עיריית רמת גן יזמה פרויקט ליל סדר מקוון לכל תושבי העיר
הפרויקט נקרא לייב סדר, והוא מבוסס על מערכת ועידת וידיאו עצמאית שפותחה על ידי אגף מערכות המידע בעיר בראשותו של קובי נוח ● כל אחד יוכל לפתוח שולחן סדר ולהזמין אליו את מי שירצה להצטרף, ולא רק בני משפחה
עיריית רמת-גן תשיק בליל הסדר פרויקט מיוחד, "לייב סדר", שיאפשר לראשונה לקיים את מסורת קריאת ההגדה בליל הסדר המשפחתי בצורה מקוונת לכל תושבי העיר, מבלי לצאת מהבית. הפרויקט התאפשר באמצעות מערכת ועידת וידיאו ייחודית, שהוקמה על ידי אגף מערכות מידע בעיר, בראשותו של המנמ"ר קובי נוח, בשיתוף עם מלם מערכות מקבוצת מלם תים.
התושבים יתחברו לממשק באמצעות האפליקציה או האתר העירוני. לאחר ההרשמה הם יוכלו לשלוח הזמנות למשפחותיהם לשולחן המשפחה באפליקציה, לשילוב כלל המשתמשים לשולחן אחד. כל אחד יכול לפתוח שולחן סדר ולהזמין אליו משתתפים נוספים שמחוברים לאפליקציה. זה יכול להיות בני משפחה, חברים או תושבים אחרים שירצו להשתתף בסדר. בעל השולחן יאשר אותם, ואז מתחיל תהליך קריאת ההגדה. לדברי נוח, המערכת יכולה לשרת בו זמנית יותר מ-10,000 משתמשים.
"במהלך הסדר, המערכת תוכל לנתב, בצורה עצמאית או באמצעות 'מנהל הסדר', את סדר הקריאה של ההגדה, כאשר המסך יציג בצורה מפוצלת את קטע ההגדה לצד מסך הלייב, שבו יהיה ניתן לראות את הקורא ולשמוע אותו, בזמן שהאחרים נמצאים על מצב השתק על ידי המערכת", מסביר נוח. עוד הוא ציין, כי במערכת קיימת גם תכונה ייחודית, המציגה את קצב ההתקדמות של קריאת ההגדה והזמן שנותר עד לתחילת ארוחת החג.
לאחר הקמת שולחן הסדר, ניתן יהיה לשתף את הקישור לשולחן הסדר המשפחתי במדיות החברתיות כמו וואטסאפ או טלגרם. במהלך הסדר, מנהל הסדר יקבע אם תהיה קריאה רנדומלית של ההגדה או מוסדרת מראש. בזמן קריאת ההגדה יופיע על המסך מקטע לקריאה מההגדה ולצידו הדובר שיקבל את רשות הדיבור ויוצג על המסך ליתר בני המשפחה. בזמן שירי החג המסורתיים יופעלו כלל הרמקולים של המשתתפים יופעלו.
"בשונה ממערכת ה-ZOOM או כל פלטפורמה אחרת, החלטנו להיערך במערכת עצמאית וללא תלות בספק אחר", מסביר נוח. "האפיון של המערכת כולו בוצע על ידי העירייה, ואגף מערכות מידע יהיה אחראי בצורה בלעדית לתפקודה ולתפעולה. ראש העיר ייקח גם הוא חלק ב'לייב סדר' ויברך בשידור ישיר את כלל תושבי העיר שייקחו חלק במיזם", הוא אומר.
כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן, הוסיף, כי "מדובר בממשק ראשון מסוגו וייחודי שפותח כאן אצלנו. 'הלייב סדר' ייצור חוויה משפחתית למשפחות הרמת-גניות בצל הקורונה ותספק מענה גם לתושבים עריריים ותעניק להם פתרון בסדר".
לדברי נוח, במסגרת ההיערכות לקורונה, האגף ביצע כמה פיתוחים טכנולוגיים לשעת חירום. בין היתר, הוקמה מרכזיית חירום מיוחדת, מבוססת ענן, שמתגברת את המוקד העירוני ומסייעת לתושבים בזמן מצוקה. כמו כן, נוח מספר על לחצן החירום שמונגש לטובת האזרחים הוותיקים, ומערכת הצ'ט בוט, שיודעת "לטרגט" תושבים במצוקה ולספק להם סיוע כלכלי, אנושי או נפשי.
בנוסף, העירייה יזמה פרויקטי למידה מרחוק, שבמסגרתה המורים מבצעים פעולות מול התלמידים, בשיתוף אתר סנונית.
"במקביל לכל אלה", מוסיף נוח, "עשינו מאמצים להמשיך לתת שירותים חיוניים לתושבים. בין היתר, פתחנו זום מיוחד של העירייה, שיאפשר לבצע את תהליך הרישום של בוגרי היסודי לחטיבות הביניים על ידי זה, שאפשרנו לכל בית ספר בעיר להציג את עצמו כדי שהתלמידים יוכלו להחליט לאן להירשם".
קובי נוח ישתתף במפגש הווירוטאלי בנושא המשכיות עסקית והיערכות בזמן הקורונה של אנשים ומחשבים, שישודר מיד לאחר חופשת החג.
תגובות
(0)