"המעצור למימוש כל ההבטחות הטכנולוגיות – בשל התשתית"

"האם התשתית מוכנה להכיל את השינוי? האם היא יודעת להכיל ולעבד את כמות הנתונים ולסייע לארגון להתקדם?", שאל אורן שגיא, מנכ''ל סיסקו ישראל

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. צילום: ניב קנטור

"המעצור, המחסום למימוש של כל ההבטחות הטכנולוגיות בארגון, הוא התשתית הארגונית. האם התשתית מוכנה להכיל את השינוי? האם היא יודעת להכיל ולעבד את כמות הנתונים ולסייע לארגון להתקדם?", כך אמר, או יותר נכון שאל, אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל.

שגיא דיבר ביומה הראשון של ועידת יערות הכרמל. הוועידה, בהפקת אנשים ומחשבים, מתקיימת היום (ד') ומחר, בהשתתפות מאות נציגי לקוחות של בינת תקשורת מחשבים ושותפיה העסקיים. את הכנס, הנערך זו השנה השמינית, מנחה דני קושמרו מחדשות 12.

"בעבר", אמר שגיא, "הכל היה נראה מאוד פשוט: 95% מהאפליקציות הארגוניות היו בדטה סנטר. העולם כיום מורכב יותר, כי משטח העבודה התרחב, המשתמשים מתחברים למערכות הארגוניות מכל מקום, מכל רכיב, והאפליקציות נמצאות לא רק בדטה סנטר, אלא גם בענן הפרטי והציבורי".

לדבריו, "המכנה המשותף למשתמשים ולאפליקציות הוא הרשת. רק היא מאפשרת את היכולת לשינוי. השקענו 20 מיליארד דולר בפיתוח פלטפורמה אחת, מתכללת, שמאפשרת לתעבורה לזרום ומספקת יכולות לקבל תובנות מבוססות ניתוח בינה מלאכותית. הפלטפורמה מטפלת באפליקציות בכל מקום ומאפשרת מעבר של עומסי עבודה בין עננים אל המשתמשים בתוך הארגון ומחוצה לו, עם מדיניות IT חוצת ארגון ואכיפת מדיניות אבטחת מידע בכל מקום".

הוא ציין כי "פלטפורמת ה-Multi-Domain של סיסקו מחברת את כל הנקודות. היא כוללת שלוש סביבות: קמפוס, SD-WAN וסביבה מרובת עננים. ארגונים חשבו שסביבת הקמפוס איבדה מחשיבותה מאחר שהכל עובר לענן, אולם החשיבות שלה גדולה כיום מתמיד. עליה לספק שירות מיטבי לעובד, לתת הרשאות נכונות לכל משתמש והתקן, להבין את התעבורה ולזהות אנומליה המסמלת פריצה".

שגיא ציין את הכתבות שפורסמו סביב הפריצה למכון פיתוח מנועי הסילון של נאס"א, שנעשתה באמצעות מחשב בגודל כרטיס אשראי. "בתחקיר נכתב במפורש שהפריצה התאפשרה בגלל היעדר סגמנטציה רשתית", הוסיף.

"הענן היה אמור להיות פשוט, אבל הוא לא"

עוד אמר שגיא כי "סביבת ה-WAN הנוכחית לא תוכננה להתמודד עם צריכה הולכת וגדלה של שירותי התוכנה כשירות (SaaS), כגון Office 365. אנחנו מאלצים את התעבורה על מנת לעבור כמה צווארי בקבוק דרך המרכז – ופוגעים בחוויית המשתמש. פתרון ה-SD-WAN מספק חוויית שירות ללקוח בלי לפגוע בזמן תגובת המערכת. ארכיטקטורה זו מחברת את כל הסניפים והקמפוסים ומאפשרת יציאה ישירה לאינטרנט. נדבך הנתונים והמידע הוא החשוב ביותר. הענן היה אמור להיות פשוט, אבל הוא לא".

"הפלטפורמה", ציין שגיא, "כוללת בתוכה את AppDynamics ו-Tetration, ומספקת מודעות כוללת לאפליקציות, מרמת התשתית ועד שורת הקוד ב-SQL – תוך שמירה על רמת ביצועים גבוהה במעבר בין העננים בסביבה מרובת עננים. אנחנו מספקים עימה יכולת של דטה סנטר מוגדר תוכנה, עם פלטפורמת ACI, אג'יליות לאפליקציות, ועבודה בענן פרטי ובדטה סנטר – באופן מוכלל ומאובטח".

"רק בדרך זו", אמר, "לקוחות ארגוניים יניבו תשואה עסקית. המודל המסורתי פשט את הרגל. נדרש לעבור לפלטפורמה דיגיטלית, המאפשרת ניראות מקצה לקצה, עם חיבור של כל סביבות הרישות עליה וחוויית משתמש אחידה. רק כך ארגונים יכולים לקצר את זמן ההגעה לשוק משבועות לדקות, עם צמצום של 94% בזמן הנפילות הלא מתוכננות, 79% ירידה בזמן הטיפול בתקלות וקיטון של 48% בגודל משטח התקיפה".

שגיא סיכם באמרו כי "סיסקו פועלת בישראל זה שני עשורים, במהלכם היא ערכה רכישות בהיקף של שישה מיליארד דולר. אנחנו שניים רק לאינטל בהיקף הרכישות בישראל. בשל 14 הרכישות הקמנו מרכזי מו"פ בקיסריה, נתניה, תל אביב וירושלים. השבב בנתב החדש שלנו פותח בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים