סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל: "צריך רגולציה לבינה המלאכותית"

בנאום באירוע סחר בבריסל קרא גם להשהיית יישום טכנולוגיית זיהוי פנים מבוססת AI, כשהרגולטורים מעריכים את סיכוניה ● הדברים מקדימים הצעת מפתח של האיחוד האירופי, שעיקרה דרישה לעיכוב שימוש ביכולות על מי שנלכדו במצלמות במרחב הציבורי

אליו מוען המכתב. סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל ואלפבית. צילום: וויקיפדיה

מנכ"ל גוגל ואלפבית, סונדר פיצ'אי, סבור כי יישור קו בינלאומי הוא עניין חיוני לצורך יצירת תקן רגולטורי עולמי לפיתוח AI. הבינה המלאכותית "קריטית מכדי" מכדי שלא תוסדר, טען פיצ'אי, וזאת משום הנזק שהיא עלולה לגרום אם לא תפוקח.

פיצ'אי, שנאם באירוע סחר בבריסל, קרא להשהיית יישום טכנולוגיית זיהוי פנים, בזמן שרגולטורים מעריכים את הסיכונים הגלומים בה. המנכ"ל עשה זאת ימים ספורים לפני פרסום הצעת מפתח של האיחוד האירופי בנושא, שעיקרה דרישה לעיכוב השימוש ביכולות זיהוי הפנים שנלכדו במצלמות אבטחה המוצבות במרחב הציבורי.

לפי דיווחים אחרונים, האיחוד האירופי שוקל להשהות את השימוש בטכנולוגיות לזיהוי פנים במרחב הציבורי לתקופה של חמש שנים. הסיבה העיקרית לכך היא שלטענת הוועדה המפקחת על התחום באיחוד, יש צורך בעובדה רבה כדי לקבוע תהליכים שימנעו שימוש לרעה בצילומים הללו.

זיהוי פנים. צילום אילוסטרציה: BigStock

זיהוי פנים. צילום אילוסטרציה: BigStock

בנוגע לנושא הנפיץ הספציפי, פיצ'אי חשף כי העקרונות של גוגל מציינים שהחברה לא תתכנן או תפרוס בינה מלאכותית במצבים מסוימים, כולל כאלה ש"תומכים במעקב המוני או פוגעים בזכויות אדם".

לפי תעתיק של הנאום, פיצ'אי מסכים עם התפישה הזו ואמר כי השימוש הנכון ב-AI אמנם יכול להציל חיים, אך סוגיות כמו טכנולוגיית הדיפ-פייק, הנגזרת מיכולות AI, ו"שימושים זדוניים בזיהוי פנים" הראו כי הדבר עלול גם להוות סכנה לביטחון הציבור.

"מוטל עלינו לוודא שהטכנולוגיה רתומה לטובה וזמינה לכולם"

על פי הפייננשל טיימס, פיצ'אי אמר כי יש צורך בוויסות הטכנולוגיה על מנת למנוע השפעה של הטכנולוגיה משימוש מעוות, כמו גם כדי להגן על בטיחות הציבור ופרטיותו. "חברות כמו שלנו לא יכולות רק לבנות טכנולוגיה חדשה ומבטיחה, ולתת לכוחות השוק להחליט כיצד יעשה בה שימוש. מוטל עלינו באותה מידה לוודא שהטכנולוגיה רתומה לטובה וזמינה לכולם", אמר.

המנכ"ל סיפר גם: "כשגדלתי בהודו, הוקסמתי מהטכנולוגיה. כל המצאה חדשה שינתה את חיי משפחתי בדרכים משמעותיות. הטלפון חסך לנו נסיעות ארוכות לבית החולים לקבלת תוצאות בדיקות, המקרר פירושו שיכולנו להקדיש פחות זמן להכנת ארוחות, והטלוויזיה אפשרה לנו לראות את החדשות העולמיות ואת משחקי הקריקט דמיינו פשוט בזמן שהאזנו לרדיו", סיפר.

פיצ'אי המשיך ואמר כי "עכשיו, זו הזכות שלי לעזור לעצב טכנולוגיות חדשות שאנחנו מקווים שישנו את חייהם של אנשים בכל מקום. אחד המבטיחים ביותר הוא בינה מלאכותית. עם זאת, ההיסטוריה מלאה בדוגמאות כיצד סגולות הטכנולוגיה אינן מובטחות. מנועי בעירה פנימית איפשרו לאנשים לנסוע אל מעבר לאזורים שלהם, אך גם גרמו ליותר תאונות. האינטרנט איפשר להתחבר לכל אחד ולקבל מידע מכל מקום, אך גם נהיה קל יותר להפיץ מידע שגוי".

פיצ'אי הצביע על העקרונות שפרסמה גוגל בנושא AI, ואמר כי כללים קיימים, כמו תקנות ה-GDPR של האיחוד האירופי, יכולים לשמש כבסיס להסדרת הבינה המלאכותית.

"רוצים להיות שותף מועיל ומעורב בעבור הרגולטורים"

לדבר פיצ'אי, בכדי להגיע להסכמה רב לאומית על אסדת התחום, "אנו זקוקים להסכמה על ערכי ליבה".

פיצ'אי הוסיף והבהיר כי ענקית הטכנולוגיה ממאונטיין וויו רוצה לעבוד עם אחרים על עיצוב הרגולציה. הוא אמר: "התפקיד של גוגל מתחיל בהכרה בצורך בגישה עקרונית ומוסדרת ליישום AI, אך זה לא נגמר שם. אנו רוצים להיות שותף מועיל ומעורב בעבור הרגולטורים כאשר הם מתמודדים עם המתחים ושקלול התמורות הבלתי נמנעים. אנו מציעים את המומחיות, הניסיון והכלים שלנו כשננווט נושאים אלה יחד".

"ל-AI יש פוטנציאל לשפר מיליארדי חיים, והסיכון הגדול ביותר יכול להיות להיכשל בלעשות זאת. על ידי הבטחת התפתחותה באופן אחראי, באופן המועיל לכולם, אנו יכולים להעצים את הדורות הבאים להאמין בכוחה של הטכנולוגיה כמותי".

מוצר מוביל מבוסס בינה מלאכותית. Google Assistant

מוצר מוביל מבוסס בינה מלאכותית. Google Assistant

למרות הדברים, כדאי לזכור גם שגוגל היא אחת ממפתחות הבינה המלאכותית הבולטות בעולם – Google Assistant, העוזר הווירטואלי הקולי שלה, מופעל על ידי הטכנולוגיה, והחברה עובדת גם על מספר מוצרים משמעותיים אחרים, כולל מכוניות אוטונומיות, שפעילותן מבוססת AI. אפשר להאמין לפי'צאי שהוא והחברה שלו רוצים באמת ובתמים פיקוח על השימושים האפשריים ביכולות הבינה המלאכותית, השאלה היא רק מה יקרה כשהרגולציה, אם תתקבל, תפגע ביכולת של גוגל ואלפבית להרוויח מ-AI בהתאם ליעדיהן. ימים יגידו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים