"נערכנו למשבר; מי שטורח בערב שבת – אוכל בשבת"

ערן גוטמן, מנהל מערכות מידע ודיגיטל בשיכון ובינוי, ואורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל, מספרים על ההיערכות של ארגוניהם למשבר הקורונה

ערן גוטמן, מנמ"ר שיכון ובינוי. צילום: יניב פאר

"לפני כמה ימים ערכנו ניסוי במסגרתו בחנו את יכולות הארגון לעבודה מרחוק. 500 עובדים נכנסו למערכות בו זמנית בשעת ערב, ובדקנו את תפקוד ועמידות המערכות בעומס. הניסוי הסתיים בהצלחה ושביעות הרצון של העובדים עמדה על יותר מ-90%. מי שטורח בערב שבת – אוכל בשבת", כך אמר ערן גוטמן, מנהל מערכות מידע ודיגיטל בשיכון ובינוי.

גוטמן דיבר היום (ה') במפגש הראשון בסדרת מפגשים וירטואליים שעורכת קבוצת אנשים ומחשבים על אתגרי העבודה מרחוק בעידן הקורונה. את המפגש פתחה נטלי גבאי, סמנכ"לית האירועים והשיווק של הקבוצה. ההרצאות שבמפגשים ישודרו לאחר מכן כפרקים עצמאיים בפודקאסט של אנשים ומחשבים.

שיכון ובינוי, אמר גוטמן, היא קבוצה עסקית בינלאומית, שבסיסה בישראל ושכוללת שמונה חברות בתחומי תשתיות, נדל"ן, זכיינות, אנרגיה ומים – אשר פועלות בכ-20 מדינות ברחבי העולם. "לפני כארבע שנים", ציין, "חיזקנו את מערך ההמשכיות העסקית שלנו ואת הגיבוי. זאת, לטובת מקרים של קריסת האתר. בנוסף, עברנו לעבוד בענן. במקביל, התחלנו להנגיש את המערכות לעובדי השטח. הכנסנו את מערך העבודה מרחוק לפעולה, העלינו סרטוני הדרכה לעובדים ליוטיוב".

צילומים ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין ואורי אלון.

"בהיבט הגישה מרחוק", הודה גוטמן, "לא היינו ערוכים לכל כך הרבה עובדים שיעבדו בצורה זו. מיד עם פרוץ המשבר הכנסנו עובדים רבים לעבודה מרחוק וסיפקנו להם גישה למערכות סאפ ביזנס וואן, פריוריטי ולמערכות השכר. בדקנו שהמערכות עומדות בעומס והסקנו שאין צורך לשדרג את החומרה. ענינו לצורך בעבודה מהבית עם שכירה ורכישה זריזות של עשרות מחשבים ניידים".

לסיכום, הוא אמר ש-"בעקבות הצלחת התרגיל, כינסנו את הצוותים על מנת לבחון היכן ניתן להשתפר. עשינו את כל הדרוש כדי לעמוד ברגולציות במדינות השונות ולעבוד בצורה בטוחה בענן. כעת אנחנו עוסקים בכיוונונים הקטנים והאחרונים. נעזרנו גם בהמון ידע של העמיתים, קהילת המנמ"רים נרתמה ועזרה איש לרעהו – ומהר".

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. צילום: ניב קנטור

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. צילום: ניב קנטור

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל, אמר כי החברה "נרתמת להתמודד עם האתגר החדש ועושה זאת בכל הכוח: החברה השקיעה 225 מיליון דולר על מנת להיאבק במגיפה. כל 75 אלף עובדי החברה, לרבות הסניף הישראלי, נרתמו לעזור ללקוחות להיות מחוברים. אנחנו מניעים את המאמץ הגדול מאוד של עסקים בישראל, גדולים כקטנים, כדי שהעובדים יוכלו לעבור לעבוד מהבית. חיברנו יותר מ-300 אלף סטודנטים לאוניברסיטאות ולמעלה ממיליון תלמידים, שיכולים ללמוד מהבית".

לדברי שגיא, "הפלטפורמה שלנו מאפשרת קישוריות, ועושה זאת תוך שמירה על חוויית משתמש. כך ארגונים יכולים לשמור על קשר עם הלקוחות שלהם ולעשות הכל בצורה מאובטחת. בשבועות האחרונים החברה ערכה מאות פרויקטים של חיבוריות, ביניהם חיברנו את מיליוני המבוטחים של שירותי בריאות כללית, כמו גם כ-4,000 רופאים, לטובת קשר וירטואלי ביניהם. עשינו זאת עבור ארגונים מהגדולים במשק, לרבות חברות היי-טק ומכוני מחקר שבהם החוקרים ממשיכים בעבודתם מהבית".

צילומים ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין ואורי אלון.

שגיא ציין כי "החיבוריות היא רק נדבך בסיסי. המטרה היא שמירה על חוויית המשתמש מלאה. אנחנו עושים זאת עם חיבור וידיאו באיכות גבוהה גם מהבית, למנהלים ולצוותים קריטיים; טלפוניית IP; ו-Webex, לטובת שיחות ועידה מהענן, עם עד 1,000 משתמשים בו זמנית ובצורה מאובטחת".

"אל לשכוח שאיומי הסייבר נמשכים, בלי קשר לקורונה", אמר. "לסיסקו יש פתרון עם ארכיטקטורת אמון אפס (Zero Trust), כי האבטחה המסורתית כבר לא רלוונטית בשל שינוי משטח התקיפה, כשהעובדים נמצאים מחוץ לארגון. היא כוללת אותנטיקציה כפולה של המשתמשים, בכל פעם שהם רוצים גישה מרחוק למערכות הארגוניות. חיבור כלל פתרונות האבטחה עם טאלוס – גוף מחקר הסייבר הלא מעצמתי הגדול בעולם – מספק מענה אבטחתי כולל".

"אולי בסיום המשבר נראה גם את היתרונות שבעבודה מהבית: הגברת היעילות והתפוקתיות, פחות פקקים ופחות טיסות. ארגונים ועובדים יפנימו שלא חייבים לעשות הכל פיזית מהמשרד. אנחנו, בסיסקו, נרתמים על מנת לסייע לכל המגזרים – ממשלה, חינוך, בריאות ולעסקים – לעבור את המשבר בשלום", סיכם שגיא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים