מה כדאי לסטארט-אפי אינשורטק לדעת לפני שהם פונים לחברות הגדולות?

"חברות אינשורטק רבות לא מכירות דיין את הארגונים הפיננסיים, לא יודעות במה הדבר כרוך כדי להתחבר אליהם ואף לא בקיאות ברגולציה בתחום", אמר גיל צבר, עד לא מזמן סמנכ''ל הטכנולוגיות של מיטב דש, ונותן כמה טיפים

גיל צבר, עד לא מכבר סמנכ"ל הטכנולוגיות של מיטב דש וכיום מלווה סטארט-אפים ומשקיעים בפינטק. צילום: אראל כהן

"חברות סטארט-אפ בתחום האינשורטק, שמציעות פתרון שדורש ממשק לגופים פיננסיים, עומדות בפני אתגרים בבואן להציע חיבור לארגונים אלה. הן לא מודעות למלוא הדרך שיש לעבור אל אותם ארגונים. אחד האתגרים הגדולים של חברות סטארט-אפ הוא חוסר היכרות של מבנה ה-IT בארגוני אנטרפרייז, מה שעלול להכשיל את הכניסה אליהם ביום שבו הוא יתדפק על דלתותיהם", כך אמר גיל צבר, עד לא מכבר סמנכ"ל הטכנולוגיות של מיטב דש.

לדברי צבר, "אחד האתגרים נובע מהעובדה שחברות האינשורטק לא מכירות ולא יודעות כיצד פועלים גופים גדולים. נקודה חשובה מאוד, שהרבה מיזמים נופלים עליה. לדוגמה, ארגון שהציע פתרון סייבר, הדורש התקנה בתחנות עבודה. לדעת הסטארט-אפ, אי הצלחה של התקנה ב-2% זה דבר שולי. אבל לארגון עם אלפי או עשרות אלפי תחנות מפוזרות בעולם, אי הצלחה בסדר גודל כזה עלול להוות חסם להכנסת הפתרון".

כמו כן, אמר, "אותם ארגונים פיננסיים עומדים בהלימה לשלל רגולציות ותקנות שונות. לעומתם, חברות הסטארט-אפ בעולמות הפינטק והאינשורטק לא מנוסות בעמידה באותן רגולציות ולא מודעות, בהרבה מקרים, למורכבות הממשק שתידרש מהן. בחברות הסטארט-אפ ישנם יזמים צעירים ומוכשרים, עם רעיונות טובים, אבל רעיונות אלה נדרשים לחידוד כדי לעמוד בדרישות החוק".

"אתגר נוסף בדרכן של חברות האינשורטק להתחבר לאותם ארגונים הוא שלארגונים הפיננסיים יש מערכות מחשוב מורכבות, בעלות תשתית IT ענפה", ציין צבר. "בבואנו לחבר את הרעיון של חברת הסטארט-אפ למערכות אלה, בדרך כלל ניתקל בקשיי חיבוריות. בעולם הבנקאות, נוצרו ממשקי API מתקדמים, המאפשרים חיבור של הסטארט-אפים בצורה גמישה יותר, ואף נקבע ממשק רגולטורי אחיד שיחייב את הבנקים וייכנס לתוקף בעתיד הקרוב".

"לעומתם", הוסיף, "חברות הביטוח עדיין לא פתחו ממשקים כאלה בצורה רחבה וסטנדרטית. לכן, יש קושי לחברות האינשורטק להתחבר אליהן".

רכיב IoT על המבוטח יביא להוזלת הביטוח

"כיוון אחר, מאוד מעניין, בצד האינשורטק הוא האינטרנט של הדברים", אמר צבר. "שימוש ברכיבים מהתחום והפיכתם כאביזר לקבלת מידע יוצרים כר נרחב של נתונים שניתן לקבל מהמכשירים, על מנת לשכלל את סוגי ורמות הביטוח. כך, אפשר לאסוף נתונים ולנתח אקטוארית את המצב בשוק ואת הפוליסות המתאימות. ברמת הפרט, מי שיחזיק רכיב אינטרנט של הדברים – על גופו, במכוניתו או בביתו – ויאפשר העברה של נתונים ומדדים לחברת הביטוח יוכל לקבל הקלות משמעותיות בביטוח. תחום זה יהווה זרז לשיטות תמחור שונות משמעותית של הביטוחים".

עוד הוא ציין כי "כניסתן של טכנולוגיות חדשות לעולמות הפינטק עשויה לחולל מהפכה משמעותית בתחום. חברות האינשורטק זקוקות למתווך שיכיר להם את הארגונים הפיננסיים".

צבר העיד על הניסיון שלו בנושא זה: "בשש שנותיי כסמנכ"ל הטכנולוגיות של מיטב דש, השקענו רבות בקידום פתרונות טכנולוגיים. במסגרת זו נפגשנו עם מאות סטארט-אפים, שסייעו להביא את מיטב דש לחזית בתי ההשקעות. כעת אני עתיד להיכנס לזירת חדשנות והשקעות, ולהרחיב את הפעילות בתחום הפינטק והסייבר לטובת קידום יוזמות חדשות בתחום. אני עוסק בליווי משקיעים וסטארט-אפים מעולם הפינטק, ומסייע להם בהכנת פתרון יציב ואטרקטיבי, שמשפר את סיכויי ההצלחה שלהם".

מתעניינים בחדשנות בעולם הביטוח? רוצים לשמוע עוד? הירשמו לכנס האינשורטק של אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים