פורום חירום של ענף ה-IT לממשלה: החריגו את הענף ממגבלות הקורונה

לדברי מנכ"לי מטריקס, מלם תים, וואן, חילן-נס, טלדור ואמת מחשוב, אם ענף ה-IT לא יוחרג, עלולים להיפגע ארגונים חיוניים למשק, שפעילותם מבוססת במידה רבה על מערכות מידע

סטארט-אפים בהיי-טק העלו מגוון פתרונות לסיוע בעיתות המגיפה. קורונה. אילוסטרציה: BigStock

פורום חירום חדש של חברות ה-IT בישראל יצא היום (ד') בקריאה להחריג את ענף טכנולוגיות המידע מהמגבלות שהממשלה מטילה על המשק כדי להילחם בנגיף הקורונה. זאת, לאחר שבתחילת השבוע יצא איגוד ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים בקריאה להחריג מההגבלות את ענף ההיי-טק כולו – ונענה בחיוב.

הפורום החדש כולל את מנכ"לי החברות מטריקס, מלם תים, וואן, חילן-נס, טלדור ואמת מחשוב, שקוראים לכלל החברות בענף להצטרף אליהם. הוא הוקם לצורך ניהול ההתמודדות עם השלכות משבר הקורונה על פלח שוק טכנולוגיות המידע. מהפורום נמסר כי "החברות יפעלו יחדיו לניהול האתגרים והמשימות המשותפים לענף, ירכזו את הנושאים והצרכים המרכזיים ויביאו אותם בפני הגורמים הרלוונטיים בממשלה, על מנת לקבל מענה ופתרונות הולמים. פורום החירום יפעל במהלך פרק הזמן שיידרש לכך ועל פי שיקולי החברות הפעילות בו".

מוטי גוטמן, מנכ''ל מטריקס. צילום: ניב קנטור

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס. צילום: ניב קנטור

אודי וינטראוב, מנכ"ל משותף במלם תים.. צילום יוסי זליגר

אודי וינטראוב, מנכ"ל משותף במלם תים.. צילום יוסי זליגר

ראשי הענף מעוניינים להחריג אותו מההגבלה הקובעת שרק 30% מעובדי החברות במשק יכולים להגיע למקום עבודתם, ולהגדיר את ה-IT כענף חיוני, כדי שהן ימשיכו לתת את השירותים שלהן באופן מלא, ככל הניתן. לצורך כך, חבריו פנו הבוקר למשרדי הכלכלה והאוצר.

"אנחנו מכבדים את שיקולי הממשלה במאבק למיגור מגפת הקורונה מישראל", כתבו המנכ"לים. "יחד עם זאת, אנחנו מודאגים לגבי ההשלכות החמורות של הצעדים שהוחלו עד כה, על כלל המשק ועל ענף טכנולוגיות המידע כחלק חשוב בו. על מנת למזער את פוטנציאל הנזק הכלכלי-אנושי האדיר, יש לשקול מחדש את היקף השבתתם של ענפים שונים במשק ואת הגדרתם כחיוניים בשעת חירום, ובכלל זה את ענף ה-IT".

עדי אייל, מנכ"ל וואן ויו"ר הפורום. צילום: דניאל בר און

עדי אייל, מנכ"ל וואן ויו"ר הפורום. צילום: דניאל בר און

אלי זיברט, מנכ"ל קבוצת חילן. צילום: קובי קנטור ז"ל

אלי זיברט, מנכ"ל קבוצת חילן. צילום: קובי קנטור ז"ל

"השפעה מכרעת על ההמשכיות העסקית של הארגונים"

עדי אייל, מנכ"ל וואן, המשמש כיו"ר הפורום, אמר כי "החברות בענף ה-IT אחראיות לאספקת שירותי מחשוב חיוניים ולתפעולן של מערכות מידע קריטיות, לרבות מערכות פיננסיות, ממשלתיות, בריאותיות וביטחוניות, עבור ארגונים מובילים בישראל, שרבים מהם הוגדרו כחיוניים למשק. לשרידותן של מערכות אלה יש השפעה מכרעת על ההמשכיות העסקית של הארגונים ועל יכולתם להתאושש בהקדם האפשרי מהשלכות המשבר. בנוסף, אלפים רבים של ארגונים ועסקים נוספים, בסקטורים הציבורי והפרטי, שלא הוגדרו כחיוניים, זקוקים לתמיכה במערכות ה- IT שלהם. אנחנו נדרשים לדאוג ולצמצם גם את פוטנציאל הפגיעה בעסקיהם, בין היתר כתוצאה מהאטה או השבתה של מערכות טכנולוגיות חיוניות, בשל מחסור באנשי שירותים ותמיכה".

אייל הוסיף כי "ידענו ונדע להתמודד בזהירות ובאחריות עם האתגרים האנושיים, הפיננסיים והמקצועיים העצומים שיצר משבר הקורונה. אנחנו פועלים כמיטב יכולתנו לצמצום הפגיעה בכ-30 אלף העובדים המועסקים בחברות הפורום ובעשרות אלפי עובדים נוספים המועסקים בענף כולו".

נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור. צלם רפאל בן דור

נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור. צילום: רפאל בן דור

יואב וינברג, מנכ"ל אמת מחשוב. צילום: יח"צ

יואב וינברג, מנכ"ל אמת מחשוב. צילום: יח"צ

היום לקראת ערב עתידות להיכנס לתוקף מגבלות חדשות שהטילה הממשלה על הציבור, בהן איסור יציאה מהבית, אלא למרחק של 100 מטרים ממנו או להצטיידות במזון ותרופות, וכן צמצום התחבורה הציבורית וטקסי הדת. ההנחיה שלפיה רק 30% מעובדי מקום עבודה רשאים להגיע אליו הוטלה בשלב מוקדם יותר ותישאר במסגרת ההנחיות החדשות על כנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים