משרד התקשורת: חבילות אינטרנט משולבות זולות ב-20%-11% מחבילות מפוצלות

במסמך שפרסם היום משרד התקשורת, שמטרתו להנגיש לציבור מידע על חבילות האינטרנט הקיימות בשוק ועל ההבדלים בין חבילות משולבות לחבילות מפוצלות, מציין המשרד, כי "חבילת חיוב מפוצל לא מביאה לקידום התחרות, אשר בכוחה להוביל לשיפור בתנאי ההתקשרות ללקוח, וזאת בהשוואה לחבילות המקבילות, ובפרט חבילות שוק סיטונאי"

משרד התקשורת

סקר שנערך על ידי משרד התקשורת בתחילת החודש מעיד, כי חבילת אינטרנט מפוצלת, משמע חיוב נפרד עבור תשתית וחיוב נפרד עבור ספק, היא החבילה הנפוצה ביותר בקרב רוכשי חבילות אינטרנט (42%) – זאת למרות שחבילה זו משווקת בתעריפים גבוהים יותר בהשוואה לחלופות הקיימות כיום בשוק. ככלל, מציין המשרד, כי המהירויות המשווקות באמצעות "השוק הסיטונאי" בחבילות משולבות משווקות בתעריפים נמוכים יותר של 20%-11% בממוצע בהשוואה לסוגי חבילות אחרות, כאשר המוצר המתקבל ללקוח הוא זהה.

לדוגמה, חבילת אינטרנט מפוצלת על תשתית בזק במהירות 40 מגה עולה כ-107 שקלים לחודש, לעומת אותה חבילה המשווקת ללא פיצול ב-80 שקלים לחודש.

ממסקנות הדו"ח עולה, כי הציבור לא מודע למגוון החלופות של חבילות אינטרנט בשוק התקשורת וכי ובאמצעות התנהגות צרכנית נכונה, משקי הבית יכולים להפחית את ההוצאה החודשית ולקבל מוצר בעל איכות זהה.

כמו כן מראה הסקר, שכ-23% מהלקוחות ששינו תוכנית או עברו ספק בעקבות שיקולי מחיר, הצליחו להוזיל את חבילת האינטרנט שלהם ב-50%-21%.

המשרד מציין בהודעתו גם, כי בפרק זמן של השנתיים האחרונות נפרסו רשתות סיבים אולטרה מהירות ל-25% ממשקי הבית במדינת ישראל, וכי על אף שקצב המעבר לסיבים התגבר משמעותית בשנת 2019, עדיין שיעור החיבורים רחוק מהרמה באירופה.

כדי להנגיש את המידע לציבור, פרסם היום משרד התקשורת, בהנחיית שר התקשורת, דוד אמסלם, מסמך בשם "סוגי ותעריפי חבילות שירותים בתחום האינטרנט", ומפורטים בו הסוגים והמחירים הממוצעים של החבילות הקיימות בשוק הן על תשתית בזק והן על תשתית הוט עם ספקיות האינרטנט השונות,

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים