פייסבוק: תקלה עולמית הפריעה למיליונים לראות את פיד החדשות והתראות

הבעיות התחילו אתמול (ש') בסביבות שעות הצהריים המאוחרות והסתיימו רק בחצות, כשמיליוני גולשים מתוסכלים בילו את היום בניסיונות שווא להשתמש בשירות כהרגלם ובשטיחת תסכוליהם ברשתות חברתיות מתחרות

תקלה בפייסבוק. אילוסטרציה: BigStock

מיליוני משתמשי פייסבוק גילו בשבת שהבילוי ברשת החברתית הדומיננטית הפך למתסכל במיוחד, בשל הפסקות נרחבות בשירותי הפלטפורמה – במיוחד באפשרות לצפות בפיד החדשות ובהתראות. תשעה אחוזים מהמשתמשים שדיווחו על הכשלים לאתר דאון-דיטקטור טענו שלא הייתה להם כל גישה לפייסבוק.

באתר, שפועל על בסיס דיווח אמת של גולשים, פרסמו יותר מ-5,000 דיווחים של משתמשי פייסבוק שעדכנו על הבעיות בפלטפורמה של הענקית ממאנלו פארק.

 


התקלות בפלטפורמה החלו בצהרי היום אתמול, ומשתמשי פייסבוק רבים שיתפו אלו את אלו, בעיקר דרך טוויטר ושירותים חברתיים אחרים, בנוגע לכשלים בהעלאת הפיד ובצפייה בהתראות שלהם. הם תייגו את תלונותיהן בהאשטאגים כמו FacebookDown# או facebooknotificationsdown#, ויש שהרחיקו וטענו בתיוג ש"פייסבוק נפרצה" (FacebookHacked#).


שיא התקלה היה בסביבות השעה שש בערב אתמול, לפי דיווחי המשתמשים ב-DownDetector, וניתן להתרשם כי התקלות הסתיימו כמעט סופית רק בסביבות חצות, אם כי היו מי שהלינו על כך שגם לפנות בוקר (שעון ישראל) עדיין התקשו להשתמש בחלק מהתכונות של השירות. כך למשל, המשתמשת דיאנה דיווחה בשעת בוקר מוקדמת היום (א') כי "היה גליצ'י כל היום, אבל לפני כמה דקות הפסקתי לראות פוסטים בקבוצה שלי. אני יכולה לראות פוסטים בקבוצות אחרות, אבל לא בזו שיצרתי. אני יכולה לראות את הדף שלי, אבל שום דבר בפיד שלי. ההתראות שלי מופיעות ברשימה, אבל רק אם אני פותחת אותן בחלון נפרד, בלי התפריט הנפתח. אני משתמשת במחשב שלי".

פייסבוק לא התייחסה יותר מדי אל הבעיות הקשות בשירות, לא עדכנה את המשתמשים מה הסיבה להן, ולא התנבאה מתי בדיוק הן יתוקנו, אולם בעמוד הסטטוס שלה נכתבה ההגדרה 'Degraded Performance' (ביצועים פגומים) עם תיאור נוסף שבו ציינה הענקית כי: "אנו חווים כרגע ביצועים פגומים בכל הפלטפורמה, וכתוצאה מכך משך התגובה (של האתר – ג"פ) התארך. הצוות שלנו מודע לנושא ופועל לפיתרון".

נכון לזמן כתיבת שורות אלו, בדף הסטטוס של פייסבוק החברה מבשרת כי: "הפלטפורמה של פייסבוק בריאה". 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גלית

    לא מצליחה להעלות דף ראשי להתחבר לפייסבוק

אירועים קרובים