איתיאל מעין, עיריית תל אביב: "נחזיר את כל ההשקעה בפרויקט הווירטואליזציה תוך שנה"

"כל תהליך מימוש פרויקט הווירטואליזציה היה עסקי ולא טכנולוגי. דיברנו רק על כסף", אמר מעין, CTO באגף ה-IT של עיריית תל-אביב יפו, בכנס Virtual 2010 ● לדבריו, "עלות הפרויקט עמדה על 1.8 מיליון שקלים, תוך צפי להחזר השקעה תוך שנה אחת בלבד" ● עוד אמר מעין, כי "פרויקט הווירטואליזציה נולד על רקע הצורך לחסוך בעלויות ולאפשר גמישות תפעולית"

"בטרם התחלנו בפרויקט הווירטואליזציה, הלכנו ומדדנו כל היבט בו. כל הפרויקט דיברנו רק על כסף, לא על טכנולוגיה", כך אמר איתיאל מעין, CTO באגף ה-IT של עיריית תל-אביב יפו. מעין היה בין הדוברים בכנס Virtual 2010, שנערך הבוקר (ה') במרכז הכנסים אבניו בקרית שדה התעופה. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים הגיעו מאות מנהלי תשתיות ומקצועני IT.

"כל תהליך מימוש פרויקט הווירטואליזציה היה עסקי ולא טכנולוגי. דיברנו רק על כסף. עלות הפרויקט עמדה על 1.8 מיליון שקלים, תוך צפי להחזר השקעה תוך שנה אחת בלבד", אמר מעין, "מדדנו כל המדדים המדידים, עלות חשמל של השרתים, עלות תחזוקה, עלות אנרגיה של המיזוג, רישיונות תוכנה ועוד".

במסגרת הפרויקט, שהסתיים ב-2009, אמר מעין, הוטמע פתרון הווירטואליזציה של מיקרוסופט (Microsoft). לדבריו, מערך המיחשוב בעירייה כולל 120 תתי-אתרים ויותר מ-400 מערכות מידע שרצות על כ-250 שרתים, ומשרתות כ-3,500 עובדים בעירייה.

"פרויקט הווירטואליזציה נולד על רקע הצורך לחסוך בעלויות ולאפשר גמישות תפעולית", סיכם מעין, "זאת תוך השתחררות מהתלות ברכישת שרתים יקרים לצורך שדרוג והרחבת מערכות ה-IT. אנו צופים חסכון של מיליוני שקלים בשנים הקרובות בכמה תחומים: רכש והתקנה של שרתים חדשים, אחזקת שרתים פיסיים, חשמל, רכש ואחזקת תוכנות, שטח רצפה ועוד".

שגיב קרוננבלט, מנהל מחלקת Presale System IT בבזק בינלאומי, דיבר על תשתיות בעולם של ענן המיחשוב. "אנו נמצאים בתקופת מפנה של ארגון מחדש בחברות במשק", אמר, "השוק צמא למערכות שיחסכו לארגונים בעלויות תשתית, ניהול, כוח אדם ועלויות תשתית להמשכיות עסקית". הוא ציין כי בזק בינלאומי מספקת פתרונות מיחשוב ענן, הנותנים מענה הן בצד מערכות היצור והן בצד סביבת ה-DR של הארגון.

בזק בינלאומי, אמר קרוננבלט, "מספקת שירותים ואירוח שרתים וירטואליים על גבי תשתית של VMware vSphere 4 לצד פרויקטים מורכבים הכוללים תשתיות וירטואליות, אבטחת מידע ומערכות UC, תקשורת אחודה". הוא סיכם בציינו כי "האתגר שלנו הוא לספק את פתרונות הווירטואלזצייה שיהוו מענה כולל לצרכים המשתנים ולתשתיות ה-IT של הלקוח".

אלכס פיין, Parallels, הציג את פתרונות הווירטואליזציה של החברה. הוא אמר כי החברה מונה 700 עובדים, בסיסה הוא בשווייץ ובימים אלה הם הקימו סניף בישראל. בין שאר הפתרונות שפיין הציג, היה כלי המאפשר למשתמשים להפעיל יישומי XP על מחשבים המריצים את מערכת חלונות 7.

יניב דינר, מנהל ה-IT ב-Starhome, חברה בת בקבוצת קומברס, תיאר פרויקט וירטואליזציה מבוסס אחסון נט-אפ ובסביבת VMware. יריב דרורי, יועץ פריסייל, סייפנט, דיבר על רישוי תוכנות בעולם וירטואלי. כשנדרש לאכוף רישוי, הסביר, הוא צריך להתייחס לרכיב חומרה כלשהו. הבעיה, אמר, היא שבסביבה וירטואלית הדבר קשה יותר, בשל היותה וירטואלית. הוא הציג את פתרונות החברה לתחום, חלקם מבוססי אלדין שנרכשה על ידם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים