RIM הציגה מערכת הפעלה חדשה לבלקברי, המתאימה למכשירים בעלי צג מגע

בשלב זה הוצגה המערכת, שתושק ברבעון הבא, רק בפני אנליסטים, ואלה הגיבו בהתלהבות ● ניק אגוסטינו, אנליסט מחברת Mackie Research Capital: "התגובה של הנוכחים הייתה תדהמה מוחלטת. האנליסטים צפו בסרטון בדממה ולאחר מכן פרצו בתשואות. זו הייתה הפעם הראשונה שבה ראיתי תגובה כזו למצגת"

RIM העניקה אתמול (ב') לאנליסטים הצצה ראשונה למערכת ההפעלה הבאה של מכשירי בלקברי (Blackberry), אשר תושק ברבעון הבא ותתאים למכשירים בעלי צג מגע. לדברי מייק לזרידיס, מנכ"ל משותף ב-RIM, מערכת ההפעלה החדשה, אשר מכונה OS 6.0, היא השדרוג המשמעותי ביותר של מכשירי בלקברי בשנים האחרונות.

לאנליסטים, שהגיעו לאורלנדו לצורך התצוגה, הוצגה המערכת בסרטון וידאו קצר – ועל פי ניק אגוסטינו, אנליסט מחברת Mackie Research Capital, התגובה של הנוכחים הייתה "תדהמה מוחלטת. האנליסטים צפו בסרטון בדממה ולאחר מכן פרצו בתשואות. זו הייתה הפעם הראשונה שבה ראיתי תגובה כזו למצגת".

את המערכת החדשה ניתן להפעיל בצורה ידידותית, בעזרת צג מגע – כמענה למכשירים מתחרים דוגמת iPhone של אפל (Apple) ו-Droid של מוטורולה (Motorola). בתחילת יום המסחר עוד ירד השער של מניית RIM בכ-3%, אך לאחר שהוקרן הסרטון של מערכת ההפעלה החדשה, עלתה המניה ב-3.2% בבורסה של טורונטו וב-2.95% בנסדא"ק (NASDAQ).

על פי התכנית של RIM, כל המכשירים מתוצרתה יצוידו במערכת ההפעלה החדשה, אם כי "התהליך יימשך זמן מה". ב-RIM הבטיחו, כי יעשו את מרב המאמצים כדי שניתן יהיה לשדרג מכשירים ישנים לגרסה 6.0. כמו כן ציינו בחברה, כי מערכת ההפעלה החדשה תכלול גם דפדפן אינטרנט חדש וידידותי יותר למשתמש – חידוש נוסף שהמשקיעים מייחלים לו מזה זמן רב.

במקביל הכריזה RIM על שתי גרסאות חדשות של מכשירי בלקברי קיימים. גרסת CDMA של מכשיר BlackBerry Bold מהקצה העליון תושק בחברות ורייזון (Verizon) ו-Sprint Nextel – שתיים מחברות הסלולר הגדולות בארה"ב – במהלך מאי הקרוב. כיום מוצעים מכשירי BlackBerry Bold רק ברשתות GSM. כן נחשפה גרסת דור שלישי של מכשירי Pearl, המכשירים הקטנים ביותר בהיצע של RIM. המכשירים החדשים פועלים ברשתות GSM ומציעים תקשורת נתונים בקצב מהיר.

האנליסטים העריכו, כי המכשירים החדשים, אשר כוללים מצלמות בעלות אבחנה גבוהה יותר וממשק ניווט ידידותי יותר, ישפרו את מעמדה של RIM בתחרות מול מכשירי iPhone, Droid, וטלפונים חכמים נוספים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים