תשתיות מאוחדות

HP העולמית הכריזה השבוע על ארכיטקטורה חדשה של כל קו השרתים שלה, תצורה הנקראת תשתיות מאוחדות ● התצורה הזו משלבת בתוכה את כל מערכות האחסון, התקשורת, פתרונות הקירור ואנרגיה, וגורמת להם לעבוד כתזמורת מקצועית אחת ● אריק יפה, HP ישראל, מסביר מדוע השוק הישראלי הוא מאמץ נלהב של הטכנולוגיה

מאמץ של הארגונים לצמצם את עלויות התפעול של תשתיות ה-IT הארגוניות, בעיקר בתחומי הקירור, האנרגיה ובשטחי האיחסון, הניע את חברות המחשבים הגדולות בעולם לחפש אחר פתרונות יצירתיים שיספקו את דרישות הארגונים. בשנתיים האחרונות, רכישת שרת כבר אינה דבר מובן מאליו, והשרת כבר הפסיק מזמן להיות עוד קופסה בים החומרה שמציף את התשתיות של חדרי המחשבים בארגונים.

בפרנקפורט שבגרמניה מתקיים השבוע כנס של HP העולמית, בו בין היתר תכריז החברה על הארכיטקטורה החדשה של כל קו השרתים שלה. התצורה החדשה נקראת Converged Infrastructure (תשתיות מאוחדות). התצורה הזו משלבת בתוכה את כל מערכות האחסון, התקשורת, פתרונות הקירור ואנרגיה, וגורמת להם לעבוד כתזמורת מקצועית אחת. ככזו, היא מייעלת גם את אופי העבודה של השרתים במרכז הנתונים.

אבל זו לא המהפכה היחידה. החידוש ש-HP מציגה השבוע בכנס, הוא שבכל שרת שהיא מוציאה לשוק מתחילת השנה ישנם חיישנים מיוחדים, שיודעים לתזמן באופן מיטבי את הפעילות של אחד מרכיבי הדטה סנטר – אחסון, תקשורת וקירור – ולספק את משאבי האנרגיה הדרושים לו בכל רגע נתון, בהתאם לאופי הפעלתו. כלומר, אם שורה של שרתים פועלת בשעה מסויימת של היום בהספק מסויים, באופן שונה מהשעה הקודמת או מיום אתמול, החיישנים מכוונים את צריכת החשמל והמיזוג, בהתאם למה שהם צריכים באותו רגע, ובכך חוסכים בזבוז של משאבים רבים.

HP השקיעה בפיתוח זה עשרות מיליוני דולרים, ועל פי הפרסומים הרשמיים שלה, היא היצרנית הבלעדית כרגע בשוק שמשוווקת את הפתרונות. כפי שמקובל בשוק, המתחרים שלה בוודאי לא ימתינו זמן רב וימציאו גם הם פתרונות דומים.

בישראל, כרגיל, כבר אימצו את הטכנולוגיה הזו הרבה לפני שהיא מוכרזת בעולם. אריק יפה, מנהל המוצרים העסקיים בתחום השרתים, האחסון והתקשורת ב-HP ישראל, אמר בשיחה עם אנשים ומחשבים שנערכה כמה ימים לפני האירוע בגרמניה, כי להערכתו מדובר במהפך של ממש, בכל התפיסה של המושג "שרתים", כפי שהוא היה מוכר עד כה. המהפך, הסביר, נובע מאותם צרכים של ארגונים להגביר את היעילות ולצמצם השקעות.

בתקופה האחרונה, מסביר יפה, "בגלל העליה במורכבות של תשתיות המיחשוב, יש ניסיון לעצור את ההוצאה הדרמטית על תחזוקה, ולהפנות משאבים לפיתוח חדשנות בארגון. כל ההשקעות של HP הן מתוך ראייה אסטרטגית של השתלבות טובה יותר של כל הרכיבים בעולם התשתיות הארגוני. כזו שתאפשר לפשט מאוד את הסיבוכיות בתוך מערך ה-IT".

לדברי יפה, "אנו מאמינים שההשקעה בכל הרכיבים המודולריים של הגריד בדטה סנטר, מאפשרת מכלול שלם של מרכזי נתונים, הפועלים ביעילות". הוא מוסיף, כי "ההערכה שלנו, אותה אנו חולקים עם הלקוחות, היא ששדרוג כל מערך השרתים הארגוניים לתצורה החדשה שלנו, למרות שהוא עולה לא מעט כסף, יביא בחלק מהרכיבים החזר השקעה מיידי, תוך כמה חודשים. כולנו יודעים עד כמה מרכיב הקירור הוא קריטי במרכזי הנתונים הארגוניים. כל שקל שנחסך שם, הוא משמעותי ביותר".

יפה אומר, כי הפיתוחים החדשים הללו, הקפיצו ב-33% את מכירת השרתים של HP בישראל. זאת, לעומת הגידול הממוצע בשאר ארצות העולם, שעמד על 24% בלבד. "בחלק מהארגונים אנו משדרגים שרתים שלנו, אבל יש מספר גדל והולך של ארגונים, שהשרתים של HP מחליפים יצרנים מתחרים, ביניהם יבמ, ובעיקר סאן", הוא מציין. הסיבה לכך לדבריו, לפחות לגבי סאן, נובעת מחוסר הוודאות השורר בקרב לקוחות סאן לגבי עתיד החומרה שלה, בשל הרכישה על ידי אורקל.

יפה מצטט את נתוני IDC לשנת 2009, מהם עולה שבעולם שרתי הלהבים, בלייד, HP תופסת נתח שוק של 50% בשוק הישראלי, בכל המגזרים. כל השוק הישראלי נאמד ב-50 אלף יחידות. לדבריו, בתחום זה HP עוברת את מתחרותיה הוותיקות, כולל יבמ, שלה יש את נתח השוק המשמעותי בצבא, שם ל-HP אין כמעט דריסת רגל.

"אנו עדים לתהליך הצטיידות מהיר ביותר בכל ארגוני הטלקום בישראל, ובמרבית הבנקים הגדולים, למעט בנק המזרחי", הוא אומר. יפה מציין כי פרטנר היתה אחד המעוזים של סאן מזה שנים, וגם שם הגיעו למסקנה שכדי לקבל תוצאות טובות בהיבט החיסכון, הם החליטו להמר על הסוס של HP. מגזרים נוספים שהחברה מצויה בהם בצמיחה במכירות שרתים, הם חברות ביטוח ומפעלי תעשייה, כולל תעשייה ביטחונית. "באופן טבעי" מסביר יפה, "ההכרזות החדשות של HP אמורות להקל על הארגונים את הכניסה למיחשוב ענן. זה דורש רכיבים רבים, חלקם צריך לשדרג או להחליף. מדובר בהוצאה לא קטנה, והפיתוחים החדשים, פרי מעבדות HP, אמורים להכניס אותם בקלות יתר לענן".

יפה הוא מוותיקי העובדים ב-HP, והחל את הקריירה שלו לפני 18 שנים בחברת דיגיטל, עליה השלום, כיועץ טכנולוגי. אחר כך עבד בקומפאק, שנמכרה ל-HP. לאחר תקופה קצרה בה היה מחוץ ל-HP, שב אליה והמשיך למלא שורה של תפקידי ניהול ומכירות. החטיבה שהוא מנהל מונה 60 עובדים. אחד מהעובדים החדשים מוכר לרבים. זהו משה בראונר, לשעבר מנכ"ל EMC ישראל. בראונר אחראי על תחום השרתים הקריטיים ב-HP ישראל. יפה עצמו מדווח ישירות ליהושע בקולה, מנכ"ל HP ישראל, והחטיבה שבראשותו נחשבת לאחת החטיבות המרכזיות ב-HP ישראל. היא אחראית לנתח משמעותי ממכירות הסניף הישראלי. יפה אומר כי בשני הרבעונים הראשונים השנה מורגשת התאוששות, ויש תנופת הצטיידות של ארגונים, בין היתר כדי להאיץ את תהליך החיסכון. מה שמרמז לדבריו על המשך שנה טובה מאוד ל-HP בישראל ולשוק בכלל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים