מדענים יפנים פיתחו סורק שפועל תוך כדי דפדוף בספר

המערכת מסוגלת לסרוק ספר ממוצע, בן 200 עד 250 עמודים, בפרק זמן של קצת יותר מדקה - תוך שימוש במחשב PC רגיל ● עיבוד התמונות נמשך זמן רב יותר ● התוכנה של הסורק החדש מאפשרת להתגבר גם על העובדה שהדפים מתעוותים מעט כאשר מדפדפים בספר

כיום, כדי לסרוק ספר חייבים לפתוח כל צמד דפים בנפרד על משטח הזכוכית – אבל מדענים מאגף המחקר של אוניברסיטת טוקיו פיתחו תוכנה חדשה שמאפשרת לסרוק מאות דפים תוך דקות ספורות. ניתן לעשות זאת בעזרת מצלמה מהירה שמצלמת 500 תמונות מדי שנייה, תוך כדי דפדוף בספר.

התוכנה של הסורק החדש מאפשרת להתגבר גם על העובדה שהדפים מתעוותים מעט כאשר מדפדפים בספר. "התוכנה מחשבת את העיוות של הדף ומתקנת את התמונה בהתאם", הסביר פרופסור מסטושי אישיקאווה, שעמד בראש צוות המחקר. "בפלט נשמרת תמונה של דף שטוח לחלוטין".

המערכת שפותחה מסוגלת לסרוק ספר ממוצע, בן 200 עד 250 עמודים, בפרק זמן של קצת יותר מדקה – תוך שימוש במחשב PC רגיל. עיבוד התמונות נמשך זמן רב יותר. החוקרים מקווים שבהמשך תהיה הטכנולוגיה מהירה עוד יותר, וניתן יהיה להשתמש גם במכשירים קטנים יותר. "בעתיד הרחוק, לאחר שכל הטכנולוגיה תשולב בשבב בודד, ניתן יהיה לסרוק ספרים בעזרת מכשירים דוגמת iPad או iPod שבהם יותקן השבב. בתום הסריקה יישמר הספר וניתן יהיה לקרוא בו בכל עת", אמר אישיקאווה.

גרסה מסחרית ראשונה שמיועדת למחשבי PC עשויה להופיע בעוד שנתיים או שלוש. לעומת זאת, גרסה לטלפונים חכמים היא בבחינת חזון רחוק יותר. כעת נותר לראות כיצד יגיבו המו"לים לרעיון שניתן לסרוק ספר שלם תוך כדי דפדוף קצר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים