כך נערכה אוניברסיטת תל אביב ללמידה מקוונת בסמסטר ב'

דוד סתיו, סמנכ"ל מחשוב וטכנולוגיה באוניברסיטת תל אביב, סיפר שההנחיה האוסרת על קיום לימודים פרונטליים הגיעה חמישה ימים לאחר שהחל הסמסטר ● אולם בזכות היערכות מוקדמת נכונה הצליחה האונ' לאפשר למידה מרחוק במספר ערוצים במהירות רבה

דוד סתיו, מנמ"ר אוניברסיטת תל אביב. צילום: מיכל בן עמי

אוניברסיטת תל אביב התאימה את עצמה להנחיות לגבי איסור לימודים פרונטליים, ומפעילה כבר מהשבוע שעבר שיעורים אונליין לסטודנטים במתכונת למידה מרחוק. לדברי דוד סתיו, סמנכ"ל מחשוב וטכנולוגיה באוניברסיטה, "המרצים והמתרגלים מקיימים שיעור סינכרוני מקוון באמצעות שימוש בכלים הטכנולוגיים UNICKO ו-ZOOM. העברת חומרים, מצגות ומטלות נעשית מרחוק בסביבה הטבעית של מערכת ה-LMS המרכזית (Moodle) על-ידי המרצים והסטודנטים".

עוד מסר סתיו כי בנוסף ללמידה הסינכרונית, אוניברסיטת תל אביב מחזיקה מערך עצום של שיעורים מצולמים, הזמינים לסטודנטים באמצעות VOD. "מרבית השיעורים מצולמים על-ידי מדור המולטימדיה של אגף ה-IT, באישור המרצים, ונטענים לשרתי הוידיאו של האוניברסיטה", אמר סתיו.

הבידוד מהקורונה – מחייב למידה מרחוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

"למנף את המצב ליישום טכנולוגיות מולטימדיה והוראה מתקדמות"

כ-40 אולמות באוניברסיטה מצוידים במצלמות אוטונומיות חכמות, שעוקבות אחרי תנועת המרצה. "הן מצלמות את הלוח לצד המצגת, ומאפשרות שידור חי לצד הקלטה", הסביר סתיו. "המצלמות האוטונומיות מאפשרות חיסכון בכוח אדם של צלמים ועורכי וידיאו". האוניברסיטה פועלת להרחבת מערך המצלמות האוטונומיות, במטרה לאפשר צילום חכם בכל הכיתות.

"אנחנו מנסים להפוך את הלימון ללימונדה, ולמנף את המצב ליישום טכנולוגיות מולטימדיה והוראה מתקדמות", הבהיר סתיו.

סתיו סיפר שההנחיה שאוסרת על קיום לימודים פרונטליים הגיעה חמישה ימים לאחר שהחל הסמסטר, אבל בזכות היערכות מוקדמת נכונה ניתן היה במהירות רבה לאפשר למידה מרחוק במספר ערוצים. "לא ניתן לקורונה לחבל בהשכלה הגבוהה", אמר, "רתמנו את הטכנולוגיה על מנת לאפשר הוראה מרחוק באמצעות למידה סינכרונית ואסינכרונית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים