למרות משבר הקורונה: גיוס של 10 מיליון דולר לסטארט-אפ הישראלי גאוזי

טכנולוגיית ה-SPD שפיתחה החברה מאפשרת שליטה אקטיבית באור הנכנס לרכב כחלק אינטגרלי מכל חלונות הרכב תוך שמירה על החשיפה לנוף שבסביבת הרכב ● טכנולוגיית ה-Liquid crystal מאפשרת לזכוכית להפוך אטומה לשם הטמעת יישומי תחבורה חכמה (כגון פרסומת, הודעות ועוד)

אייל פסו, מנכ"ל טמייסד גאוזי, בהכרזה בנאסד"ק. צילום: ליבי גרין

פגיעתה הגלובלית של מגיפת הקורונה נגעה באינספור תחומים בכלכלה, וגם בתחום ההשקעות – בישראל בפרט וברחבי העולם בכלל. למרות המשבר הנוכחי, חברת הסטארט-אפ גאוזי, העוסקת בתחום הננו-טכנולוגיה, השלימה גיוס של השקעה אסטרטגית משמעותית בהובלת יצרנית הרכב הדרום קוריאנית, יונדאי. הגיוס הוא של 10 מיליון דולר במסגרת סבב גיוס כולל רחב יותר, אשר יסתכם בכ-25 מיליון דולר. הגיוס כולו יושלם במהלך השנה הנוכחית.

גאוזי מקדמת במרץ שיתופי פעולה עם כמה יצרני רכב במטרה לשלב את טכנולוגיות ה-LCG (ר"ת Light Control Glass) שלה, כולל SPD (ר"ת Suspended Particle Device) ו-Liquid Crystal (קריסטל נוזלי), בייצור הסדרתי של דגמי רכב.

הטכנולוגיות שפיתחה גאוזי מאפשרות שליטה דינאמית ומבוקרת באור על ידי הנהג והנוסעים ברכב. טכנולגיית ה-SPD מאפשרת שליטה אקטיבית מושלמת באור הנכנס לרכב כחלק אינטגרלי מזכוכית חלון הגג של הרכב, השמשות הקדמיות, האחוריות וחלונות הצד. טכנולוגיית ה-Liquid Crystal ברכב משמשת לפרטיות, חסימת קרני השמש ושימוש כמסך הקרנה דיגיטלי שקוף, לשימוש כפתרונות של תחבורה חכמה.

הדגמה של טכנולוגיית ה-SPD ורמות ההצללה האפשריות. צילום: יח"צ גאוזי

בתחילת 2019 הודיעה גאוזי בשידור חי מנאסד"ק על השקעה אסטרטגית בחברת RFI ועל תוכניותיה לפתח ולייצר את טכנולוגיית ה-SPD. במהלך השנה הקימה גאוזי את התשתית הנדרשת ליצירת טכנולוגיית ה-SPD, הכוללת הקמת מתקן סינתיזת חומרים חדשני בישראל ובניית מפעל ייצור גדול, הממוקם אסטרטגית בשטוטגארט שבגרמניה.

ב-5 בדצמבר 2019 אירחה גאוזי את בכירי עולם הרכב ויצרני העילית מרחבי העולם באירוע בלעדי, אשר חשף את קו הייצור שנבנה בנכס של 11,000 מ"ר בגרמניה. בין המשתתפים אשר לקחו חלק באירוע, היו בכירים בפורשה, דיימלר, קבוצת פולסווגאן, קונטיננטל, סיינט גוביין, AGC, במוו, וובסטו, סקיצוי היפנית, פויאו ועוד רבים. אתר ייצור זה מיועד לייצור של מיליון מ"ר של פילם SPD בשנה לתעשיות הרכב והאדריכלות.

גאוזי היא החברה היחידה בעולם היום, המפתחת, מייצרת ומשווקת שתיים מתוך שלוש הטכנולוגיות הקיימות לשליטה אקטיבית במעבר אור: Liquid Crystal ו-SPD. לחברה רשת הפצה גלובאלית של יותר מ-60 שותפים מוסמכים ברחבי העולם, המיישמים את הטכנולוגיה הייחודית שלה על זכוכית, או מוצרים שקופים אחרים ליצירת LCG. טכנולוגיות ה-SPD ו-Liquid Crystal מאפשרות לזכוכית לשנות את אטימותה לדרגות שונות של שקיפות בצורה הדרגתית באמצעות זרם חשמלי ומאפשרת שליטה אקטיבית בתחום האור הנראה, האינפרה-אדום והאולטרה-סגול. טכנולוגיית ה-SPD חוסמת עד 99.5% אור ומאפשרת חסימת אור תוך שמירה על החשיפה לנוף שבסביבת הרכב. הטכנולוגיה מחליפה למעשה אלמנטים פיזיים, המשמשים להצללה בחלון הגג של הרכב, בחלונות הנוסעים ובשמשות. טנולוגית ה-SPD מאפשרת את פתרון בקרת האור האולטימטיבי – נוח, בטוח ויעיל באנרגיה. טכנולוגיית ה-Liquid crystal מאפשרת לזכוכית להפוך אטומה לשם הטמעת יישומים ייחודיים הכוללים פרטיות, שליטה במעבר קרני השמש או הקרנה שמסוגלת להפוך שקופה ליישומי תחבורה חכמה (כגון פרסומת, הודעות ועוד).

אייל פסו, מנ"כל גאוזי: "אנחנו גאים להודיע היום על השקעה אסטרטגית גדולה זו, שמגיעה בתקופה מאוד לא פשוטה, דבר שמעיד על רמת האמון של יונדאי והמשקיעים הנוספים בגאוזי ובטכנולוגיה שלה. אנו מודים על המחויבות והתמיכה. גאוזי מחויבת לתרגם השקעה זו להמשך הצמיחה המהירה שלנו בדרך לסיפור הצלחה בינלאומי. אנו עובדים עם כמה יצרני רכב על כמה תוכניות לייצור סדרתי, וההשקעה הזאת תעזור לנו להרחיב את מאמצינו לפתח ולשווק את מוצרי החברה בכל העולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים