סנאפ פתחה את השנה ברגל ימין: זינוק בהכנסות וירידה בהפסד

למרות המשבר ועל אף שהיא כבר לא מלכת הסטוריז, החברה פתחה את השנה עם תוצאות טובות מאוד, שעקפו את תחזיות האנליסטים

קופצת למים של טיק-טוק. סנאפ

סנאפ היא עוד אחת מהחברות הלא רבות שמרוויחות ממשבר הקורונה ומהצורך שלנו, ובפרט של הצעירים, שרבים מהם צורכים את השירות שלה, לשבת בבית. החברה אמנם כבר מזמן הפסידה את הבכורה בתחום הסטוריז לאינסטגרם ולפייסבוק, אבל את 2020 היא פתחה עם תוצאות טובות מאוד, ועקפה את תחזיות האנליסטים בהכנסות, ברווח למנייה ובמספר המשתמשים.

229 מיליון איש משתמשים נכון לסוף מרץ בסנאפצ'ט – ארבעה מיליון יותר מההערכות שהיו בשוק לפני פרסום הדו"חות וזינוק של 20% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה עקפו את התחזיות בענק ועמדו על 462.5 מיליון דולר, לאחר שצמחו ב-44.33%. האנליסטים חזו כי הן יעמדו על 427 מיליון בלבד.

גם ההוצאות עלו, אבל בשיעור נמוך הרבה יותר מאשר ההכנסות – 17.7%. הן הגיעו לסכום של כמעט שלושת רבעי מיליארד דולר. כתוצאה מהפער בין העליות בהכנסות ובהוצאות, ההפסד הנקי פחת ב-1.44% ל-306 מיליון דולר וההפסד למנייה ירד ב-8.7% ל-21 סנט. בחישוב Non-GAAP, הנתון שהציגה סנאפ היה קטן יותר מתחזית האנליסטים, אבל זה לטובה, מאחר שמדובר בהפסד נקי למנייה. זה עמד, בסופו של דבר, על שמונה סנט בלבד, בעוד שהמומחים העריכו כי הוא יגיע ל-20 סנט. גם בסעיף זה נרשמה ירידה תלולה לעומת הרבעון המקביל – של 20%.

נתונים נוספים מראים שההוצאות הגולמיות זינקו ברבעון ב-24.4% ל-253.4 מיליון דולר, הרווח הגולמי צמח בכ-80% ל-209 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 45.21%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו עלייה של 14.5$ ל-495.4 מיליון דולר וההפסד פחת ב-9.4% ל-286.4 מיליון.

איוואן שפיגל, מנכ"ל סנאפ, התייחס בדבריו לפעילות החברה ועובדיה בזמן משבר הקורונה. הוא אמר כי "ניתנה לנו אפשרות לסייע לקהילה שלנו בזמנים קשים אלה. החברה שלנו עוזרת לציבור להרגיש קרובים לבני משפחותיהם ולחבריהם כשהדבר לא מתאפשר מבחינה פיזית. על אף שצוות העובדים שלנו נאלץ לעבוד מהבית, הוא תומך בנפגעים מהמגפה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים