איך חברות ההיי-טק עוברות את משבר הקורונה? והפעם: אלסטיק

מנהלים בכירים בענף מספרים על הצעדים שנקט הארגון שלהם להתמודדות עם משבר הקורונה, ונותנים טיפים ● והפעם: אורי כהן, מנהל מוצר בכיר בחברת אלסטיק

אורי כהן, מנהל מוצר בכיר בחברת אלסטיק. צילום: פרטי

כיצד השפיע עד כה המשבר על התפקוד השוטף של הארגון?

אלסטיק נוסדה כחברה מבוזרת עם מייסדים מישראל, הולנד וגרמניה. לכן, כחברה מבוזרת שרגילה לעבוד מרחוק, המעבר היה פשוט יותר עבורנו הן כחברה והן עבור העובדים. ביצענו כמה התאמות להתנהלות ולקשר שלנו עם הלקוחות ועם העובדים. לדוגמה, אחד הדברים הראשונים שעשינו הוא העברת כל הכנסים שלנו, גם כנסי עובדים וגם כנסי לקוחות, לכנסים וירטואליים. בנוסף, העברנו גם את כל המיטאפים לווירטואל, וכך חברי הקהילה שלנו יכולים להשתתף בהרצאות של מומחים גם מהצד השני של העולם. פתחנו את התכנים שלנו ללא עלות לקהילה וללקוחות, כולל העברת הקורסים לווירטואל, כדי שחברי הקהילה יוכלו להישאר מעודכנים ולנצל טוב יותר את המוצרים שלנו. בהיבט השיווקי שמנו דגש על ההיבטים החינמיים של המוצרים שלנו, שמאפשרים ללקוחות להפיק מהם תועלת גם בתקופה זו, שבה קשה להם יותר לשלם על מוצרי תוכנה.

אילו אמצעים ננקטו ברמה הארגונית וברמת הקשר עם העובדים?

כחברה מבוזרת העובדים שלנו מורגלים לתקשורת של עבודה מרחוק. אך לאור המצב העברנו בקרב כל עובדי החברה מדריך להתמודדות ותמיכה לעבודת צוות במצב הנוכחי, ואנחנו מקיימים תקשורת רציפה עם העובדים והמנהלים ונותנים להם כלים להתמודדות. המנכ״ל שולח עדכון שבועי לגבי המצב וההיערכות של החברה, ואנחנו מעריכים את המצב באופן שוטף כדי לוודא שנהיה מוכנים עד כמה שאפשר לכל תרחיש. בנוסף, אנחנו חוזרים ומדגישים בפני העובדים שכולנו נמצאים במצב הזה ולכן עלינו לגלות גמישות – גם בשעות העבודה וגם בצורת העבודה. אפילו חברה מבוזרת לגמרי כמו אלסטיק, שמוכנה למצב הזה יותר מחברות אחרות, צריכה להתאים את עצמה. ואם במהלך שיחת זום אחד הילדים מתפרץ לחדר, אין צורך להתנצל שכן כולנו נמצאים באותו המצב.

אילו אמצעים והנחיות ניתנו לעובדים בכל מה שקשור לנסיעות לחו"ל, לחוזרים מחו"ל, להגעה לעבודה ועוד?

כמובן שכל הנסיעות בוטלו. בתחילת מרץ החלטנו להעביר את כל כנסי העובדים, שבדרך כלל מתקיימים במשך שבוע, לפורמט וירטואלי, התאמנו אותו לכך שעובדים מאזורי זמן שונים יוכלו להשתתף ופיצלנו אותו על פני יותר ימים, דבר שמאפשר ליותר עובדים להשתתף.

האם יש לך רעיונות וטיפים שיכולים לסייע לאחרים כיצד להתמודד עם המשבר?

לנסות לשמור על כל האופציות פתוחות – לדוגמה, להיות יותר שמרנים עם הוצאות. להיערך לתרחישי קיצון – לדוגמה, שאחוז ניכר מהעובדים לא יוכלו לתפקד. תמיד טוב שתהיה תוכנית מגירה למצבים כאלה. לחשוב איך ניתן להפיק תועלת מהמצב החדש ולאתגר הנחות קיימות – לדוגמה, הצורך בהדרכות פיזיות שהתברר כמגבלה לא הכרחית ששמנו על עצמנו, או המעבר למיטאפים וירטואליים שהרבה יותר קל לערוך. המצב החדש מאלץ חברות לגלות גמישות עסקית והתאמות, שילוו אותנו גם ב"יום שאחרי". אין לי ספק שחברות שיידעו לנצל את ההזדמנויות שהמצב הנוכחי מייצר ייצאו מחוזקות מהמשבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים