נשים ומחשבים: מתי צויג, סקייל-אפ

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: מתי צויג, מנכ"לית סקייל-אפ

מתי צוויג, מנכ"לית סקייל אפ. צילום: יח"צ

שם: מתי צויג.

תפקיד: מנכ"לית סקייל-אפ.

ותק בתפקיד: שנה.

תפקידים קודמים: סמנכ"לית פיתוח ופרויקטים בחברת נס, מנהלת בכירה ביבמ, סא"ל (במיל.) ביחידת פיתוח טכנולוגית בחמ"ן.

השכלה/שירות צבאי: תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב. עתודאית. שירות בתפקידי פיתוח טכנולוגיים ופיקוד על יחידות פיתוח.

משפחה: נשואה לאילן (מפתח ושף חובב) + 3 בנים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? נרשמתי ללימודי עתודה במתמטיקה ומדעי המחשב בגלל אהבה גדולה למספרים ולחוקים מתמטיים שמעצבים את העולם. עולם המחשוב היה בחיתוליו, ותוך כדי לימודים נחשפתי לנושא הטכנולוגיה והפיתוח והתאהבתי בתהליכי החשיבה האלגוריתמית וביצירתיות שב"אילוף" בעיות מהעולם הפיזי לתוך קוד מחשב. אני פריקית של גאדג'טים טכנולוגיים וספרות מדע בדיוני, ומאושרת שהייתה לי האפשרות להיות חלק מתקופה שבה דמיונות פרועים של סופרים ותסריטאים הופכים לשגרת חיים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? עובדתית – כן. המספרים מספרים את סיפור האפליה שמתחיל בגיל ביה"ס והולך ומעמיק ב"משפך" הטאלנטים לתוך ההיי-טק. שיעור הנשים בתפקידים טכנולוגיים  הינו כ-23% ובתפקידי ניהול בכירים המספרים קטנים ביותר. מספר הנשים הטכנולוגיות בצבא, ובתפקידי פיקוד בפרט, נמוך משמעותית מאשר באוכלוסיה האזרחית. תמונת המצב שבה הרוב המוחלט בתעשיית ההיי-טק הינו גברי מייצרת, בין אם במודע או שלא במודע, העדפה לגיוס ולקידום גברים. הדינמיקה בתפקידים בכירים בראש הפירמידה מצריכה over-מצוינות מנשים, ביחס לעמיתיהם הגברים, ונחישות שאינה מתפשרת.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? בהחלט חוויתי זאת באופן עקיף, בעיקר בצבא. כאשר נשקל קידום לא תמיד השיקולים היו ענייניים, שמבוססים על יכולות והישגים מקצועיים. באופן אישי אני לא מתנהלת תחת ההגדרה המגדרית, אבל חושבת שאסור להתעלם מזה וחשוב לדבר על כך. ככל שאני עוסקת בזה, אני נחשפת לנשים רבות שמחמירות עם עצמן שלא לצורך בגלל מסרים נוקשים ולא שוויוניים בסביבת העבודה שלהן, בעוד שהיחס לעמיתיהן הגברים הינו סובלני יותר.
אני נחושה, מאמינה בעצמי וביכולותי, ומשיגה את המטרות שאני מציבה לעצמי. לאורך הקריירה שלי בהיי-טק עשיתי שימוש נרחב בחשיבה יצירתית, לא רק בפיצוח אתגרים טכנולוגיים, אלא גם בנטרול מחסומים מגדריים. אתגרים מוציאים ממני את המיטב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים