חדשות טובות לאפל: פוקסקון מתכננת לחזור לייצור מלא כבר בסוף החודש

בשיחה עם משקיעים ציין יו"ר החברה גם, כי כרגע החברה מייצרת בסין כ-50% מקיבולת הייצור הרגילה שלה בתקופה זו של השנה, וכי הוא לא רואה בעיה בשרשרת הייצור ובמחסור ברכיבים

עובדים במפעל פוקסקון בסין. צילום: זולו, מתוך ויקיפדיה

פוקסקון, שהיא היצרנית הגדולה ביותר שמרכיבה עבור אפל את מכשירי ה-iPhone וה-iPad, מתכננת לחזור לפעילות רגילה עד סוף החודש ומחצית מהעובדים העונתיים שלה כבר חזרו לעבודה.

את הדברים האלה מסר ליו יאנג-וויי, יו"ר החברה הסינית, בשיחת עם משקיעים, שציין גם, כי יש עדיין אי ודאויות רבות, וכי החברה אינה יכולה לאמוד במלואה את השפעת סגירת המפעלים על התוצאות הכספיות של השנה כולה.

פוקסקון מעסיקה יותר ממיליון עובדים במפעליה בסין, ו-75% מסך הייצור שלה מתבצע בסין. לדברי היו"ר, כרגע שבו לעבודה 50% מכוח העבודה הרגיל שלה בתקופה זו של השנה, לאחר שנאלצה לסגור את מפעליה בשל התפרצות מגיפת הקורונה בהוראת השלטונות הסיניים. עובדים רבים גם נאלצו לשהות בבידוד לפני שובם לעבודה. "אנו צפויים לחזור לייצור בתפוקה מלאה עד סוף חודש מרס", הוא אמר.

לדבריו, הוא אינו רואה מחסור גדול ברכיבים, בניגוד לידיעות על כך שהתפרסמו בתקשורת. "איננו רואים בשרשרת האספקה בעיה גדולה", ציין היו"ר, "הבעיה מספר אחת שלנו ברגע זה היא כוח העבודה".

עוד הוא ציין בפני המשקיעים, כי ההפרעה לתפעול בפוקסקון העלתה שאלות בנוגע להסתמכותה של החברה קווי ייצור בסין, והאם היא צריכה להרחיב את כוח הייצור מחוץ לסין. "לסמוך פחות על ייצור במדינה אחת בהמשך הדרך היא הדרך ללכת בה", אמר.

ראוי לציין, כי מלבד ההשפעה על אפל, המתבטאת בעיקר בעיכוב בהשקת מכשיר ה-iPhone SE2 המוזל שלה, שהייתה צפויה במהלך החודש-חודשיים הקרובים, והיא אף פרסמה הודעה על צפי להפחתה בהכנסותיה לרבעון המסתיים החודש, פוקסקון מספקת שירותים לחברות נוספות, בהן מיקרוסופט, דל וסוני.  

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים