דיווח: לקורונה עלולה להיות השפעה "רבה" על ייצור ה-iPhone בפוקסקון

רויטרס הביאה את הדברים מפי מקור אנונימי שמכיר את הנושא, שטען כי אפל צפויה לסבול מהמורות חמורות בכל מה שקשור לייצור מכשירי ה-iPhone שלה, ואספקתם - אם הפסקת הפעילות הנוכחית של המפעל הסיני, בגלל הווירוס, תוארך עוד שבוע

הקורונה לא פגעה בה לבסוף. אפל. צילום אילוסטרציה: BigStock

היצרנית העיקרית של מוצרי אפל, חברת פוקסקון, יכולה להידרש לעצור את הייצור למשך שבוע נוסף, אם ההתפרצות החדשה של וירוס הקורונה תגדל ותמשך.

גורם אנונימי שמכיר את הנושא, וששוחח עם סוכנות הידיעות רויטרס, הזהיר כי למגיפה – או לחשש מפניה – עלולה להיות השפעה "גדולה" על זמינות מוצר הדגל של ענקית הטכנולוגיה, ה-iPhone, כך על פי דיווח שפורסם אתמול (ב').

רויטרס ציטט בכתבתו מקורות ממפעל פוקסקון שבטאיוואן שאומרים כי "כמעט כל" הייצור של ה-iPhone בסין נפסק נכון לעכשיו, ועד ל-10 בפברואר לפחות. העניין הוא שההפסקה בייצור יכולה להתרחב עוד יותר.

"מה שאנחנו מודאגים לגביו זה עיכובים לעוד שבוע ואפילו חודש. ההשפעה תהיה גדולה", אמר הגורם. "זה בהחלט ישפיע על קו הייצור של אפל. השאלה המטרידה היא האם נצליח לחזור לייצור (ב-10 בפברואר – ג"פ)", המשיך המקור, "זה תלוי בהוראות שניתנות על ידי ממשלים מרכזיים ומחוזיים".

עובדים במפעל פוקסקון בסין. צילום: זולו, מתוך ויקיפדיה

עובדים במפעל פוקסקון בסין. צילום: זולו, מתוך ויקיפדיה

לפוקסקון מפעלים בעיר סוּג'וֹאוּ שבמחוז ג'יאנגסו במזרח סין, בשנגחאי, בדונגגוואן וגואנגדונג, אך החברה יכולה, לפחות תיאורתית, להעביר את ייצור מוצריה למדינות אחרות בהן היא פועלת, כולל וייטנאם, הודו ומקסיקו.

המקור ששוחח עם רויטרס אמר כי פוקסקון תוכל לפצות על עיכובים נוספים, אם מפעליה יגבירו פעילות ויעבדו במתכונת חירום ברגע שייפתחו מחדש.

אפל: סגרה את הפעילות והגבילה עובדים אמריקנים מלהגיע לסין

אפל עצמה הודיעה בסוף השבוע האחרון (ש') כי תסגור את כל החנויות והמשרדים הארגוניים הרשמיים שלה בסין, עד ל-9 בפברואר, לנוכח החשש מפני התפרצות נגיף הקורנה בכל רחבי העולם, והעלייה במספר הנפגעים וההרוגים, שהוכפל בתוך שבוע. הענקית מקופרטינו סגרה את כל משרדיה, כמו גם את 42 החנויות הקמעונאיות ומרכזי הקשר ברחבי היבשת הסינית, וזאת לאחר ההחמרה במקרי המוות ובפגיעת הווירוס.

ביום ג' נודע כי אפל מגבילה את הנסיעות למדינה בעקבות ההתפרצות הנגיף המסוכן ועובדת על תכניות להתמודדות עם אובדן ייצור אפשרי מספקיה בווהאן – העיר שבה החלה ההתפרצות, ושהיא ביתם של כמה מהספקיות של הענקית האמריקנית.

לפי רויטרס, פוקסקון פנתה לעובדים וללקוחות בכל מחוז חוביי שבסין, בו שוכנת הוואן, והורתה להם להישאר בבית, אך לדווח על מצבם הבריאותי למנהלים על בסיס יומי. על פי הדיווחים, פוקסקון כתבה בתזכיר לעובדים כי מי שיעמוד בכללים אלו יקבל תשלום כרגיל, אך מי שלא ייעשה כן ייענש "בחומרה", מבלי לפרט באיזו ענישה מדובר. בנוסף, לפי הדיווח, הוקם מוקד טלפוני במתכונת 'מלשינון' – שיאפשר לעובדים לדווח על עמיתיהם לעבודה ש"שברו" את הכללים.

בכל מקרה, ההשפעה הכוללת של בהלת הקורונה על אפל עדיין לא ידועה, וקשה גם לענות על השאלה האם עיכוב ייצור נוסף בפוקסקון ישפיע קשות על החברה האמריקנית ועל משלוחי מכשיריה. כך או כך, ברור שסין חשובה לשורה התחתונה של אפל – כחמישית מכלל המכירות של יצרנית ה-iPhone מקורן בה.

אפל לא הגיבה לדיווח של רויטרס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים