משרד המשפטים הטמיע טלפוניית IP בפרויקט במיליוני שקלים

בינת תקשורת הקימה ב-50 שלוחות המשרד מערכת לניהול מוקדים ● 7,000 שלוחות טלפוניות עברו לטכנולוגיית IP מבוססת סיסקו

מימין: סיגל יעקובי, מ"מ מנכ"ל משרד המשפטים; אלון בן צור, מנכ"ל בינת; יוסי ארואסטי, מנהל מגזר ציבורי ומממשלתי בבינת; וששון סופרי, מנמ"ר משרד המשפטים. צילום: יח"צ

מערך ה-IT במשרד המשפטים, בשיתוף בינת, ערך פרויקט להקמת והטמעת מרכזיות טלפוניה מבוססות IP של סיסקו. היקפו הכספי של הפרויקט, שהחל במרץ 2019 והסתיים באחרונה, לא נמסר, אולם גורמים בשוק אמדו אותו במיליוני שקלים.

במסגרת הפרויקט הוקמה מערכת ACE לניהול המוקדים של בינת, המספקת מענה לשני מוקדי השירות של המשרד – מוקד השירות לאזרח וכן הלפדסק, מוקד שירותי IT לעובדי המשרד, עם אינטגרציה מלאה למערכות ה-CRM.

המערכת החדשה כוללת יכולות בקרה ומדידה לשירותי המוקדים, לצד פונקציות נוספות, כגון: שירות,  callback, הקלטה ואחזור שיחות מהיר. זאת, לטובת שיפור רמת השירות לאזרח ולעובד. במסגרת הפרויקט הועברו 7,000 שלוחות טלפוניות לטכנולוגיית IP, לטובת 5,600 משתמשי המשרד. כך, עובדי המשרד קיבלו טלפונים המאפשרים שיחות וידיאו, IVR, הצפנה ושירותים נוספים, המנוהלים בצורה מרכזית על כלל 50 היחידות והשלוחות של המשרד, הפרוסים בכ-60 אתרים.

המרכזיות החדשות מספקות מענה לדרישה ההולכת וגוברת לניידות העובדים. העובדים יוכלו לבצע שיחות מכל מקום ומכל רכיב – מחשב, טלפון נייד, עמדה מזדמנת, שיחות ועידה מרובות משתתפים, שיחות וידיאו ועוד.

"כבר בשלב זה הושג חיסכון של מיליוני שקלים בשנה"

בראיון לאנשים ומחשבים אמר ששון סופרי, מנהל אגף בכיר לטכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד המשפטים, כי "הטכנולוגיה הטלפונית IP ומערכות ניהול המוקדים החדשות שנקלטו במשרד בתקופה קצרה, מהווים תשתית לקפיצת מדרגה משמעותית לשירותי הדיגיטל הניתנים לאזרחים ולעובדי המשרד. הפרויקט בוצע תחת אילוצי זמן מורכבים ובוצע בהצלחה". הוא הוסיף כי "כבר בשלב זה הושג חיסכון של מיליוני שקלים בשנה. בהמשך יופעלו שירותים נוספים על גבי תשתית זו, שיאפשרו יכולות חדשות ומתקדמות נוספות". לדבריו, "בינת תקשורת ענתה לצרכים שלנו באופן מלא, ולשינויים שהתבקשו במהלך הפרויקט, כחברת אינטגרציה מרכזית בממשלה, שזכתה במכרז שירלי". סופרי סיים בציינו כי "לצד הטכנולוגיה והשירותים המתקדמים, השירותיות והיעילות, הבאנו לחיסכון בשני שליש מעלויות הטלפוניה וניהול המוקדים, המסתכמות בכמה מיליוני שקלים בכל שנה".

שי כהן, מנהל חטיבת ה-IT באגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע, בינת, אמר כי "כחלק מתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית שעוברת על המשרד בשנים האחרונות, גם הטלפוניה המסורתית שעברה לאחריות החטיבה – מביאה איתה הזדמנויות רבות לדיגיטציה של המידע והשירותים, ולשם אנו חותרים. הפרויקט שתוכנן להסתיים בשנה וחצי, קוצר לשנה אחת, על ידי עבודה מול כלל היחידות במשרד המשפטים ואגף הלוגיסטיקה ש'העביר מקל' מהטלפוניה המסורתית, בצורה מסודרת, ואגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע, שהוביל את הפעילות על ידי אנשי החטיבה". כהן סיים בציינו כי "הפרויקט היה עמוס אתגרים טכנולוגים, לוגיסטיים, ובעיקר ארגון ושיטות מול משתמשי הקצה. הוא בוצע בהצלחה רבה כפועל יוצא של שיתוף פעולה מלא של מקצועני IT והשותפים לדרך מבינת".

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת, אמר כי "למשרד המשפטים ולבינת שותפות רבת שנים ביישום טכנולוגיות מתקדמות כחלק מהטרנספורמציה הדיגיטלית שעובר המשרד. הפרויקט במשרד המשפטים, הביא לידי ביטוי שיתוף פעולה מוצלח בין בינת לבין המשרד, לטובת קליטת הטכנולוגיה החדשה. המהלך יסייע לשיפור חוויית המשתמש, הן של העובדים במשרד והן של האזרחים המסתייעים בשירותיו".

גונן שבתאי, מנהל הפרויקט, חטיבת הפרויקטים, בינת תקשורת, הוסיף כי "העמידה בפני האתגרים התאפשרה בזכות כוח האדם האיכותי בבינת תקשורת ובאגף מערכות טכנולוגיות דיגיטליות ומידע. הצלחתנו בפרויקט זה הינה תוצאה ישירה של היערכות נכונה, קפדנות, ירידה לפרטים, הפקת לקחים במהלך הפרויקט, ובעיקר שיתוף פעולה פורה בין כלל הצוותים להשלמת הפעילות באופן מצוין".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גיא ווייסמן

    כל הכבוד על המסירות והעבודה הקשה !

  2. רון וולובלסקי

    השמחה של חברת בינת תקשורת מנהליה ועובדיה היא ברורה ואפשר להבין ולהזדהות אתה מה רע לספק ללקוח שבוי וללא מאמץ מסחרי וטכנולוגי פרויקט הכולל מעל 7000 שלוחות טלפון בעלות של מיליוני ש"ח במענה למכרז טכני ויסקי שנכתב לפני יותר משש שנים. משרד המשפטים ומשרדי הממשלה היקרים לידיעתכם נכנסו לשוק התקשורת בישראל טכנולוגיות מתקדמות ובעלויות נמוכות משירלי!!! מדוע פרויקט בסדר גודל שכזה שלא לכתוב מפרט עדכני וצאת למכרז בין הספקים בשוק ישראל מניסיון שלנו כחברת יעוץ מובילה בשוק ישראל באלפי פרויקטים ומכרזי טלפוניה מפרט טכני של יותר מ18 חודשים הוא מיושן ויקר מאוד למימוש. בהצלחה בינת תקשורת אפשר עוד לחלוב את הפרה הזאת היא לא תתנגד נהפוך הוא חג משפחה שמח

  3. יואב כהן

    כל הכבוד למשרד המשפטים שמנסה ומצליח לחדש את שירותיו שבאים לתת לאזרח חווית שירות מתקדמת ונעימה ישר כח לעוסקים במלאכה

  4. משה משה

    אין כמו אגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד המשפטים בכל הממשלה... ואפילו במגזר הפרטי. פשוט תותחי על, מקצוענים אמיתיים, גם בפיתוח פנימי של מערכות מידע וגם בתשתיות ה IT

אירועים קרובים