אפל סוגרת ועוצרת את עסקיה בסין בגלל נגיף הקורונה

הענקית מקופרטינו סגרה מוקדם יותר רק שלוש חנויות במדינה ● כעת, עקב החמרה בהפצת הווירוס, הפסקת טיסות רבות אל ומהמדינה, ובמקביל להשבתת פעילות של חברות רבות אחרות - גם היא נוקטת במשנה זהירות ● ההשבתה בינתיים היא לתשעה ימים

לשמור על מרחק בין קוצבי לב למוצרי אפל

אפל הודיעה אתמול (ש') כי תסגור את כל החנויות והמשרדים הארגוניים הרשמיים שלה בסין, עד ל-9 בפברואר, לנוכח החשש מפני התפרצות נגיף הקורנה בכל רחבי העולם, והעלייה במספר הנפגעים וההרוגים, שהוכפל בתוך שבוע.

הענקית מקופרטינו הודיעה כי תסגור את כל משרדיה, 42 החנויות הקמעונאיות ומרכזי הקשר ברחבי היבשת הסינית, וזאת לאחר שנרשמה החמרה בהפצת נגיף הקורונה, שפגע עד כה, לפי הדיווחים מסין, בקרוב ל-14,500 שנדבקו בו, רובם ככולם סינים, והרג כ-304 בני אדם. מוקדם יותר השבוע סגרה אפל שלוש חנויות בסין, בגלל חששות להתפשטות הנגיף, אבל כעת היא מרחיבה את ההשבתה.

על הפסקת וסגירת הפעילות של הענקית מקופרטינו בישרה לראשונה סוכנות הידיעות רויטרס בתחילת יום אתמול (ש'), ואפל אישרה את הדברים בהצהרה לתקשורת.

מהחברה נמסר כי ההחלטה התקבלה "מתוך שפע של זהירות והיא מבוססת על העצות האחרונות של מומחי בריאות מובילים". אפל הוסיפה כי "המחשבות שלנו עם האנשים המושפעים באופן המיידי ביותר מווירוס הקורונה, ועם מי שעובדים מסביב לשעון כדי ללמוד ולהכיל אותו".

ענקית הטכנולוגיה מסרה כי היא מצפה לפתוח מחדש את החנויות "בהקדם האפשרי", ונקבה בתאריך ה-9 בפברואר כיעד להתנעה מחודשת של פעילותה במדינה, למרות שכרגע הדברים לא בהירים. עם זאת החברה בישרה כי חנות האונליין שלה בסין תישאר פעילה.

נגיף הקורונה. אילוסטרציה: BigStock

נגיף הקורונה. אילוסטרציה: BigStock

טווח רחב למשקיעים מחשש להשפעה על עסקים

החברה לא הסכימה להגיב בנוגע להשפעת ההתפרצות על עסקיה אולם בשיחת רווחים שנערכה ביום ג' שעבר אמר מנכ"ל החברה, טים קוק, כי ההתפרצות השפיעה על תנועת הלקוחות ל-42 החנויות הקמעונאיות שלה במדינה, וזאת על אף שאפל הקפידה לשמור במקום ניקיון עמוק וייסודי מתוך זהירות.

ביום ג' אמר קוק כי אפל מגבילה את הנסיעות למדינה בעקבות ההתפרצות הנגיף המסוכן וכן הבטיח כי החברה עובדת על תכניות להתמודדות עם אובדן ייצור אפשרי מספקיה בווהאן – העיר שבה החלה ההתפרצות, ושהיא ביתם של כמה מהספקיות של הענקית האמריקנית.

סין חשובה לשורה התחתונה של אפל – כחמישית מכלל המכירות של יצרנית ה-iPhone מקורן בסין. בנוסף החברה מעסיקה ישירות כ-10,000 עובדים ברחבי המדינה, כך הצהירה אפל בעבר. קוק ציין כי אפל לקחה בחשבון את ההשפעות הפוטנציאליות של נגיף הקורונה על מכירותיה בהנחיות ההכנסות שלה לרבעון הנוכחי, ולכן סיפקה טווח הכנסות רחב מהרגיל, בין 63 ל-67 מיליארד דולר. "אתם יכולים לראות לפי הטווח שהוא צופה רמה מסוימת של בעיות שם", אמר קוק ל-CNBC ביום שלישי. "אחרת לא היה לנו טווח של 4 מיליארד דולר".

ביום ה' האחרון נודע כי גוגל סגרה את משרדיה במדינה וכן השביתה את פעילותה גם במטות שלה בהונג קונג וטייוואן. יצוין כי מספר חברות טכנולוגיה נוספות, בהן פייסבוק ומיקרוסופט הענקיות, צמצמו גם הן את הנסיעות של נציגיהן לסין וממנה. יתרה מכך, חברות טיסה שונות, כולל אל על הישראלית, הפסיקו את טיסותיהן לסין וממנה עד יעבור זעם. דלתא איירליינס, יונייטד, לופטהנזה, אייר קנדה ובריטיש איירווייס – כולן ביטלו באופן זמני את כל טיסותיהן למדינה בתגובה להתפרצות הווירוס, ועשו זאת תחת לחץ מצד איגודים המייצגים את עובדיהן ואזהרות חדשות מצד גורמי בריאות הציבור.

גם חברות שעניינן אינו טכנולוגיה, ביניהן מספר קמעונאיות ענק, כולל סטארבקס, איקאה, H&M ומקדונלד'ס, סגרו זמנית – חלקית או באופן מלא – את פעילותן בסין מטעמי זהירות. חברת דיסני סגרה את שערי פארקי השעשועים שלה בשנגחאי ובהונג קונג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים