חמישה סימנים שהארגון שלכם בשל לפתרון בינה עסקית

אם העסק שלכם מוצף בנתונים, ואתם שוקלים להטמיע פתרון בינה עסקית, המאמר הבא יכול לעזור. עסקים רבים שועטים קדימה מבלי שיהיו להם הכלים המתאימים, משום שהם לא בטוחים למה או איך אפשר להשיג ערך מפתרון שכזה ● טיפים חשובים שיסייעו לכם לשקול שימוש בכלי BI

אם העסק שלכם מוצף בנתונים, ואתם שוקלים להטמיע פתרון בינה עסקית, המאמר הבא יכול לעזור. עסקים רבים שועטים קדימה מבלי שיהיו להם הכלים המתאימים, משום שהם לא בטוחים למה או איך אפשר להשיג ערך מפתרון שכזה.

אז מה זה בכלל בינה עסקית?

בינה עסקית מתרגמת בפשטות את תהליך הטרנספורמציה שעוברים הנתונים הגולמיים לתובנות משמעותיות באמצעות פתרון מבוסס תוכנה. כיום, ארגונים רבים כבר מבינים שיש ברשותם "מכרה זהב" של נתונים, למשל עסקאות עם לקוחות, התנהגות משתמשים אונליין, נתונים פיננסיים ונתונים מתחום כוח האדם. כמות הנתונים שאפשר להשתמש בהם כדי לקבל תמונה טובה יותר של פעילות הארגון היא כמעט לא מוגבלת ויכולה לשמש לקבלת החלטות עסקיות מושכלות. מעין כדור בדולח, שיכול לעזור לצפות את העתיד ולספק תובנות על התעשייה שבה פועל הארגון וגם על המתחרים, לתמוך בתוכנית האסטרטגית העסקית ולהתאים אותה למציאות בפועל. מתוך סקר BI שערכה BARC, חברת הייעוץ ומחקר המובילה בתחום, בקרב 3,000 משתתפים עולה, כי בין התוצאות המיידיות משימוש בפתרון BI אפשר למנות עלויות מופחתות, עלייה ברווחים, יתרון עסקי על המתחרים, שיפור בשביעות רצון לקוחות ועובדים ועוד. פתרון BI אינו רק נחלתם של ארגונים גדולים עם תקציבי ענק – הודות להתקדמות הטכנולוגית וליכולות הטמעה גמישה של הפתרונות בתחום, הוא זמין כיום לכל סוגי הארגונים.

חמישה סימנים שהארגון שלכם בשל לפתרון בינה עסקית:

  1. יש לכם כמות כמות נתונים גדולה, אבל אין לכם מידע ממשי – איסוף הנתונים הוא פשוט, אך הוא חסר תועלת אם לא עולה ממנו ערך. המפתח נמצא בגבול הדק שבין נתונים למידע. מידע הוא נתונים שעברו תהליך המרה ועיבוד לכדי מידע משמעותי ובעל תועלת, שיכול להציע תובנות – ידע. זה בדיוק המקום שבו פתרון BI יכול לסייע בהגברת היכולת לזהות טרנדים ונקודות חולשה, לחשוף תובנות חדשות, למטב את תהליכי התפעול ולסייע בהשגת המטרות העסקיות.
  2. אם מחלקת ה-IT של הארגון שולטת בכל הנתונים, מסובך לקבל דו"ח BI – יצירת דו"ח BI ללא פתרון טכנולוגי מתאים דורשת את זמנו של עובד בעל רקע טכנולוגי וכופה על משתמשים ללא רקע טכני להסתמך עליו. השימוש במחלקת ה-IT להפקת דו"חות BI יכולה להוביל ליצירת צוואר בקבוק ועיכובים משמעותיים בקבלת הדו"חות. זהו סימן ברור שיש צורך להעביר את ניתוח הנתונים לידי משתמשים שיכולים להפיק מהם תועלת. כל פתרון BI שחוויית המשתמש שלו היא ברורה ואינטואיטיבית יכול להציע למשתמשים העסקיים אפשרות לבנות את הדו"חות הדרושים להם בצורה שמתאימה לצורכיהם.
  3. הארגון עושה שימוש בגיליונות עבודה בסיסיים לניהול כמויות עצומות של נתונים – זהו אחד הקשיים שחווים ארגונים העושים שימוש בגיליונות עבודה בסיסיים לניהול כמויות נתונים שחורגות מיכולות העיבוד של הגיליון. אקסל משמש לרוב כפתרון המועדף על ארגונים להפקת דו"חות, אך הוא אינו יעיל כשמדובר בכמויות גדולות של נתונים, שחורגות מעבר לכמויות שהוא תוכנן במקור לעבד. בארגון שפעילותו צומחת כמות הנתונים עוברת במהרה את הקיבולת הזאת – גם אם הם מנוהלים ומצומצמים. במצב כזה, גיליונות העבודה אינם מאפשרים לארגון עדכון ושיתוף של נתונים בזמן אמת. הטמעה של פתרון BI מאפשרת האחדה ודיוק, מבט על התמונה הגדולה של המידע ממקורות שונים, שיספק ניתוח קוהרנטי של כל כמות נתונים, גדולה ככל שתהיה, ומהר, והשלמת מטלות והכנה של דו"חות הופכת לפתע פשוטה וקלה הרבה יותר.
  4. חשש גובר משיתוף נתונים ממקורות שונים – בסביבה העסקית של היום, המונח ביג דטה מתייחס לכמויות נתונים המשולבים ממקורות שונים אל תוך מיקום אחד, שממנו ניתן לשלוף דו"חות, המתבססים על כל הנתונים שנאספו מכל המקורות. ארגון המנהל מידע במערכות שונות נאלץ להבין את המשמעויות השונות בהקשרים בין הדו"חות, ומעבר לבזבוז הזמן והעבודה הקשה המושקעת, משיג רק חלק מהתובנות העסקיות שיכולות לנבוע משימוש בפתרון BI, החולש על כמה מקורות של נתונים. עם תחילתו של שימוש בפתרון BI ניתן לעבוד בהצלחה עם כמה מקורות מידע, להוסיף בקלות מקורות נתונים, והאפשרויות להצלבת מידע וקבלת תובנות עסקיות הן אינסופיות.
  5. דיאגרמת עוגה אמורה לספק מדדים על אודות הביצועים – ארגונים מבינים שיש הבדל בין דו"חות ומדדי ביצועים (KPI). לדו"חות יש חשיבות מכרעת לנקודת ההתחלה של תהליך האנליזה, אך KPI מעניקים את היכולת להציג נתוני ליבה, שיסייעו להנחות אל עבר תובנות והחלטות עסקיות. אם השימוש בנתונים אינו מצביע על המחלקה שמתקשה או מצליחה, או מציע מידע ברור המניע לפעולה, הוא מחמיץ את היתרונות הברורים שמספק פתרון BI?

סיכום

כל ארגון מודרני שעושה שימוש בנתוניים זקוק לפתרון BI, שיסייע לו במעבר מפתרונות עסקיים בסיסיים, המבוססים על אינטואיציה, לכאלה המבוססים על בינה. אם כל אחת מהנקודות במאמר נכונה לגבי הארגון שלכם, הגיע הזמן לבחון כיצד הטמעת פתרון BI  תסייע להמיר את הנתונים שלכם למידע. אם החלטתם להשקיע בפתרון BI, יש להתאים את האסטרטגיה של הארגון, לבצע תהליך של POC Proof-of-Concept)) ולבחור את הכלי שמתאים לארגון היום, וגם בעתיד.

 

כותב המאמר הוא ממייסדי ומנכ"ל חברת סייסנס ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים