תוכן שיווקי

זרטו מספקת מענה לאתגר של דיפלומט לרפליקציה לענן והמשכיות עסקית

21/04/2020 14:30
דיפלומט

כתב: הילל יוסף.

"היה לנו מצב של סיכון לאובדן מידע, בעת המעבר מסביבת הייצור – לזו של הגיבוי. מדובר בנתונים קריטיים עבורנו, הכוללים מידע על היבטים שונים בעבודה, פעילות ותהליכים. נדרשנו למצוא פתרון למצב של כשל לוגי במערכות. לאחר בחינה ובדיקה מעמיקות של כלל היצע הפתרונות הקיימים בחרנו בזרטו – ואנחנו שבעי רצון מהבחירה", כך אמרו דן שיסמן, מנהל תשתיות ואבטחת מידע בקבוצת דיפלומט, ורומן צ'וייב, מוביל הפרויקט בקבוצה.

דיפלומט הינה החברה המובילה בישראל במכירות והפצה למוצרי צריכה ומזון, והיא פועלת בשוק זה יותר מחמישה עשורים. "המטרה שלנו", הסבירו השניים, "היא לייצר ערך ללקוחותינו, על ידי מתן פתרונות מקיפים לניהול שרשרת האספקה, במטרה להפוך לבחירה המועדפת עליהם – וה-IT תומך בכך בצורה מובהקת".

זרטו מתמחה בעולמות חוסן ה-IT ומאפשרת לשירותי ה-IT בארגונים יכולת לקבל זמינות תמידית והתאוששות מהירה, מידית, פשוטה – ובלא אובדן נתונים, במקרה של כשל לוגי או פיזי.

זרטו

זרטו

דיפלומט היא חברה בינלאומית ולה חמישה סניפים בעולם: ישראל – שם יושב מטה הקבוצה, דרום אפריקה, קפריסין, גיאורגיה וניו זילנד. החברה היא אחת מעשרת המפיצים המובילים של פרוקטר אנד גמבל, ומונה 900 עובדים בארץ, מתוך כ-3,000 עובדיה בעולם. לדיפלומט ישראל מרכז הפצה אחד ענק, בשטח של 30 אלף מ"ר, בקריית שדה התעופה.

מערך ה-IT בארץ מספק שירותים לכלל קבוצת דיפלומט. מערכת ה-ERP היא של סאפ, וכעת החברה נמצאת במעבר לגרסת HANA. הדטה סנטר בארץ ממוקם בשני אתרים, עם קשר אקטיב-אקטיב ביניהם.

התמודדות עם מקרה של כשל לוגי

לדברי שיסמן וצ'וייב, "במסגרת ניהול הסיכונים עימו אנו מתמודדים עלינו להתמודד עם מקרה של כשל לוגי. יש לנו מענה לאירוע פיזי, אם אחד האתרים כושל. אם יש כשל לוגי, כל נתון במערכות מיד משוכפל. כך שבגיבוי רגיל, יש סיכון באובדן מידע".

"בחרנו בשכפול לענן", הסבירו, "כדי שבמקרה של כשל לוגי, או אירוע סייבר, נוכל להעלות את הנתונים בצורה מהירה ולבדוק אותם בתדירות גבוהה, של פעם ברבעון. לטובת שכפול והתאוששות מאסון בחרנו בפתרון של זרטו על הענן של AWS. הטמענו אותו בעצמנו וכך אנחנו משכפלים בצורה אמינה את המערכות הקריטיות שלנו, שתומכות בשרשרת האספקה. מדובר בשכפול של נתונים בהיקף של יותר מ-30 טרה-בייט, על כמה עשרות שרתים, שהגדרנו אותם כקריטיים".

שיסמן אמר כי "המוצר של זרטו מבצע את דחיסת הנתונים ישירות לענן, בלי תשתית מיוחדת ובלי העמסה על הקווים, למרות קצב השינויים".

"המערכת עלתה לאוויר בסוף נובמבר האחרון", ציין. "במהלך בדיקת ההיתכנות המורכבת נעזרנו רבות באנשי הצוות של זרטו".

לסיכום אמר שיסמן כי "הפתרון של זרטו נתן מענה לכשל לוגי, עם RTO (זמן התאוששות) מאוד קצר. כיוון שהשכפול מבוצע מדי 5-7 שניות, אובדן הנתונים והמידע הוא מועט ביותר. כך, אנחנו יכולים לחזור לכל נקודת זמן על פני כמה ימים אחורה. אחד היתרונות הגדולים של המוצר הוא היכולת להקים ולבחון סביבה באופן מלא – בלא שהדבר ישפיע מחוצה לה. הרכיבים עולים בצורה תקינה והמערכות עולות ועובדות כמו שצריך. לאחר הטמעת הפתרון של זרטו, אנחנו משתמשים בסביבת הענן של AWS לטובת התאוששות מאסון, ונחסך מאיתנו הצורך להקים סביבת DR פיזית".

אירועים קרובים