איך חברות ההיי-טק עוברות את משבר הקורונה? והפעם: SQLink
מנהלים בכירים בענף מספרים על הצעדים שנקט הארגון שלהם להתמודדות עם משבר הקורונה, ונותנים טיפים ● והפעם: גלעד רבינוביץ, מנכ"ל קבוצת SQLink
כיצד השפיע עד כה המשבר על התפקוד השוטף של הארגון?
SQLink ממשיכה בפעילות מלאה ומקפידה על תפקוד מלא נוכח אתגרי התקופה העומדים מולנו, המצב והתקנות שהוטלו. כחברה טכנולוגית "נאה דורש נאה מקיים" והשימוש שנעשה בשגרה בכלים דוגמת Teams לצורך תקשורת פנים ארגונית וישיבות וידיאו התרחב משמעותית בחודש האחרון. לשמחתי, העבודה ממשיכה והתפוקה כמעט ולא השתנתה, חוץ מזה שזה זמן מצוין לטפל דווקא בנושאים שבימים כתיקונם היה קשה להגיע אליהם.
אילו אמצעים ננקטו ברמה הארגונית וברמת הקשר עם העובדים?
במטרה לחזק את הקשר והתקשורת בינינו לבין העובדים ובין העובדים עצמם, יישמנו לפני כחצי שנה שימוש באפליקציה ארגונית המיועדת לשמור על קשר שוטף, כאמצעי להעברת מידע, רישום לפעילויות, לימוד ועוד מגוון נושאים. אנחנו אף פותחים בימים אלה מגוון קורסים והכשרות שיפעלו באופן מקוון, בנושאים מקצועיים וגם בנושאים "רכים" כגון פיתוח אישי. במקביל ולטובת ילדי העובדים, אנו פותחים באמצעות אפליקציה זו, מגוון פעילויות, החל משת"פ עם ערוץ הופ, דפי צביעה, משחקים ותחרויות. הפעילות נועדה להעסיק מעט את ילדי העובדים מצד אחד ולאפשר להורים להתמקד גם בדברים אחרים ולשמור על שגרה, ככל שניתן.
אילו אמצעים והנחיות ניתנו לעובדים בכל מה שקשור לנסיעות לחו"ל, לחוזרים מחו"ל, להגעה לעבודה ועוד?
אנחנו מאפשרים נסיעות לחו"ל באופן וירטואלי בלבד, והמלצנו לשלב גם צפייה בערוץ נשיונל ג'אוגרפיק.
האם יש לך רעיונות וטיפים שיכולים לסייע לאחרים כיצד להתמודד עם המשבר?
המצב מאתגר, ועד כה לא ידענו משהו דומה. עם זאת, ברור לנו כי קור רוח ואורך רוח הם רעיונות טובים לכשעצמם. לאחר שנצטייד בשניהם נוכל לקבל החלטות עסקיות ואישיות שקולות. אנחנו מחויבים לשני ערוצים במקביל – לטפל באתגרי התקופה לצד חשיבה והיערכות ליום שאחרי.
חשיבה נבונה לימים אלו. חיבןר של היעובדים וההנהלה מקרב ותפוקת העבודה תינתן בהתאם. מנכל מצויין