משבר הקורונה: ממשל טראמפ ביקש מענקיות הטכנולוגיה לסייע

גוגל, מיקרוסופט, פייסבוק, טוויטר, אמזון ואפל הן שש החברות שוחחו אתמול (ד') וערכו סיעור מוחות עם גורמים מהבית הלבן בנושא נגיף הקורונה ● חברות הטכנולוגיות דנות ביניהן ועם הממשל כיצד לתאם תגובה להתפרצות

הכתיבה אילוצים לפעולה נרחבת ותובענית של שע"מ. הקורונה. אילוסטרציה: BigStock

ענקיות הטכנולוגיה האמריקניות פייסבוק, טוויטר, אפל, מיקרוסופט, אמזון וגוגל נכללו כולן בקבוצה של שש חברות שנפגשו אתמול (ד') בארצות הברית עם ממשל טראמפ. החברות נקראו למפגש, שהיה ככל הנראה בחלקו וירטואלי, ושעניינו התפרצות וירוס הקורנה ברחבי ארה"ב והעולם. כל זאת במקביל להכרזה של ארגון הבריאות העולמי, ה-WHO, אשר הגדיר את הקורונה כמגיפה עלומית – או בשפה המקצועית, פנדמיה.

פגישה שאינה פיזית. הבית לבן. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

פגישה שאינה פיזית. הבית לבן. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

המגזין פוליטיקו דיווח מוקדם יותר על הפגישה המתוכננת שזימן הבית הלבן, וכתב שהיא נועדה כדי "לדון בדרכים בהן הממשל הפדרלי והתעשייה יכולים לתאם את תגובתם להתפרצות".

עוד נמסר כי ששת הענקיות יצרו את הדיונים עם הבית הלבן באופן אישי, או באמצעות שיחות מרחוק, כך לפי דובר משרד המדיניות למדע וטכנולוגיה האמריקני.

מי שהוביל את הפגישה הוא יועץ הבית הלבן לתחום הטכנולוגי וקצין הטכנולוגיה הראשי של ארה"ב, מייקל קראציוס. בדיווח של פוליטיקו נטען כי לא היה ברור אם הפגישה כללה נציגים בכירים נוספים של הבית הלבן ואם כן מי הם, או אם לקחו בה חלק גם נציגי הסוכנויות האמריקניות השונות האחרות.

יצוין כי ענקיות כמו גוגל, אפל ופייסבוק כבר פועלות מתחילת התפרצות הנגיף בסין להגבלת נסיעות עובדיהן לאזורים שנפגעו מהמצב, כמו גם עודדו את העובדים לעבוד מהבית.

על הפרק: מידע כוזב, הפקעת מחירים ומוצרים שקריים, והסתייעות בנתונים

לפי התקשורת, פייסבוק וטוויטר נכללות בדיונים בעניין הקורונה בעיקר כדי לטכס עצה יחד איתן כיצד ניתן לשלוט טוב יותר במידע מוליך שולל או שקרי אודות הקורונה המופץ בפלטפורמות שלהן. לפי פוליטיקו, פלטפורמות המדיה החברתית כמו גם מנוע החיפוש של גוגל נאבקים באופן עצמאי בהתפשטות פייק ניוז ותיאוריות קונספירציה אודות המגיפה העולמית, ובתוך שהן מבליטות את המקום של ארגונים וגורמי חדשות לגיטימיים ואף מספקות לשכמותם שטחי פרסום חינמיים להפצת מסרים ציבוריים רשמיים.

האם הטכנולוגיה המתקדמת תציל את כדור הארץ מהמגיפה? אילוסטרציה: BigStock

האם הטכנולוגיה המתקדמת תציל את כדור הארץ מהמגיפה? אילוסטרציה: BigStock

בתוך כך, אמזון וקמעונאיות אונליין אחרות נקראו גם להחרמת מוצרים הקשורים בקורונה, כמו מסיכות פנים וחומרי חיטוי, שמחיריהם הופקעו בשירותים שלהן, וכן להרחיק מיד המפלטפורמות שבאחריותן מוצרים שמוכריהם טוענים כי נועדו לטפל במחלה ולעצור את הפצתה.

הוושינגטון פוסט טוען כי הפגישה התקיימה מרחוק באמצעות הטלפון ודרך שיחות וידיאו, ושימשה למעשה כסיעור מוחות של ענקיות הטק והבית הלבן. התוצאות של הדיונים, שלא נמסרו לעת עתה לפרסום, עשויות לסייע בניתוח המחקר הרפואי החדש הרלוונטי בתחום, וכיצד ניתן להשתמש במשאבים של הטכנולוגיה לשם תמיכה בממשל הפדרלי, למשל לצורך מעקב אחר נוסעים ומשימות מורכבות אחרות המונעות על נתונים.

בהתחשב באופי המשתנה במהירות של המצב הנוכחי, אפשר בהחלט לחשוד (ולחשוש) שדרך ההתנהלות שהוסכמה על הצדדים, אם אכן הייתה כזו, תתורגם לפעולה במהירות, לפני שהמציאות תשתנה כליל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים