אפליקציה חדשה מאפשרת להתעדכן בכל הנוגע לקורונה ממקום אחד

קורונה באזזז מאפשרת לראות באילו יישובים בארץ יש נדבקים בקורונה וכמה, ולקרוא את החדשות החמות על הנגיף ● בינתיים היא פועלת רק בעברית, אולם מפתחיה, עמית בוהנסקי ואבי גבאי, מתכוונים להרחיב אותה לשפות ומדינות נוספות

צילום מסך

הבאזזז, שלא לומר ההיסטריה, סביב נגיף הקורונה הביאה את עמית בוהנסקי ואבי גבאי, שני אנשי היי-טק מנוסים ו-ותיקים, לפתח את קורונה באזזז (CoronaBuz) – אפליקציה (וגם אתר אינטרנט) שמאפשרת לקבל, בעברית ובמקום אחד, את מרב המידע אודות המחלה.

האפליקציה, שבשלב זה זמינה ב-Google Play ובקרוב מאוד, ככל הנראה עוד הערב (ה'), תעלה גם ל-App Store, כוללת מפה של המדינה, שמראה את היישובים שבהם יש אנשים שנדבקו בקורונה, כולל את מספר הנדבקים בכל יישוב ואחוז התמותה – מה שבינתיים לא קרה, לשמחתנו. כך ניתן לראות האם בעיר או בכפר שבו/ה אתם גרים, או רוצים להגיע אליו/ה, יש נשאי או חולי קורונה. כמו כן, קורונה באזזז כוללת הפניות לדיווחים באתרים שונים, כך שניתן לראות בה את כל המידע המעודכן מבלי לחפש במספר אתרים.

עמית בוהנסקי. צילום: יח"צ

עמית בוהנסקי. צילום: יח"צ

גבאי יזם את הרעיון לפיתוח האפליקציה לפני ימים אחדים, על בסיס הפלטפרומה שיצרה החברה בבעלותו – LS. הוא חבר לצורך כך לבוהנסקי, יזם סדרתי, שמאחוריו שני אקזיטים בולטים – המכירה של יוניקודרס למטריקס ב-2007 וזו של פוקאל אינפו ל-ורינט ארבע שנים אחר כך. כיום בוהנסקי שותף בחברת הייעוץ וההשקעות מונבו (Moonbow – שילוב של Moon, ירח, ו-Rainbow, קשת), וכן הבעלים של סילד ושל בית תוכנה במזרח אירופה.

הצוות עובד על פיתוח אפליקציית קורונה באזזז. צילום: יח"צ

הצוות עובד על פיתוח אפליקציית קורונה באזזז. צילום: יח"צ

היישומון משתמש בטכנולוגיות בינה מלאכותית ולימוד מכונה על מנת לסרוק את הרשת בזמן אמת ולהציג את מסלול המחלה בישראל, במטרה למנוע כמה שאפשר את התפשטותה. בוהנסקי ציין כי הדיווחים מאומתים ואין חשש להפצת פייק ניוז על המחלה דרך האפליקציה.

לדבריו, "אני רואה בפיתוח ובתפעול של קורונה באזזז שליחות. כמו כל צרכן חדשות, שמעתי על הפאניקה במדינה, והחלטתי לרתום את ההתמחות שלי בעולמות הבינה המלאכותית ועיבוד השפה הטבעית (NLP) על מנת לסייע".

הוא ציין כי בשלב זה האפליקציה זמינה בעברית בלבד, אולם המפתחים מעוניינים להרחיב אותה לשפות נוספות, על מנת שאזרחים מעוד מדינות יוכלו להתעדכן באמצעותה על ההתפשטות והחדשות האחרונות הנוגעות לנגיף שמשגע את העולם. בוהנסקי אמר כי בעתיד הקרוב תפעל קורונה באזזז בשפות נוספות – מה שעשוי להפחית את הדאגה מהנגיף שמשגע את העולם.

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לאה

    זה אתר מגניב מסודר. הרבה יותר טוב מזה. עדיף לדעתי. https://www.coronaisrael.co.il/

  2. עופר

    כל הכבוד! יש גם פרויקט קוד פתוח עם מפה: https://israelcoronamap.co.il כל דבר עוזר וביחד ננצח את הקורונה!

  3. יוסי עדי

    כל הכבוד.. יוזמה ברוכה. הלוואי וייצא הנוגדן לוירוס גם....

  4. משה נפתלי

    נו באמת הכל מופיע באתר משרד הבריאות https://gis.health.gov.il/CoronaExposure/?locale=he https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

  5. ןאדה טייב

    צוות לעניין, כל הכבוד. גאווה למדינה שאלה מיטב אזרחיה. בהצלחה

אירועים קרובים