, 109, שיודע לתת מענה בזמן אפס. כמו כן, הקמנו בוט ייעודי לטובת מבוגרי העיר, ששואל אותם לשלומם והאם הם נדרשים לעזרה".

מערכת נוספת שהוקמה נועדה לרישום ללימודים בשנה הבאה בבתי הספר התיכוניים בעיר.

"אנחנו נדרשים לתת מענה לאוכלוסיות מבודדות, ועשינו זאת תוך התבססות על מערכת המידע הגיאוגרפית העירונית", אמר נח לסיום. "כולם תלויים בנתונים של אגף ה-IT בעירייה. אלה מתחדשים, תוך שמירת הפרטיות. אנחנו שומרים על השרידות, הקשר שלנו עם התושבים הוא המשימה העיקרית".

עוד השתתפו בכנס: ירון כהן, ארכיטקט ענן בנוטניקס ישראל; תומר פרי, מנכ"ל אינוקום מקבוצת אמן; ליאור אביב, מנהל מכירות אזורי בפאלו אלטו; רונן בורץ, מנהל מכירות ב-IT Way; דוד שוחט, מהנדס מערכות בכיר בקומוולט ישראל; שרון ישראלי, מנהל מחלקת אינטגרציה בפרטנר; מירב בלאו, מנהלת תחום קשרי לקוחות ב-Coognitive; זיוה ברוידא, ראשת מינהל מחשוב באוניברסיטה הפתוחה; וכפיר חמרי, מהנדס מכירות אזורי לאבטחה במיקרו פוקוס.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Eli Sheffer

    שלום זו הפעם הראשונה שאני מתקשר איתכם בניגוד לתשובתכם המוזרה: "זה כבר קיים, כבר אמרת את זה"???? אני מנהל טכני של חברה קטנה המפתחת מערכות לניטורי שונים של אנשים , עצמים ורכבים ויש לנו מספר פיתוחים שעשויים להתאים למטרות שרמת-גן (ואני מניח שגם עיריות אחרות) הציגה במאמר זה, ויותר. האם יש גוף או אדם בעיריה שמתאם בין צרכיכם ועולם הטכנולוגיה שמסביבכם? אם יש, אודה לכם אם תשלחו לי מידע זה לכתובת האימייל שרשמתי לעייל. בברכה, אלי שפר

  2. Eli Sheffer

    שלום אני מנהל טכני של חברה קטנה המפתחת מערכות לניטורי שונים של אנשים , עצמים ורכבים ויש לנו מספר פיתוחים שעשויים להתאים למטרות שרמת-גן (ואני מניח שגם עיריות אחרות) הציגה במאמר זה, ויותר. האם יש גוף או אדם בעיריה שמתאם בין צרכיכם ועולם הטכנולוגיה שמסביבכם? אם יש, אודה לכם אם תשלחו לי מידע זה לכתובת האימייל שרשמתי לעייל. בברכה, אלי שפר

  3. משה יוסף

    מאוד מקצועי ומרשים, קובי אדם עם הרבה מעוף. בנוסף אדם בעל לב ענק, היכולות של קובי להגשים בעיר רג חדשנות בתחום הייטק, בכול מצב גם בתקופה קשה (קורונה) , הופך את קובי לאדם מיוחד וכשרוני מאוד

אירועים קרובים