עוד הוכחה: אינטל נכנסת חזק לשוק הכרטיסים הגרפיים

על פי מסמכים פנימיים שחשף האתר דיגיטל טרנדס, החברה מתעתדת להציג לא רק כרטיס גרפי עם אריח יחד, כפי שהציגה ב-CES, כי אם גם כרטיסים עם שניים וארבעה אריחים ● עם זאת, הם צפויים לצאת לשוק רק בשנה הבאה

ה-Xe DG1 של אינטל, כפי שהוצג בתערוכת CES האחרונה. צילום: יח"צ

במהלך תערוכת CES, שנערכה בתחילת השנה בלאס וגאס, הציגה אינטל בפעם הראשונה כרטיס גרפי עצמאי מתוצרתה. ה-Xe DG1 היה כרטיס הדגמה, שחיזק את ההערכות שאינטל רוצה להפוך לשחקנית בשוק הכרטיסים הגרפיים ולהתחרות ראש בראש באנבידיה וב-AMD.

אלא שכעת מתברר, לפי מסמכים פנימיים שחשף האתר דיגיטל טרנדס, שאינטל חושבת הרבה יותר רחוק מכרטיסים גרפיים לשימוש ביתי דוגמת ה-DG1. התצוגה של הכרטיס המסוים הזה מוגדרת בחברה כתצורת "אריח" יחיד עם מעטפת שימוש בכוח של 75/150 וואט, אולם החברה מתעתדת להציע את הכרטיסים גם בתצורות של שניים וארבעה אריחים, כשתצורת ארבעת האריחים יכולה להגיע לצריכה של 400/500 וואט – הרבה יותר מכל כרטיס שקיים בשוק. בדרך כלל, מדובר בכרטיסים מקצועיים ששייכים לשוק העסקי, כולל לשימוש בשרתים.

מעבר לכך, אינטל אמורה להציע את הכרטיסים שלה בתצורה שמתאימה לערוצי PCIe סטנדרטיים ובתצורה שמתאימה לערוצים מותאמים.

האם צריכת הכוח המרבית בהכרח מצביעה על איכות? לא בטוח. לפי ההערכה, ב-DG1 שולבו 128 יחידות ביצוע גרפיות, כך שבכרטיסים שיהיו מבוססים על ארבעה אריחים יהיו 512 יחידות ביצוע. בתצורות כאלה, האיכות הגרפית והרזולוציה של הכרטיסים הקיימים בשוק, לפחות המובילים שבהם, הרבה יותר גבוהה.

עם זאת, אינטל ציינה שלפני 2021 לא נראה כרטיסי Xe סופיים. לכן, מה שניתן הוא רק להמתין ולראות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים