הרבעון של גוגל: הענן פורח, ההכנסות קצת פחות
ההכנסות הרבעוניות של החברה עלו, אם כי מדובר בגידול הנמוך ביותר מזה יותר משנתיים ● מהצד החיובי של המטבע, פעילות הענן זינקה בשנה האחרונה ב-53% ● ככלל, הדו"חות פספסו את תחזיות האנליסטים, והמשקיעים הגיבו בהתאם
אלפבית, החברה האם של גוגל, סיימה את 2019 ואת הרבעון האחרון שלה עם עליות, לרבות בפעילות הענן שלה לא סיפק את רצונם של המשקיעים. שתי עובדות תרמו לחוסר שביעות הרצון שלה: פספוס של תחזיות האנליסטים והגידול הנמוך ביותר בהכנסות מזה יותר משנתיים. כתוצאה מכך, שער המנייה שך החברה ירד ב-5% במסחר מעבר לדלפק, לאחר סגירת שערי וול-סטריט אמש (ב').
מהתוצאות שפרסמה החברה עולה כי מכירות הענן שלה, ובמיוחד אלה של פלטפורמת GCP, זינקו בשנה האחרונה ב-53% והגיעו ל-10 מיליארד דולר, כרבע מכך – 2.6 מיליארד – ברבעון האחרון שלה. עם זאת, היא עדיין נשרכת מאחורי המתחרות, ובפרט AWS, שההכנסות הרבעוניות שלה עומדות על 10 מיליארד דולר.
עלייה בולטת נוספת נרשמה בהכנסות של החברה מפרסומות ביוטיוב: האינפלציה שלהן הביאה ברבעון האחרון של 2019 לגידול ניכר, של 31% ל-4.7 מיליארד דולר, מפעילות זו. בשנה כולה הן הכניסו כ-15 מיליארד דולר.
עליות דו ספרתיות – בשנה וברבעון
ככלל, גוגל הציגה גידול דו ספרתי בהכנסות וברווח הנקי הן ברבעון והן בשנה כולה. ב-2019 זינקו הכנסות ענקית הרשת ב-18.3% ל-161.9 מיליארד דולר – גידול גבוה יותר מזה שנרשם בהוצאות – של 16.8% ל-127.6 מיליארד. כתוצאה מכך נרשמו עליות בולטות ברווחים: הרווח התפעולי צמח ב-24.4% ל-34.2 מיליארד דולר וזה הנקי – ב-11.7% ל-34.3 מיליארד.
במהלך הרבעון, ההוצאות הכלליות רשמו עלייה של 15.6% ל-36.8 מיליארד דולר וההכנסות עלו ב-17.5% ל-46 מיליארד. הרווח הנקי עלה ב-19.2% ל-10.7 מיליארד דולר. תרומה נכבדה לכך הגיעה מחבות המס, שנמחקה כמעט לחלוטין והגיעה ל-33 מיליון דולר בלבד.
בסעיפים הגולמיים, ההוצאות עלו ב-17.3% ל-21 מיליארד דולר, הרווח גדל בשיעור זהה ל-25 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 54.4% – בדיוק כמו ברבעון המקביל ב-2018. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו עלייה של 20.2% ל-15.8 מיליארד דולר והרווח גדל ב-12.7% ל-9.3 מיליארד.
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל אלפבית, הדגיש את חציה המלא של הכוס ואמר כי "ההשקעות המוצלחות שלנו בתחומים כמו בינה מלאכותית, מחשוב ענן ועוד יוצרות בסיס איתן להמשיך לצמוח ולנצל הזדמנויות". הוא ציין כי החברה רואה פוטנציאל להגדלת ההכנסות שלה מפרסומות ביוטיוב, בין היתר על ידי טירגוט מדויק יותר שלהן.
תגובות
(0)