חמישה טיפים למנהלי IT המתמודדים עם סביבת עבודה מרחוק

19/04/2020 17:04

אנו נמצאים בעיצומה של תקופה חסרת תקדים, מנווטים את הדרך במציאות בה עסקים עובדים מרחוק, מחוץ לרשת הארגונית המאובטחת. עבור רובנו זו תחושה מוזרה, אבל עבורי, זה משהו שאני מתכונן אליו כבר 10 שנים. ב-2009, הייתי חלק מהצוות שבנה את שירות ה-UK Pandemic Flu, שתוכנן כדי לספק בחינה קלינית של חיסונים במקרה של מגיפה. הצוות שלי עבד לצד הרופא הראשי של בריטניה כדי להבין טוב יותר כיצד ליצור שירות IT עמיד ויכולות שיתמכו בהתמודדות עם התפרצות. די הזוי שהתרחישים התיאורטיים האלה הופכים היום למציאות.

מומחיות זו, בשילוב שיחות שקיימתי עם לקוחות במהלך השבועות האחרונים, סייעו לי לגבש כמה שאלות מפתח שיכולות לסייע לארגונים להישאר בטוחים ועדיין לספק שירותים חיוניים לעסקים בהם הם תומכים.

להלן חמש שאלות עבור מקצועני IT שמתמודדים עם סביבת העבודה מרחוק שנכפית עלינו היום:

כמה אדמינים יש לכם? ודאו שיש לכם חשבונות נפרדים לאדמינים השונים, עם הרשאות מדויקות ובקרה – כדי להבטיח שלא קיימת רק נקודת כשל אחת בכל הנוגע לניהול המערכת במקרה שאחד האדמינים לא זמין.

האם יש לכם גישה מרחוק לקונסולת הניהול? בעיקרון, לא מומלץ שתהיה גישה מהאינטרנט לקונסולות ניהול, אבל האם אתם יכולים להגיע אליהן כאשר אתם מחוברים מרחוק ועובדים מהבית? לרבים מהפיירוולים יש קבוצות חוקים שונות, כגון גישת LAN<->LAN לעומת VPN<->LAN .

האם הפעלתם לוחות בקרה או דו"חות? אפילו אם יש לכם רוחב פס מספיק כאשר אתם עובדים מרחוק, העומס הנוסף שנוצר בשל העבודה מהבית עלול להשפיע על יעילות הטעינה של קונסולת הניהול וקריאת כל הנתונים במערכת. זמינות של לוח בקרה, שמספק מבט מהיר על המצב ברשת ואולי גם על אירועי ביטחון ברשת, יכולה לייעל את העבודה מהבית גם במקרה של בעיות ברוחב הפס. דו"חות מאפשרים לנטר את בריאות המערכות מבלי לבצע כניסה למערכת, ולהקטין אף יותר את העומס על רוחב הפס.

האם רשתות הגישה מרחוק מבוקרות? פתרונות כמו של פורסקאוט יכולים לבצע אוטומציה לאבטחה שלכם מבחינת נראות ותאימות לנהלים ולרגולציה. יש לשים לב לכך, שהפתרונות עובדים רק בטווח הרשתות שהוגדר להן. אם רשתות הגישה מרחוק שלכם אינן נכללות בטווח, מומלץ לבדוק מה יידרש כדי להכניס אותן, אפילו באופן זמני, כדי להבטיח שלא מתווספות בעיות אבטחה חדשות בעת חיבור מרחוק.

האם יש לכם גישה לצוות התמיכה? אם משהו משתבש כאשר אתם עובדים מהבית, האם יש לכם את הפרטים ואת הגישה לאתר מהבית, כדי שתוכלו לשוחח עם הצוות במהירות?

 

הכותב הוא סמנכ"ל קשרי לקוחות, פורסקאוט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים