HP רוכשת את פאלם תמורת 1.2 מיליארד דולרים

לדברי החברה הרוכשת, העסקה מהווה לה הזדמנות לחזק את מעמדה בשוק הטלפונים החכמים על ידי שילוב מעמדה הכספי החזק על החדשנות שבמערכת ההפעלה של פאלם ● "השילוב בין HP לפאלם הינו בעל עוצמה", אמר טוד ברדלי, סגן נשיא בכיר לתחום המערכות האישיות ב-HP ● מי שצפויים להרוויח רבות מהעסקה הם בעלי המניות של פאלם, שיקבלו 5.7 דולרים במזומן עבור כל מניה - פרמיה של 23% ביחס לשער המניה של פאלם בוול-סטריט אמש (ד'), ובונו, סולן U2, שמחזיק ב-41% ממניות החברה

התחזיות מתממשות: HP הודיעה הלילה (ה'), כי חתמה על הסכם לרכישת חברת פאלם (Palm) תמורת סכום של 1.2 מיליארד דולרים במזומן. לדברי החברה הרוכשת, העסקה מהווה עבורה הזדמנות לחזק את מעמדה בשוק הטלפונים החכמים, על ידי שילוב מעמדה הכספי החזק על החדשנות שב-WebOS – מערכת ההפעלה של פאלם.

"מערכת ההפעלה החדשנית של פאלם מהווה פלטפורמה מצוינת להרחבת האסטרטגיה של HP בתחום המכשירים הניידים וליצירת חווייה ייחודית של HP המתפרשת על פני מכשירים רבים, ניידים ומקושרים", אמר טוד ברדלי, סגן נשיא בכיר ב-HP למערכות אישיות. "בנוסף, יש לפאלם נכסים שרכשה בתחום הקניין הרוחני וצוות מקצועי ומיומן".

ברדלי תיאר את העסקה ככזו שתגרום לשינוי בשתי החברות. "השילוב בין HP לפאלם הינו בעל עוצמה", אמר. הוא סירב להשיב ישירות לשאלה מדוע HP צריכה לרכוש מערכת הפעלה משלה במקום להתבסס על פלטפורמת אנרואיד (Android) של גוגל (Google). ברדלי הסתפק באמירה ש-HP תוסיף לפעול כשותפה אסטרטגית של מיקרוסופט (Microsoft) והדגיש שמערכת ההפעלה WebOS מעניקה ל-HP הזדמנות להציע ללקוחות חוויה איכותית במיוחד.

בעקבות המיזוג, שכפוף לאישור מועצות המנהלים של שתי החברות, יקבלו בעלי המניות של פאלם 5.7 דולרים במזומן תמורת כל מניה – פרמיה של 23% ביחס לשער שבו נסגרו מניות פאלם בתום המסחר בוול-סטריט אמש, שעמד על 4.64 דולרים. ב-HP מעריכים, כי העסקה תיסגר במהלך הרבעון השלישי של שנת הכספים שלה, שמסתיים ב- 31 ביולי.

"אפשר לומר שהעסקה משיבה את פאלם מעולם המתים, ואם לוקחים בחשבון שפאלם חיפשה קונה, הרי ש-HP היא אחת האפשרויות הפחות גרועות שעמדו בפניה", אמר ג'ון מדן, אנליסט בחברת Ovum. "סביר להניח שב-HP חשו בצורך באסטרטגיה משמעותית יותר בתחום הטלפונים החכמים", הוסיף.

HP מעוניינת להתחרות מול החברות המובילות בעולם בייצור הטלפונים החכמים, ובראשן אפל (Apple). פאלם הייתה החלוצה בשוק הטלפונים החכמים, אולם התקשתה לעמוד בתחרות מול ה-iPhone הפופולרי של אפל, הבלקברי (Blackberry) של RIM ומכשירים אחרים, וספגה הפסדים רבים ברבעונים האחרונים.

מי שירוויח רבות מהעסקה הוא בונו, סולן U2, שמחזיק ב-41% ממניות פאלם באמצעות אלביישן פרטנרס, חברת ההשקעות שלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים